Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
تأثیر قاعدگی بر حالات روحی بانوان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانزنان تأثیر قاعدگی بر حالات روحی بانوان

تأثیر قاعدگی بر حالات روحی بانوانافزودن دیدگاه

بیشتر خانم ها نسبت به چند روز ثابت در هر ماه احساس ناخوشایندی دارند. این روزها همان دوره پیش از قاعدگی هستند؛ دوره ای که مشکلات روحی روانی و جسمی متعددی به همراه می آورد. اغلب دختران و زنانی را دیده اید که عصبانی و تندخو هستند ٬ با اندک نارضایتی گرفتار بغض می شوند و داد و فریاد راه می اندازند 

. اغلب دختران و زنانی را دیده اید که عصبانی و تندخو هستند ٬ با اندک نارضایتی گرفتار بغض می شوند و داد و فریاد راه می اندازند ، دوستان و آشنایان و اطرافیان خود را مورد تحکم قرار می دهند و تندی می کنند یا به عکس عدم رضایت خود را با یک حالت خمودگی و افسردگی نشان می دهند . این دسته از زنان ، گرفتار عوارض مخصوص بدخلقی و حالات روحی خاص در دوران قاعدگی هستند .
جنبه روحی روانی ماجرا بیشتر آنها را آزار می دهد تا جنبه جسمی. البته باید دانست که مشکلات روحی روانی این دوره فقط زن ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه در اکثر قریب به اتفاق موارد، عوارض آن دامنگیر همسران این خانم ها هم می شود. در علم پزشکی، مشکلات این دوره با نام نشانگان پیش از قاعدگی یا نشانگان پیش از قاعدگی شناخته می شوند و طبق متون علمی، ۸۵ درصد خانم ها در دوره نشانگان پیش از قاعدگی حداقل یکی از این علایم را تجربه می کنند؛ افسردگی، تحریک پذیری، حساسیت بیش از حد به مسایل روزمره، ورم بدن، افزایش اشتها، سردرد و ...

نشانه های روحی و جسمی زنان در دوران پیش از قاعدگی :

بی قراری و اضطراب همراه با تنش .
تغییرات روحی و رفتاری ، گاهی با گریه کردن زیاد .
احساس خشم و افزایش تعارض های بین فردی .
کاهش علاقه به فعالیت های روزانه که حتی ممکن است با کنارگیری فرد از روابط اجتماعی نیز همراه باشد .
عدم تمرکز ، خستگی و خواب آلودگی ، کاهش انرژی جسمانی .
تغییر در اشتها ، که ممکن است با پُرخوری و تمایل زیاد به غذاهای خاص همراه باشد .
بی خوابی و یا خواب بیش از اندازه .
احساس از پا افتادگی و عدم کنترل .
تغییرات جسمانی آشکار ، حساسیت بیش از اندازه ، بزرگ شدن سینه ها ، سر درد و افزایش وزن .
مشکلاتی که خانم های متاهل در دوره نشانگان پیش از قاعدگی تجربه می کنند ابعاد دیگری هم دارد. درواقع نحوه نادرست برخورد آقایان با تغییرات خلقی همسر، یکی از بزرگ ترین نگرانی های روحی روانی خانم هاست. رفتار غلط مردها در چنین موقعیتی، درست شبیه روشن کردن چاشنی یک کوه دینامیت است؛ تا جایی که بعضی روان شناسان عقیده دارند ناآگاهی و رفتار غلط شوهر، هنگامی که همسرش دوره نشانگان پیش از قاعدگی را می گذراند، می تواند به طلاق و جدایی منجر شود! بیشتر مردانی که با این پدیده آشنا هستند، می دانند که حمایت عاطفی آنها از همسرشان بسیاری از مشکلات را حل می کند.

نحوه ی برخورد آقایان با همسرشان در دوران قاعدگی

گاهی برای آقایان مشکل است که وضعیت روحی همسرشان را در دوران عادت ماهیانه درک کنند و از همین رو نتوانند به او کمک کنند .
باید دانست در زمان عادت ماهیانه ، خانم ها در چه شرایطی بسر می برند . قطعاً هیچ یک از آقایان قادر نخواهند بود که خود را به جای همسرشان قرار دهند و او را درک کنند . اما با آگاهی از نشانه های روحی و جسمی : بی قراری ها ، خستگی ها ، دل دردها و سردردها … بخوبی می تواند کمک حال همسر خود باشند . خانم هایی که دوران قاعدگی سنگین دارند ، رنج بیشتری می کشند زیرا به سبب خون ریزی زیاد ، مجبورند دائم به فکر تعویض پدهای بهداشتی خود باشند .
همیشه طوری برخورد کنید که همسرتان احساس کند در زمان قاعدگی هم ، مانند دیگر روزها جذاب و زیباست . به او اعتماد به نفس بدهید و تغییرات روحیه ای او را در عادت ماهیانه بروز ندهید تا احساس بهتری داشته باشد .
در منزل به او کمک کنید تا استرس او کم شده و بیشتر بتواند استراحت کند . کار کردن در خانه ، تنها شستن ظرفها و لباسها نیست ، و اگر همسرتان بیرون از منزل کار می کند نگهداری بچه ها نیز به آن اضافه می شود .
ماساژ دادن ، بوسیدن ، و در آغوش گرفتن همسرتان احساس خوبی به او می دهد . سعی کنید با گفتن کلمات محبت آمیز از عشق سرشارش کنید و تنش های عصبی او را کاهش دهید .
گاهی برای صرف غذا او را به رستوران دعوت کنید هر چند که ممکن است بیرون رفتن برای او دشوار باشد امّا این عمل برای او لذت بخش خواهد بود و تا حدی او را از فکرکردن به عادت ماهیانه اش دور می کند .
فراموش نکنید بحث کردن ، در این ایام برای همسرتان ناخوشایند است بنابراین تا می توانید ، با آرامش و مهربانی با او صحبت کنید .
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت