Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
مزایای داشتن رابطه جنسی سالم - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانسلامت جنسی مزایای داشتن رابطه جنسی سالم

مزایای داشتن رابطه جنسی سالمافزودن دیدگاه

آیا فواید رابطه جنسی را می دانید ؟ آیا می‌دانید برقراری روابط جنسی با همسر می‌تواند چه آثار مثبتی بر سلامت جسمی زوج‌ها داشته باشد؟ حتما شما هم پی برده‌اید که مکانیسم فعالیت جنسی بدن تنها برای تولید مثل نیست و مسلما بعد از رابطه با همسرتان تغییرات مثبتی را در خودتان یا او حس کرده‌اید.

مزایای رابطه جنسی سالم

مزایای رابطه جنسی سالم چنان است که حتی ممکن است تصورش را هم نکنید . مثلا وقتی به میل جنسی فکر می کنید شاید آخرین چیزی که به ذهنتان می رسد این باشد که سیستم ایمنی بدنتان تقویت می شود و یا با یک رابطه جنسی سالم وزن بدنتان در حالت متعادل قرار می گیرد .
کاهش استرس
محققان اسکاتلندی 24 زن و 22 مرد را در شرایط پراسترس- مثل سخنرانی در جمع یا حل مسایل ریاضی در حضور دیگران- قرار دادند و فشارخون آنها را اندازه‌گیری کردند. نتیجه جالبی به دست آمد؛ افرادی که بتازگی با همسرشان رابطه زناشویی داشتند، در موقعیت استرس‌زا برخورد سالم‌تری نشان ‌دادند.
افزایش ایمنی بدن
افرادی که یک یا دو بار در هفته رابطه جنسی دارند، تا ۳۰ درصد از سطوح بالاتری از ایمونوگلوبولین آنتی‌بادی A برخوردار هستند، که سیستم ایمنی را ارتقا داده و به مبارزه با بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می‌کند.
سلامت قلب
از دیگر فواید رابطه جنسی می توان از سلامتی قلب نام برد. تحقیق 20 ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در طول هفته دوبار یا بیشتر با همسرشان روابط زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از یک بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار می‌کنند، کمتر گرفتار حمله‌های مرگبار قلبی می‌شوند. این محققان باور عمومی تاثیر سوء رابطه زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد می‌کنند.
رفع گرفتگی بینی
رابطه جنسی برای رفع حساسیت‌ فصلی ؟ مطمئناً از بنادریل (آنتی‌ هیستامینی که در مداوای آلرژی‌ ها کاربرد دارد) پیشی می‌گیرد. رسیدن به اوج لذت جنسی به‌طور موقت سینوس‌ ها را پاک می‌کند.
کاهش درد
هورمون محبت یا اکسی‌توسین سطح اندورفین‌های (مواد ضددرد طبیعی بدن) بدن را افزایش می‌دهد. پس اگر گرفتار سردرد، آرتریت روماتویید یا «نشانگان پیش قاعدگی» (PMS) هستید، می‌توانید تاثیر فواید رابطه جنسی با همسرتان را بر درد ناشی از این مشکلات درک کنید. محققان برای اثبات ادعای خود در رابطه با فواید رابطه جنسی از 48 نفر خواستند اکسی‌توسین را استنشاق کنند، سپس انگشت دست آنها را مجروح کردند و دریافتند که حضور اکسی‌توسین حس درد را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

عمر بیشتر
زنانی که از رابطه جنسی لذت می‌برند، نسبت به دیگران عمر بیشتری دارند ٬ ثابت شده که یک زندگی فعال از نظر رابطه جنسی باعث می‌شود زنان دو تا هشت سال احساس جوانی بیشتری کنند. گزینه‌ای بسیار بهتر از کرم‌های ضد چروک!
خواب راحت
اکسی‌توسین ترشح‌شده بعد از روابط زناشویی، باعث القای خواب می‌شود. از طرفی خواب راحت، آسوده و کافی آثار بسزایی بر سلامت عمومی بدن دارد از جمله وزن مناسب و میزان سالم فشارخون.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت