Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
در مورد لیپوساکشن و انواع آن بیشتر بدانیم - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانجراحی زیبایی در مورد لیپوساکشن و انواع آن بیشتر بدانیم

در مورد لیپوساکشن و انواع آن بیشتر بدانیمافزودن دیدگاه

در پاسخ به پرسش لیپوساکشن چیست؟ باید توضیح دهیم که لیپوساکشن فرایندی است که در آن چربی اضافی با کمک ساکشن یا مکش از بدن خارج می‌شود. در طول لیپوساکشن، لوله‌های ریز و نازکی (کانولا) در برش های کوچکی از پوست که قبلا ایجاد شده است قرار می‌گیرد. از طریق این لوله‌ها چربی از بدن خارج می‌شود.

پزشک معالج می‌تواند این لوله‌ها را زیر پوست حرکت دهد تا بتواند موقعیت خاصی را هدف قرار دهد. با کاهش حجم چربی، پوست روئی به مرور زمان به دقت‌ عضلانی زیرین، نزدیکتر شده و مانع می‌شود که در نهایت منجر به اصلاح کانتور بدن می‌شود.
در سال‌های اخیر تکنیک‌های بهبود یافته باعث شده است فرایند لیپوساکشن امن تر و ساده تر باشد و بیمار درد کمتری حس نماید. این تکنیک‌های جدید شامل موارد زیر است:
لیپوساکشن با کمک بیحسی موضعی: در این نوع لیپوساکشن، از بیحسی موضعی برای بی حس کردن ناحیه ای از بدن که قرار است لوله‌های ریز و نازک در آن قرار گیرد استفاده می‌شود. در مرحله بعدی، قبل از اینکه فرایند لیپوساکشن آغاز گردد، مقدار زیادی از محلول بی حسی که معمولا در برگیرنده لیدوکایین و اپی نفرین است به بافت‌های چربی تزریق می‌شود. لیپوساکشن با کمک بی حسی موضعی ممکن است نیازمند بیهوشی عمومی نباشد.
لیپوساکشن به کمک لیزر: این تکنیک از امواج کم انرژی برای آب کردن چربی استفاده می‌کند. در نهایت چربی که به مایع تبدیل شده است از طریق لوله‌های کانولا از بدن خارج می‌شود.
لیپوساکشن به کمک سونوگرافی: این تکنیک از سونوگرافی برای آب کردن چربی استفاده می‌کند و همین امر باعث می‌شود خارج کردن چربی از بدن ساده تر و راحت تر باشد. این تکنیک برای از بین چربی در نواحی همچون گردن، قسمت فوقانی شکم ، اطراف بدن و پشت بسیار موثر است.
اساس لیپوساکشن یک چیز است و آن، تخلیهٔ چربی‌ها می‌باشد. اولتراسوند، ویبریشن و ... دستگاه‌های مختلف با کاربردهای گوناگون می‌باشند که هر یک دارای مزیت‌ها و عیب‌هائی هستند. به‌عنوان نمونه در ”اولتراسوند“ سوراخ‌های لازم برای ورود ”کانولا“ باید بزرگتر بوده، احتمال ایجاد سوختگی و آسیب حرارتی بیشتر است. در مجموع باید گفت که انجام ”لیپوساکشن“ خوب، به تجربهٔ جراح پلاستیک و تکنیک درست وابسته است. استفاده از این دستگاه‌ها، روش‌های فرعی می‌باشند.
لیپوساکشن یک فرآیند سرپایی است که معمولا در مطب پزشک ، مرکز جراحی یا بیمارستان انجام می‌شود. به طور کلی، بعد از لیپوساکشن نیازی ندارید در بیمارستان بمانید مگر اینکه حجم زیادی از چربی از بدن خارج شده باشد. در برخی از موارد بی حسی موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است برای کمک به بیمار از آرامبخش استفاده شود. اگر قرار است حجم وسیعی از چربی از بدن خارج شود، بیهوشی عمومی یا آرام بخشی عمیق با یک بی حسی موضعی باید مورد استفاده قرار گیرد.
بعد از عمل جراحی چه رخ می دهد ؟
بعد از اینکه فرایند لیپوساکشن به اتمام رسید، ناحیه ای از بدن که تحت تاثیر این فرایند قرار گرفته است به طور محکم بسته می‌شود تا از تورم، کبود شدگی و درد جلوگیری گردد. باند‌های الاستیکی و چسب می‌تواند این ناحیه را پوشش دهد. ممکن است نیاز داشته باشید از لباس‌های ویژه‌ای استفاده کنید یا به مدت ۳ الی ۴ هفته این ناحیه را محکم ببندید. به مدت ۷ الی ۱۰ روز، ناحیه مورد نظر کبود شده و تورم خواهد کرد.به مدت چند روز ممکن است از محلی که بخیه زده شده است مایعاتی ترشح شود. برای کاهش خطر ابتلا به عفونت باید به تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنید. بیشتر افراد بعد از اینکه فرایند درمانی کامل شد و اثر بی حسی از بین رفت می‌توانند از جای خود بلند شوند و حرکت نمایند. به محض اینکه احساس آرامش و راحتی داشتید می توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید. البته این مدت زمان می‌تواند از چند روز تا چند هفته طول بکشد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت