Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
عوارض و مراقبت های بعد از کاشت مو - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو عوارض و مراقبت های بعد از کاشت مو

عوارض و مراقبت های بعد از کاشت موافزودن دیدگاه

برخی بیماری‌ها هستند که ممکن است مانع از انجام کاشت مو شوند ولی اگر بتوان آنها را کنترل کرد، تداخلی نخواهند داشت.  به عنوان مثال بالا بودن فشار خون می‌تواند موجب خونریزی شدید طی یا بعد از عمل کاشت مو شود ولی اگر فشار خون بیمار هنگام و بعد از عمل کنترل شود، معمولا مشکلی به وجود نمی‌آید.

حتی بیمارانی که جراحی بای‌پس قلب انجام داده‌اند به شرط آنکه یکسری عوامل را رعایت کنند و میزان کاشت مو در هر جلسه کم باشد، می‌توانند تحت عمل کاشت مو قرار بگیرند. گروه دیگری از بیماران که ممکن است مورد سوال قرار بگیرند بیماران دیابتی هستند که در این مورد هم با کنترل بیماری و با رعایت فاصله 6 ماهه بین کاشت‌ها می‌توان عمل کاشت را انجام داد. برخی بیماری‌های پوستی نیز وجود دارد که ممکن است مانع از کاشت موی موفقیت‌آمیز شود، در این دسته از افراد تا زمانی که بیماری کنترل نشده و تا 6 ماه بعد از ثابت ماندن شرایط بیماری نباید عمل کاشت مو را انجام داد.
جراحی کاشت مو یک فرایند سخت و دشوار نیست. با اینحال همانند سایر جراحی ها، عوارض جانبی در مورد آن وجود خواهد داشت. اگرچه این عوارض اندک و کوتاه مدت است اما باز هم بهتر است قبل از جراحی با آن اشنا شوید. در ادامه لیستی از عوارض جانبی محتمل را مشاهده می‌کنید:
سردرد: این شرایط کوتاه مدت و معمولا بی خطر است. سردرد اغلب نتیجه فرآیند کاشت است که در طول جراحی اتفاق می افتد. همچنین شما ممکن است درد و ناراحتی جزئی را تجربه کنید. به ندرت استفاده از مسکن نیاز خواهد بود اما در برخی از موارد باید چند روز مصرف گردد.
نازک شدن: شوک از دست دادن مو در بیشتر جراحی‌های کاشت مو رخ می‌دهد و معمولا موقتی است. همچنین ممکن است نواحی و نقاطی از سر دچار طاسی شود. ضخامت موها بعد از چند ماه دوباره باز می گردد. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که ناحیه دهنده همانند روزهای قبل حجیم و پرپشت نخواهد بود.
تورم: تورم ممکن است در اطراف پیشانی بیمار و چشم او ایجاد شود اما بعد از چند روز بهبود خواهد یافت. پزشک ممکن است داروهایی را برای کاهش تورم تجویز کند.
عفونت: از آنجایی که بیمار برای جلوگیری از عفونت آنتی بیوتیک دریافت می‌کند این موضوع به ندرت رخ خواهد داد. با اینحال اگر عفونتی داشتید، بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.
ایجاد زخم: این موضوع اغلب زمانی رخ می دهد که استعداد ژنتیکی برای ایجاد زخم در بدن داشته باشید. اگر زخم ایجاد شده حاد بود کاشت موی بعدی ممکن است برای پنهان کردن آن نیاز باشد.
خارش: خارش یکی دیگر از عوارضی است که بعد از کاشت مو دیده می‌شود. این مورد بیشتر از چند روز نباید طول بکشد. شستن موها به صورت مکرر می‌تواند مشکل را حل کند.
کیست: کیست معمولا به ندرت ایجاد می‌شود و ممکن است در ناحیه گیرنده برای چند روز ظاهر گردد.

مراقبت‌های لازم بعد از کاشت مو:

بعد از انجام کاشت پانسمانی روی سر بیمار می‌گذارند تا از گرافت‌ها مراقبت کند. برای همین بدون نظر پزشک نباید پانسمان برداشته شود.
بعد از کاشت ممکن است فرد دچار سردرد شود که این یک امر طبیعی است. برای همین با مشورت پزشک خود می‌توانید از داروهای مسکن استفاده کنید.
تا بهبود کامل باید از انجام کارهای سنگین پرهیز کنید.
برای گذاشتن سر روی بالش باید احتیاط کافی داشته باشید. تماس ناحیه‌ای که در آن مو کاشته شده با بالش، موجب ریزش فولیکول‌های مو می‌شود. در‌نتیجه موهای کاشته شده زودتر از موعد مقرر از جای خود کنده می‌شود. در صورتی که در روزهای ابتدایی درمان، فولیکوها شروع به ریزش کنند، باید به سرعت با پزشک تماس برقرار کنید.
باید از تعریق بیش از اندازه هم پرهیز کنید چرا‌که تعریق زیاد ممکن است موجب بروز عفونت‌های شدید در ناحیه پیوند و حتی ناحیه‌ای که از آن گرافت دریافت شده، شود.
شست‌وشوی موها در روزهای ابتدایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا تماس آب و حتی دست زدن به ریشه موها موجب ریزش آنها می‌شود. استحمام پس از کاشت مو باید تحت‌نظر پزشک و با نظر وی آغاز شود.
بهتر است تا جایی که امکان دارد بعد از کاشت از گذاشتن کلاه و روسری برای مدتی اجتناب کنید.
در روزهای اول از قرار گرفتن زیر نور خورشید اجتناب کنید.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت