Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
لیپوساکشن جایگزین نامناسب رژیم و ورزش - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانجراحی زیبایی لیپوساکشن جایگزین نامناسب رژیم و ورزش

لیپوساکشن جایگزین نامناسب رژیم و ورزشافزودن دیدگاه

همان طور که می دانید امروزه بسیاری افراد به دنبال راه حل های یک شبه ای مثل انواع قرص ها و جراحی ها برای درمان چاقی خود می گردند. یکی از این راه ها که ظرف حداکثر چند ساعت می تواند مقداری از وزن افراد را کاهش دهد لیپوساکشن است. مقاله ذیل از دریچه دیگری به این راه حل می نگرد.

مطالعات جدید در این زمینه نشان می دهند گرچه لیپوساکشن ممکن است محیط دور کمر شما را کاهش دهد اما خطرات مرتبط با چاقی مثل بیماری های قلبی عروقی و دیابت را کاهش نمی دهد در نتیجه، روش قدیمی یعنی کاهش کالری دریافتی و افزایش فعالیت بدنی روزانه برای بهبود سطح سلامتی بسیار سودمندتر است.
بعد از اینکه در مطالعه ای، چربی اضافی شکمی ۱۵ زن چاق توسط لیپوساکشن برداشته شد، محققان دریافتند که این کاهش ناگهانی وزن هیچ بهبودی را در وضعیت فاکتورهای خطر مرتبط با چاقی مثل حساسیت به انسولین، مقدار بالای کلسترول و چربی های خون و فشارخون فرد ایجاد نمی کند. در واقع محققان این مطالعه شگفت زده شده بودند چون مقدار زیادی چربی، یعنی در حدود ۱۰ کیلوگرم از بدن هر فرد برداشته بودند (که در واقع ۲۰ درصد از کل چربی بدن فرد محسوب می شود) ولی هیچ تغییری در وضعیت سلامتی این زنان ایجاد نشده بود.دکترکلین، پروفسور دارو و تغذیه می گوید: «حتی برخی محصولات هم که باعث برداشت چربی اضافی بدنی می شوند نه تنها باعث بهبود سطح فاکتورهای خطرمرتبط با چاقی نمی شوند بلکه حتی ممکن است خطر بیماری های قلبی و دیابت را افزایش دهند.»وی می گوید: «اگر بیماران به وسیله رژیم غذایی تلاش کنند که چربی اضافی خود را کم کنند، حتی اگر این کاهش بسیار کمتر از آن چیزی باشد که درعمل لیپوساکشن از بدن فرد خارج می شود، بهبود چشمگیری را در وضعیت متابولیکی شان ایجاد کرده اند.»
احتمالاً این وضعیت را می توانیم به این شکل تفسیر کنیم که وقتی شما وزن خود را توسط رژیم غذایی یا ورزش کم می کنید، اندازه سلول های چربی بدن خود را کوچک تر می کنید که همین کوچک تر شدن سلول های چربی باعث بهبود سطح سلامت متابولیکی تان می شود، ولی در عمل لیپوساکشن، شما تعداد سلول های چربی خود را کم می کنید و اندازه سلول های چربی باقی مانده همچنان ثابت می ماند.محققان تأکید می کنند که رژیم غذایی که کالری روزانه فرد را محدود می کند سلول های چربی را کوچک می کند بنابراین برای دستیابی به مزایای سلامتی کاهش وزن باید به یک تعادل منفی انرژی دست پیدا کنید یعنی بیشتر از آنچه که توسط غذا به بدن تان می رسد در طی روز کالری بسوزانید.نوع چربی های برداشته شده توسط لیپوساکشن هم می تواند یافته های دکتر کلین را توضیح دهد.
وقتی چربی بر اثر رژیم غذایی و یا تمرینات ورزشی کاهش می‌یابد عوامل سوخت و ساز بدن شروع به بهبود و اصلاح می‌کنند مانند حساسیت‌های انسولینی، اما لاغری که بواسطه عمل لیپوساکشن ایجاد شود این مزایا را به دنبال ندارد. در سال ۲۰۰۸ مطالعه ای در مجله چاقی انجام شد ؛ در این پرونده زنان فربهی که عمل لیپوساکشن انجام داده بودند مورد مطالعه قرار گرفته بودند. کسانی که در نتیجه این عمل دست کم ۲۰ پوند وزن شان کاهش یافته بود. تحقیقات اولیه روی ۱۵ خانم بعد از ۱۰ هفته عمل لیپوساکشن انجام گرفت.علیرغم اینکه ۱۶ درصد وزن کلی بدنشان کاهش یافته بود، و در حدود ۲۳ درصد چربی‌های شکمشان برداشته شده بود، هیچ کدام از نتایجی که در بالا در نتیجه کاهش وزن طبیعی گفته شد در این خانم‌ها دیده نشد. مثل کاهش حساسیت انسولینی، تصلب شراین، فشار خون و مقدار انسولین موجود در بدن؛
متاسفانه مطالعات پی در پی این خبر ناراحت کننده را تکرار می کنند که تنها تغذیه مناسب و ورزش روزانه خطرات و مشکلات مرتبط با چاقی را کاهش می دهند و در این زمینه راه میان بری وجود ندارد.دکتر کلین می گوید نباید به لیپوساکشن به عنوان یک متهم نگاه شود چون به هرحال به عنوان یک جراحی زیبایی، می تواند برای افراد چاق مفید باشد البته از دیگر مزایای احتمالی لیپوساکشن، ایجاد انگیزه در افراد برای داشتن تحرک بیشتر است که این تحرک بیشتر می تواند به کاهش بیشتر وزن و حفظ این وزن کاهش یافته در افراد کمک کند. در صورتی که لیپوساکشن بتواند به این هدف نایل شود می تواند راه حل خوبی برای چاقی باشد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت