Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
چگونه بوی بد دهان را رفع کنیم ؟ - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان چگونه بوی بد دهان را رفع کنیم ؟

چگونه بوی بد دهان را رفع کنیم ؟افزودن دیدگاه

بوی بد دهان یکی از بدترین کابوس‌های هر انسان است . زندگی در اجتماع مارا مجبور به حرف زدن با دیگران می‌کند و در صورتی که شما یک تنفس بدبو داشته باشید خیلی زود توسط اطرافیانتان طرد می‌شوید. علائم زیادی وجود دارند که می‌توانند نشان دهند تنفس شما بد بو است. آیا متوجه شده‌اید که وقتی شروع به حرف زدن می‌کنید، افراد از شما فاصله می‌گیرند؟

آیا هنگامی که آنها را می‌بوسید صورتشان را برمی‌گردانند؟ اگر فکر می‌کنید ممکن است تنفس‌تان بدبو باشد، تست ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید انجام دهید. کافیست داخل مچ دست‌تان را لیس بزنید و بو بکشید؛ اگر بد بو است، می‌توانید تا حدود زیادی مطمئن باشید که نفس‌تان هم بد بو است. یا از یک دوست خیلی صمیمی بپرسید که کاملا با شما روراست باشد و حقیقت را بگوید.
تاثیر نامطلوبی که بوی بد دهان در شخصیت یک فرد میگذارد با هیچ چیز قابل مقایسه نمی باشد . خاطره بدی که از فردی که بوی دهان بدی ازش دیدید شاید ماهها در ذهنتان بماند یا شده که احساس کنید که خودتان دهانتان بو میدهد آیا در این صورت میتوانید با یک شخصیت معتدل و سالمی با اطرافیان ارتباط بر قرار کنید .... مطمعناً پاسخ منفی است .

دلایل بوی بد دهان چیست ؟

بوی بد دهان، یک مشکل بسیار رایج است و دلایل متفاوتی دارد. بوی بد مکرر و ماندگار، معمولا به دلیل گازهایی است که توسط باکتری‌های لایه بیرونی دندان‌ها، لثه‌ها و زبان آزاد می‌شود. همچنین ذرات غذا که میان دندان‌ها و روی زبان مانده‌اند، پوسیده شده و می‌توانند گاهی موجب بوی ناخوشایند شوند. غذاهای تند و بودار مانند سیر، قهوه و پیاز هم می‌توانند مزید بر علت شوند. بنابراین باید حتما دندان‌های‌تان را به درستی و مرتبا مسواک بزنید. این‌کار به خوش بو شدن نفس‌تان کمک می‌کند.
باکتری روی دندان‌ها و لثه‌ها که “پلاک” نام دارد، موجب بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان هم می‌شود. یکی از علائم هشداردهنده بیماری لثه این است که تنفس‌تان همیشه بدبو باشد یا مزه بد و ناخوشایندی در دهان داشته باشید. 
برخی از مشکلات پزشکی هم می‌توانند باعث بدبو شدن تنفس شوند. ” خشکی دهان ” یا گزروستومیا، بیماری است که در آن، دهان شما بزاق کمتری ترشح می‌کند و موجب رشد باکتری در دهان شده و در نهایت تنفس را بدبو می‌کند. خشکی دهان، ممکن است به‌خاطر بعضی از داروها، مشکلات غده بزاقی و یا تنفس مدام با دهان به جای بینی باشد.

راه حل های از بین بردن بوی بد دهان

1 – نوشیدن شربت سکنجبین همراه با عسل
2 – مصرف مداوم عرق نعنا
3 – مسواک زدن و استفاده از دهان شویه
4 – غرغره کردن سرکه به همراه نمک
5 – خوردن میوه انجیر 
6 – مصرف قهوه در صورت تایید پزشک
7 – استفاده از چاشنی های معطر مثل رازیانه ، پونه و ... 
8 – اجتناب از کشیدن دخانیات بخصوص سیگار
9 – استفاده از نمک دریایی و کف دریا برای مسواک زدن
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت