Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
مضرات استفاده از خمیر بازی برای کودکان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانبهداشت کودک مضرات استفاده از خمیر بازی برای کودکان

مضرات استفاده از خمیر بازی برای کودکانافزودن دیدگاه

خمیر بازی حاوی مواد خطرناک و مضری برای سلامتی کودکان است و والدین باید مراقب اثرات منفی آن باشند. استفاده کودکان از خمیر بازی باعث خارش و تعریق غیرعادی کف دستشان می شود و  بهتر است کودکان با دستکش یک بار مصرف با خمیر بازی کنند و بعد از بازی دست های خود را بشویند.

خمیر بازی باعث بروز آلرژی و حساسیت در کودکان می شود و همچنین بروز مشکلات تنفسی، اختلال در خواب کودک و بی قراری از عوارض آلرژی ناشی از خمیر بازی است.
وزارت بهداشت کانادا در یکی از آخرین به‌روزرسانی‌هایش، توصیه مهمی به مردم کانادا ارائه کرده و گفته است که در صورت وجود اسید بوریک در مواد اولیه مورد استفاده در صنایع دستی و اسباب‌بازی‌های کودکان، آنها را نخرید و از این محصولات استفاده نکنید. خمیربازی اسلایم به تازگی در میان کودکان بسیاری از کشورها (از جمله در کشور خودمان) نیز رواج یافته و بعضی از گل‌های رُس مخصوص بازی کودکان، حاوی اسید بوریک هستند. به‌علاوه، دپارتمان سلامت کانادا نسبت به استفاده از اسید بوریک در تولید آفت‌کش‌های خانگی هم هشدار می‌دهد.

اسید بوریک که با نام بور یا بوراکس هم شناخته می‌شود، در محیط زندگی مردم تمام دنیا از جمله کانادا و ایران وجود دارد و مردم به‌طور طبیعی مدام، از طریق مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها و آب آشامیدنی، در معرض تماس با این ماده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، ممکن است که افراد از طریق محصولات مختلف دیگری نیز با اسید بوریک تماس پیدا کنند مانند آفت‌کش‌ها، محصولات شوینده، مواد اولیه مخصوص صنایع دستی و بازی، لوازم آرایشی و بهداشتی، استخر شنا، مواد شیمیایی مخصوص جکوزی، انواع محصولات طبیعی و داروها، اما آیا بوراکس که این همه با زندگی ما عجین شده، ماده‌ای بی‌خطر است؟

طی تحقیقات به عمل آمده توصیه می شود کودکان مبتلا به آلرژی بهتر است از خمیر بازی استفاده نکنند ولی به واسطه محبوبیت این اسباب بازی بین کودکان و نقش آن در بروز خلاقیتشان، لازم است همواره از خمیر بازی‌های کم خطر و استاندارد استفاده شود.
مواد اولیه‌ای برای وسایل بازی کودکان (از جمله خمیرهای بازی) تهیه کنید که حاوی اسیدبوریک نباشند. به‌علاوه، استفاده از آفت‌کش‌ها و حشره‌کش‌های حاوی اسید بوریک را هم متوقف کنید. (هنگام خرید این محصولات به برچسب آنها توجه کنید.) برچسب محصولات مختلف را با دقت بررسی کنید و در صورت مواجه شدن با اصطلاحات «بوراکس» (borax) و «حاوی بور» (boron-containing)، از خرید محصول صرف‌نظر کنید.

 اگر محصول خریداری‌شده برچسب نداشت، همان‌طور که در مورد بسیاری از بسته‌های این خمیرها با آن مواجه هستیم و می‌بینیم که آنها در قوطی‌های دربسته پلاستیکی و بدون هر گونه برچسب و تایید وزارت بهداشت به فروش می‌رسند، شما می‌توانید با شرکت تولیدکننده برای بررسی وجود اسید بوریک در محصول، تماس بگیرید. این مساله، به‌خصوص در مورد محصولاتی که کودکان با آنها تماس مستقیمی دارند، از اهمیت بالاتری برخوردار است. همه دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از محصولات پاک‌کننده و شوینده را کاملا رعایت کنید. این محصولات باید خارج از دید و دسترس کودکان نگهداری شوند.قواعد مربوط به استفاده از مواد شیمیایی مختلف را براساس دستورالعمل‌های شرکت‌های تولیدکننده رعایت کنید.
اسید بوریک از خطرناک ترین انواع سم است و به همین دلیل برای کشتن حشرات مورد استفاده قرار می گیرد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت