Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
همه چیز درمورد کاشت مو - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو همه چیز درمورد کاشت مو

همه چیز درمورد کاشت موافزودن دیدگاه

ریزش مو یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد به‌خصوص آقایان از آن رنج می‌برند. در گذشته برای این مشکل راه‌حل کاربردی وجود نداشت، اما به مرور زمان با پیشرفت علم و تکنولوژی روش کاشت مووارد حیطه پزشکی شد. ریزش موعلت‌های متفاوتی دارد از‌جمله مشکل کم‌کاری تیروئید، کمبود آهن، رژیم غذایی سخت

ریزش موعلت‌های متفاوتی دارد از‌جمله مشکل کم‌کاری تیروئید، کمبود آهن، رژیم غذایی سخت، برخی بیماری‌های داخلی، استرس، کمبود برخی ویتامین‌ها مثل ویتامین‌D، زینک و... مصرف بعضی داروها و... با این حال یکی از اصلی‌ترین علت‌های ریزش مو چه در خانم‌ها و چه در آقایان ارث است.

کاشت مو چیست ؟

به زبان ساده کاشت موی طبیعی یا به طور خلاصه كاشت مو یا پیوند مو شامل انتقال قسمتی از موهای پشت سر به قسمت های کم پشت یا طاس جلوى سر و قسمت های خالى ابرو ، صورت و غیره می باشد. اگرچه در سال های اخیر علم پزشکی پیشرفت چشمگیری در زمینه درمان های موقت ریزش مو داشته است اما در حال حاضر تنها راه درمان دائمی ریزش مو و بازگشت جلوه موهای از دست رفته افراد طاس یا کم مو استفاده از شیوه پیوند موی طبیعی است. 
فولیکول ( ریشه یا پیاز مو ) های پشت سر و بالای گوش هایا ناحیه دهنده (Donor Area)نسبت بهاثراتهورمون های مردانگی (عوامل آندوژنیک ) كه علت اصلی ريزش موهای جلو سر هستند مقاومنداین مقاومت بر اساس واکنش موهای موجود در نقاط مختلف سر نسبت به این هورمون ها است بطوریکه موهای موجود در نواحی روی سر، شقیقه ها و ناحیه وسط سر گیرنده های این عوامل را در فولیکول یا پیاز خود دارا بوده و نسبت به عوامل مذکور حساس بوده ، دچار ریزش می شوند ( ریزش آندروژنتیک “ Androgenetic”) ، در حالیکه موهای پشت سر و دور سر فاقد این گیرنده ها بوده و نسبت به این عوامل مقاوم و در نتیجه دچار ریزش نمی شوند. این فولیکول ها به هر قسمتی از پوست بدن هم که منتقل شوند اين صفت مقاومت را دارا می باشند و با توجه به این که موهای پیوندی از بدن خود فرد تهیه می شود، بدن نیز به این موها واکنشی نشان نمی دهد و احتیاج به نگهداری و مراقبت های درمانی ندارد. این موهای منتقل شده، بافت خارجی تلقی نشده و توسط بدن دفع نمی شوند.
جراحی کاشت مو، فرآیندی است که در آن از موهای موجود به عنوان ناحیه دهنده استفاده می شود. در چنین شرایطی موها را به ناحیه ای که ریزش در آن اتفاق افتاده است منتقل می‌کنند. این موضوع بدین معنی است که برای داشتن یک جراحی موفقیت آمیز افراد باید موهایی را در پشت و اطراف سر خود داشته باشند تا به عنوان دهنده از آن استفاده شود. برای بیشتر مردان، ناحیه دهنده مو همچنان رشد خواهد کرد و تحت تاثیر این فرآیند قرار نمی‌گیرد. جراحی کاشت مو از تکنیک‌هایی برای دستیابی به نتایج دلخواه استفاده می‌کند و در برخی از موارد بیش از یک نوع تکنیک در جراحی واحد استفاده می‌شود. نتایج زیبایی آن به فاکتورهای مختلفی همچون موهایی که فرد دارد، بافت و رنگ مو بستگی خواهد داشت. این عمل جراحی معمولا یک روش سرپایی یک روزه است که از بی حسی موضعی استفاده می‌شود. در طول این فرآیند، مو و فولیکول‌های آن با کمک چاقوی کوچک جراحی منتقل می شود. جراح گرفت‌ها را با کمک برش‌های کوچکی که در ناحیه گیرنده ایجاد شده است کاشت می‌کند. پس از پیوند، بیمار برش‌های متعددی با موهای کوتاه خواهد داشت.
این فرآیند چگونه کار می کند ؟ 
اگرچه بافت از منطقه دهنده به منطقه گیرنده انتقال داده می‌شود اما همانند سایر بافت‌های خارجی پس زده نخواهد شد. با اینحال در بیشتر موارد بیمار به تعدادی جراحی نیاز دارد تا بتواند فرآیند گرفتن را به خوبی انجام دهد. جلسات متعددی بسته به فاکتورهای فردی همچون ناحیه ای از پوست سر که قرار است درمان شود، نتایجی که بیمار انتظار دارد و مشخصه‌های فردی بیمار نیاز خواهد بود. از آنجایی که کاشت مو طاسی را درمان نمی‌کند، این نوع فرایند یک سنجش موقتی است و نمی‌تواند شما را از ریزش‌های بعدی محافظت نماید. الگوی طاسی مردانه اغلب شرایط مستمری است و برای اینکه بتوان از سرعت پیشرفت آن کاست باید کاشت مو به همراه سایر درمان‌ها انجام شود. اینکه کاشت مو موثر واقع گردد یا نه به انتظارات فردی و شرایط موجود بستگی خواهد داشت. برای اینکه بعد از انجام این فرآیند موها شروع به رشد کنند و ناحیه مورد نظر را بپوشانند به بیش از ۹ ماه زمان نیاز خواهید داشت. ناحیه دهنده باید در برگیرنده موهای ضخیم و حجیمی باشد. بعد از کاشت موی موفقیت آمیز نیز ناحیه گیرنده همانند قبل پر نمی‌شود.
انتظارات ما بعد از جراحی
قبل از اینکه موی بیمار شروع به رشد کند ممکن است ۳ الی ۴ ماه زمان نیاز باشد. در برخی از موارد این مدت زمان طولانی تر می‌شود. ممکن است موها به طور ناگهانی بریزند که این موضوع موقتی است.بیشتر جراحی‌ها موفقیت آمیز هستند اکثریت قریب به اتفاق افراد در مدت ۶ الی ۹ ماه بعد از جراحی شاهد رشد ۶۰ درصدی موهای خود خواهند بود. حتی اگر زخم به صورت دائمی در پوست سر دیده شود ممکن است از بین برود و بعد از رویش مجدد مو دیده نخواهد شد. بسته به نیازها و انتظارات فردی، ممکن است به چند فرآیند جراحی نیاز داشته باشید. با اینکه داروهای ضد التهابی برای بیمار تجویز می‌شود اما ممکن است درد و تورم در بیمار دیده شود. نتیجه کاشت مو تنها به مشخصه های فردی بیمار بستگی ندارد. موفقیت چنین جراحی به مهارت و تکنیک‌های جراح نیز بستگی خواهد داشت.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت