Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
آنچه باید در مورد بوتاکس بدانید - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانجراحی زیبایی آنچه باید در مورد بوتاکس بدانید

آنچه باید در مورد بوتاکس بدانیدافزودن دیدگاه

بوتاکس چیست ؟ بوتاکس داوریی است که جهت برطرف کردن چین و چروک پیشانی، بین دو ابروها و گوشۀ چشم بکار می رود. بوتاکس نام اختصاری سم بوتولیسم است. در حقیقت این دارو شکل تخلیص و آماده شدۀ سم باکتری کلستریدیوم بوتولینیوم است. این باکتری بی هوازی است و در محیط های در بسته مثل قوطی کنسرو رشد کرده و سم خطرناکی را تولید می کند.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از باز کردن درب قوطی آنرا به مدت 15 دقیقه در آب جوش قرار دهید. در آزمایشگاه باکتری بوتولینیوم را تکثیر داده و سم آن را تخلیص کرده و برای مصارف پزشکی با دوزاژ مناسب آماده می کنند.
از لحاظ زیبایی نیز از این دارو برای از بین بردن چین و چروک موجود در پوست استفاده می شود. سم بوتولینوم تحت نام‌های تجاری زیر به فروش می‌رسد:
بوتاکس، ویستابل
دیسپورت
Bocouture ، Xeomin
Myobloc
بوتاکس و دیسپورت شکلهای آماده شدۀ این دارو هستند که به شکل پودر و در ویال مخصوص بسته بندی شده اند. از آنجائیکه مولکول این دارو خیلی حساس است بوتاکس باید از هنگام تولید تا مصرف در دمای بین 2 تا 0 درجه سانتیگراد نگهداری شود.
تزریق بوتاکس روش سریع و موثري برای رفع چروک است  زمان شروع اثر بوتاکس بین 4تا7 روز است.مدت تزریق آن بین 1۰ تا20 دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید بعد از تزریق سریع به سر کار خود برگردید،حتی در اکثر مواقع هنگام خروج کمتر کسی متوجه تزریق‌ها خواهد شد.
اثرات تزریق بوتاکس بسته به تعداد تزریق قبلی بین ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد. اگر هر3 ماه به مدت یک سال تزریق بوتاکس انجام شود، به تدریج فواصل تزریق های بعدی بیشتر می‌شود، یعنی عملا با تزریق بوتاکس کمتر اثرات طولانی‌تری حاصل می‌شود.
بوتاکس یکی از محبوب ترین درمان‌های جراحی زیبایی است و بیش از ۶ میلیون درمان بوتاکس سالانه صورت می‌گیرد.
بوتاکس سم عصبی حاصل از کلستریدیوم بوتولینوم است که یک ارگانیسم موجود در محیط زیست طبیعی محسوب می‌شود و در محیط خود تا حد زیادی غیر فعال و غیر سمی است.
سم بوتولینوم برای کاهش خطوط ریز و چین وچروک موجود در پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اینکار از طریق فلج کردن عضلات زیرین انجام می‌شود.
افراد از بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد، میگرن، اختلالات عضلانی و برخی اختلالات مثانه و روده استفاده می‌کنند.
بوتولیسم که عفونت ایجاد شده توسط سم بوتولینوم است می‌تواند نارسایی تنفسی ایجاد کند و در برخی از شرایط کشنده است.
تنها یک گرم از سم بوتولینوم می‌تواند بیش از یک میلیون نفر را بکشد. دو کیلوگرم از آن قادر است کل جمعیت زمین را از بین ببرد.
سم بوتولینوم یکی از سمی ترین مواد شناخته شده برای انسان است. دانشمندان برآورد کرده‌اند که یک گرم از این سم می‌تواند بیش از یک میلیون انسان را به کام مرگ بکشاند. دو کیلوگرم از این سم نیز قادر است کل جمعیت روی زمین را نابود سازد.سم بوتولینوم در غلظت زیاد می‌تواند به بوتولیسم منجر شود. همانطور که می‌دانید بوتولیسم یک بیماری حاد و تهدید کننده زندگی است. بوتولیسم اگر به صورت درمان نشده رها شود می تواند به نارسایی تنفسی و مرگ منجر شود. علی رغم اینکه سم بوتولینوم بسیار سمی و گران قیمت است بوتاکس تقاضای زیادی در میان افراد دارد. سم بوتولینوم زمانی که به صورت مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند یک پروتئین درمانی موفق و ارزشمند باشد. سم بوتولینوم را می‌توان با غلظت بسیار کم به انسان تزریق کرد. این سم مانع از رسیدن سیگنال‌های عصبی به عضلات می‌شود و باعث می‌شود این عضلات به انقباضات واکنشی نشان ندهد. در نتیجه عضلات فلج می‌شوند. برای اینکه عضلات منقبض شوند، اعصاب بدن یک پیام رسان شیمیایی ازاد می‌کند که استیل کولین (یک انتقال دهنده عصبی) نام دارد. استیل کولین به گیرنده‌های موجود در سلول‌های عضلانی متصل می‌شود و در نهایت باعث انقباض یا کوتاه‌تر شدن این سلول‌ها می‌گردد.تزریق سم بوتولینوم از انتشار استیل کولین جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود سلول‌های عضلانی دچار انقباض نشوند. تاثیر سم بوتولینوم موجب کاهش انقباضات غیر عادی عضلات می‌شود و عضله را از حالت سفتی خارج می‌کند.

کاربرد پزشکی بوتاکس

سم بوتولینوم عمدتا برای درمان چین و چروک صورت و نیز خطوط ریز موجود در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر کاربرد زیبایی آن، بوتاکس در درمان شرایط مختلف پزشکی همچون میگرن، تعریق بیش از حد و سایر موارد مفید خواهد بود. سم بوتولینوم اخیرا برای درمان بیش از ۲۰ شرایط پزشکی مختلف مورد استفاده قرار گرفته است که برخی از این کاربردها تحت بررسی و آزمایش است.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت