Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
بلیچینگ چیست ؟ - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان بلیچینگ چیست ؟

بلیچینگ چیست ؟افزودن دیدگاه

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگیها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگیهای ژنتیکی را بر طرف نموده ودندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه میکند. بلیچینگ تنها یکی از روش های زیبایی است که افراد به آن توجه دارند، این روزها با پیشرفت فناوری و علم، کاشت نگین، ردیف کردن دندانها با ارتودنسی و بدون ارتودنسی با لیزر یا لامینت و روکش را می توان در دیگر آگهی های رنگارنگ دید.

شایان ذکر است که یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان ، لمینت دندان است . 
نکته مهم در مورد بلیچینگ این است که بعد از انجام اینکار، حدود شش ماه بعد ممکن است رنگ دندان به حالت قبل برگردد. بعضی افراد به اشتباه فکر می کنند که بلیچ کردن قابل بازگشت نیست و در صورت مشاهده تغییر رنگ دندان، از پزشک درخواست می کنند مجدد این کار را برایشان انجام دهد. برای همین ممکن است فرد در طول یکسال ۷ تا ۸ بار اینکار را انجام دهد.
 در این مواقع می توان گفت بلیچینگ به پر عارضه ترین روش دندانپزشکی تبدیل خواهد شد که اگر بیش از حد انجام شود به مینای دندان آسیب می رساند و باعث ضعیف شدن مینای دندان می شود. در کنار بلیچینگ باید رژیم غذایی هم به درستی انجام شود و از خوردن مواد غذایی که به دندانها رنگ می دهند مثل قهوه و چای پرهیز کرد.

سفیدی دندان و علت تغییر رنگ آنها

دندانها از دو بخش مینا و عاج تشکیل شده اند. مینای دندان روی عاج را پوشانده و باعث شفافیت و سفیدی دندان میشود . ضخامت مینا در بعضی افراد بیشتر است که منجر به داشتن دندانهایی با شفافیت بیشتر میشود. اما به هر حال به مرور زمان بر اثر سایش مینا شکست نور کمتر شده و رنگ عاج نمایانتر میشود. ضمنا بعضی رنگدانه ها نیز به داخل خلل و فرج مینا نفوذ کرده و با کریستالهای مینایی باند میشود که تغییر رنگ واضحتری را باعث میشود. گاهی رنگدانه ها فقط روی سطح مینا رسوب میکند و باعث ایجاد لکه های سیاه و قهوه ای روی سطح دندانها میشود.

از مهمترین علل تغییر رنگ دندانها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد :

۱. سیگار کشیدن
۲.استفاده از نوشیدنیهای رنگی مثل چای ، قهوه و ...
۳. افزایش سن 
۴.عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان

مزایا و عوارض بلچینگ دندان

برای سفید کردن دندانها که به اصطلاح به آن بلیچینگ می گویند از مواد شیمیایی استفاده می شود ، این مواد که  پر اکسید هیدوژن نام دارند ، باعث ایجاد تغییر رنگ در دندان می شوند.  مواد بلیچینگ به داخل ساختار کریستالی مینا نفوذ کرده و رنگ دانه های رسوب کرده در بین هرم‌های مینائی را اکسید می‌کنند. با گذشت زمان نفوذ مواد اکسید کننده بلیچینگ به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینا قرار دارد نیز صورت گرفته و رنگ آن نیز روشن تر می‌شود . مواد استفاده شده در انواع مختلف بلیچینگ متفاوت می باشد و دارای غلظت های متفاوتی است. در مواردی که به سفید شدن فوری نیاز داشته باشیم از روش مطبی استفاده میکنیم ولی شیوه صحیح آن استفاده از هر دو روشش بلیچینگ میباشد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت