Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
اهمیت جلسه خواستگاری - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندانستنی های ازدواج اهمیت جلسه خواستگاری

اهمیت جلسه خواستگاریافزودن دیدگاه

ازدواج نیز به عنوان یکی از مهم ترین و سرنوشت سازترین یا حتی مهم ترین و سرنوشت سازترین قسمت زندگی، نیاز به آموزش، یادگیری، مطالعه و مشورت بسیار دارد و این مطلب آنقدر دقیق است که حتماً باید برای هر مرحله ای که جلو می روی، اطلاعات و ریزه کاری های متناسب با آن را یاد بگیری. بنابراین خواستگاری که از اولین قدم های ازدواج به حساب می آید

رسم خواستگاری، یک تدبیر ظریفانه و عاقلانه برای حفظ حیثیت و احترام زن است. این موضوع در کشور ما به‌خصوص از دیدگاه دختران جایگاه مهمی دارد. وقتی دختر می‌بیند عده‌ای برای او شخصیت قائل می‌شوند‌ و از وی خواستگاری می‌كنند، احساس ارزشمندی می‌کند. چراکه جمعی از افراد محترم، تقاضایی مؤدبانه را مطرح كرده‌اند. این مراسم در کشور ما از قدمت و اهمیت زیادی برخوردار است و معمولاً خانوادة عروس برگزارنشدن این مراسم را دون شأن خود می‌دانند و غیر از این شیوه را نمی‌پذیرند.
این طور نیست که سۆالی بپرسی و پاسخی بشنوی و پاسخی بگویی و تمام شود. بلکه باید سوالاتی ظریف و با دقت کامل بپرسی و پاسخ هایی صادقانه و برخواسته از اندیشه ها و باورها بدهی و باید شنیده ها را تجزیه و تحلیل کنی و برداشتها را به مشورت بگذاری. اگر تعداد جلسات خواستگاری بیشتر شد و یا زمان جلسات طولانی شد، اصلاً نگران نباشید. یک عمر زندگی ارزش چند ساعت و چند روز وقت گذاشتن بیشتر را دارد.
در ازدواج های سنتی بخش مهمی از شناخت در جلسه خواستگاری اتفاق می افتد. شما شاید چندین جلسه در خواستگاری و حتی در خلوت با همسر آینده تان مذاکره داشته باشید اما غیر از این مذاکره ها، مواردی هستند که در اولین برخوردها خود را نشان می دهند و شما باید برای داشتن یک جلسه خواستگاری موفقیت آمیز به آنها توجه کنید.
1- تحقیق و بررسی از خانواده و چگونگی روابط خانوادگی و فامیلی؛ چون هر فردی تحت تأثیر محیط خانواده به دنیا آمده و رشد كرده است و از آن فضای فرهنگی و اجتماعی تأثیرپذیر بوده و هست.
2- تحقیق و شناسایی دوستان و نزدیكان و رفقای صمیمی در محل زندگی و سكونت، محل درس و محل كار.
3- گفتگوی مستقیم (ولی تحت نظارت خانواده های دو طرف) با یكدیگر و اطلاع یافتن از نقطه نظرات همدیگر درباره مسائل مختلف و آنچه در آینده می تواند در زندگی مشترك تان تأثیرگذار باشد و كسب اطلاع از میزان اهتمام وی نسبت به ملاك ها و معیارهای همسر مناسب، كه در شكل رسمی، همان جلسه خواستگاری است.
4- حضور در مراكز مشاوره. چند سالی است كه مراكزی جهت ارائه انواع مشاوره قبل و بعد از ازدواج بوجود آمده است. جوانانی كه قصد ازدواج دارند با حضور در یكی از این مراكز، به كمك مصاحبه و گفتگو در حضور متخصص یا پركردن پرسشنامه هایی خاص، از میزان ملاك ها در یكدیگر آگاه می شوند.
ویژگی های رفتاری و ظاهری فرد در اولین ملاقات رسمی، از اهمیت بسزایی در طرز تلقی دیگران از شخصیت فرد دارد؛ بویژه آنجا كه جلسه خواستگاری در چارچوب اصول دینی و عرفی، بدون سابقه ارتباط قبلی برگزار گردد.

برخی از سوالاتی که میتوان در جلسه خواستگاری مطرح نمود 
1 -  به نظر شما مهمترین عامل موفقیت در زندگی چیست؟
2 - ملاک خوشبختی و موفقیت را در چه می بینید؟
3 - افکار مذهبی همسرتان و خانواده او، چقدر برای شما اهمیت دارد؟ 
4 - نظر شما در مورد مراسم عقد و عروسی چیست؟
5 - زندگی در شهری دیگر را چگونه می بینید؟
6 - سطح فرهنگی و طرز تفکر خانواده خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
7 - خانواده شما سنتی هستند یا متجدد و یا معمولی؟
8 - خانواده شما مرد سالار است یا زن سالار یا شایسته سالار؟
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت