Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
عوامل کاهش رابطه جنسی - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانسلامت جنسی عوامل کاهش رابطه جنسی

عوامل کاهش رابطه جنسیافزودن دیدگاه

اصولا داشتن فعالیت جنسی چه در زنان و چه در مردان امری چندبعدی است و عوامل مختلفی مانند همسر، شرایطی که رابطه در آن اتفاق می‌افتد و عوامل فردی در شکل‌گیری آن مداخله دارند بنابراین این مساله باید از جنبه‌های مختلف كه در ارتباط با آن است مانند میل جنسی، برانگیختگی، ارگاسم و... بررسی شود . 

 اینكه برخی مردان تمایلی به داشتن روابط زناشویی با همسرشان ندارند، امری است که ممکن است عوامل متعددی در آن نقش داشته باشند. مهم‌ترین نكته در تبیین چگونگی این مساله، دانستن این موضوع است که این اتفاق در چه شرایطی رخ داده است؟ آیا از همان سال‌های اولیه زندگی مشترک بی‌میلی وجود داشته است یا تحت شرایط زمانی و مکانی خاصی این مساله شکل می‌گیرد؟ آیا ممکن است بی‌میلی تحت‌تاثیر مسایل دیگر (مشاجره با همسر، استرس، مشكلات اقتصادی و...) باشد؟ و سوال‌های متعدد دیگری که لازم است پاسخ آنها به دقت بررسی شود.
داشتن رابطه جنسی ایده آل نیازمند شرایط خاص رفتاری و محیطی است زوجین با دور کردن خود از افسردگی، استرس و سایر مواردی که باعث ایجاد فاصله بین آنها می شوند می توانند از رابطه جنسی لذت بخشی بهره ببرند.

مشکلات همسر

مشکلات همسر شما در میان مهمترین عوامل کاهش میل جنسی هستند. برای زنان، احساس نزدیکی، بخش عمده میل جنسی است. برای هر دو جنس، بگو مگو و دعوا کردن، قهر عاطفی، ارتباطات ضعیف، احساس خیانت، و یا دیگر مسائل مربوط به اعتماد در رابطه جنسی تاثیر گذار هستند. اگر برگشت به وضعیت قبلی دشوار است به سراغ یک مشاور خانواده بروید.

استرس

برخی افراد زمانی که دچار استرس هستند، بسیاری از کارها را به خوبی انجام میدهند. احساس رابطه جنسی معمولا یکی از آن کارها نیست. استرس در محل کار، خانه و یا در روابط می تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. یاد بگیرید چگونه استرس را به روشی سالم که واقعا بتواند کمک کند، مدیریت کنید. خودتان به تنهایی می توانید کارهای بسیار زیادی انجام دهید، همچنین میتوانید از مشاور یا پزشک نیز کمک بگیرید.

داشتن بچه

هنگامی که پدر و مادر می شوید، میل جنسی خود را از دست نمی دهید. با این حال، وقت شما بیشتر صرف رابطه با بچه میشودو همین امر باعث کاهش رابطه جنسی می شود. استخدام یک پرستار بچه برای انجام برخی کارها میتواند موجب شود زمانی را برای همسر بودن در کنار مادر بودن داشته باشید. اگر به تازگی بچه دار شده اید، سعی کنید رابطه جنسی را زمانی که کودکتان در خواب است، انجام دهید.

مصرف دارو

برخی داروها می توانند میل جنسی را کاهش دهند. این نوع داروها شامل برخی از این موارد هستند:
داروهای ضد افسردگی
دارو های فشار خون
قرص های پیشگیری از بارداری (برخی از مطالعات رابطه ای بین این داروها و میل جنسی نشان می دهند و برخی دیگر رابطه ای را نشان نمیدهند.)
شیمی درمانی
داروهای ضد اچ آی وی
فیناستراید
تغییر داروها یا مقدار آنها ممکن است به این مشکل کمک کند اما در مورد آن از دکتر خود مشورت بگیرید و هرگز مصرف هیچ دارویی را خودسرانه متوقف نکنید. همچنین در صورتی که میل جنسی شما پس از شروع مصرف دارویی جدید تغییر پیدا کرد، به پزشک اطلاع دهید.

چاقی

وقتی که اضافه وزن دارید یا چاق هستید، میل جنسی اغلب کاهش می یابد. این مسئله می تواند موجب شود از رابطه جنسی لذت نبرید، نتوانید آن طور که میخواهید عملکرد خوبی در رابطه جنسی داشته باشید، و یا به دلیل اعتماد به نفس پایین، رابطه جنسی خوبی نخواهید داشت. روی چگونگی احساسی که در مورد خودتان دارید کار کنید، در صورت نیاز با یک مشاور مشورت کنید، این کارها میتوانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

مشکلات نعوظ

مردان مبتلا به ED (اختلال نعوظ) اغلب در مورد چگونگی توانایی خود برای انجام رابطه جنسی نگران خواهند بود، و این نگرانی میتواند میل جنسی شما را سرکوب کند. اختلال نعوظ می تواند درمان شود، و زوج ها می توانند برای عدم تاثیر آن بر ارتباط خود تلاش کنند.

افسردگی

افسردگی می تواند در بسیاری از چیزها، از جمله رابطه جنسی اختلال ایجاد کند. افسردگی یکی از مهمترین دلایلی است که افراد به کمک نیاز دارند. اگر درمان شما شامل دارو است، در صورتی که میل جنسی شما کاهش یافته است این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید، برخی داروهای افسردگی (نه تمام آنها) میل جنسی شما را کم میکنند. در مورد آن با درمانگر خود نیز صحبت کنید.

یائسگی

برای بسیاری از زنان، میل جنسی در نزدیکی یائسگی کاهش می یابد. این مسئله تا حدودی به خاطر علائمی مانند خشکی واژن و درد در هنگام رابطه جنسی رخ میدهد و باعث کاهش رابطه جنسی می شود. اما هر زنی متفاوت است، و این امکان وجود دارد زنی پس از یائسگی با مدیریت رابطه، اعتماد به نفس، و سلامت کلی، زندگی جنسی بهتری داشته باشد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت