Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
اکستنشن مو چیست؟ - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو چیست؟افزودن دیدگاه

به افزایش طول و حجم مو با کمک گرفتن از موی طبیعی یا مصنوعی که به صورت خارجی به موها وصل میشوند ، اصطلاحا اکستنشن مو یا همان اضافه کردن مو می گویند . موهای طبیعی انسان ممکن است بیشتر مورد توجه افراد متقاضی قرار بگیرد ولی این موها بسیار گران هستند.البته می‌توانید رنگ این موهای اضافی را متفاوت از موهای طبیعی خودتان انتخاب کنید تا به‌عنوان های‌لایت یا مش استفاده شوند

دو نوع عمده اکستنشن مو وجود دارد:1- موهای طبیعی انسان 2- موی مصنوعی
چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانم ها بالا گرفته است. برخی خانم ها از این روش، برای بلندتر کردن موها و برخی برای پرپشت نشان دادن موهای شان استفاده می کنند. البته می توان با انتخاب اکستنشن در رنگ های متفاوت یا فانتزی از آن به عنوان « های لایت » یا « مش » نیز استفاده کرد. اما این روش مانند سایر ترفندهای زیبایی مزایا و محدودیت های خاص خود را دارد. بد نیست قبل از انجام آن با انواع اکستنشن ها، روش های مختلف نصب، مراقبت های قبل و بعد و همچنین خطرهای آن برای موها آشنایی پیدا کنید.

متداول ترین روش نصب

روش های متعددی برای نصب اکستنشن وجود دارد. متداول ترین آنها روش «اتصال حرارتی» است که در آن ابتدا یک دسته باریک از موها جدا شده و کمی بالاتر از ریشه مو محلول چسبناک خاصی مالیده می شود و یک دسته باریک از موهای اکستنشن روی آن قرار می گیرد. سپس به وسیله گیره یا انبرک ویژه ای این موها به هم فشرده شده و حرارت انبرک، چسب را ذوب کرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی می چسبند. البته علا وه بر این روش با کلیپس و نخ نیز می توان موهای مصنوعی را به موهای طبیعی متصل کرد. با استفاده از اکستنشن های کلیپسی می توان هر زمان در خانه موی اضافه را توسط کلیپس به موهای خود وصل کرده و بعد به راحتی آن را جدا ساخت. در روشی دیگر نیز موی اضافه به ریشه موی طبیعی فرد وصل شده و دور آن پیچیده می شود. البته در این روش، احتمال ریزش و آسیب مو بیشتر است. در آخرین روش نیز اکستنشن از زیر به پوست سر وصل می شود.
تا 5 روز حمام نروید
بهتر است موهای خود را در 5 روز اول بعد از نصب اکستنشن شست وشو ندهید تا چسب ها سرجای خود کاملا ثابت شوند. در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد. در این صورت از اسپری مرطوب کننده مو استفاده کنید. این خارش طبیعی است. بعد از چند روز پوست سر به اکستنشن عادت می کند. ممکن است اوایل هنگام خواب در قسمت هایی که اکستنشن اضافه شده احساس ناراحتی کنید. این حس بعد از 4 تا 5 روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اکستنشن نخواهید شد. توصیه می شود قبل از خواب، موهای خود را با یک کش سر نرم در بالای سرتان جمع کنید یا اینکه آنها را ببافید تا به هم گره نخورند. هیچ وقت با موهای خیس و مرطوب نخوابید.
بهتر است قبل از اکستنشن یک تکه کوچک از موی خود را در اختیار آرایشگرتان قرار دهید تا بتواند موهای همرنگ خودتان را تهیه کند.
اگر موهایتان خیلی کوتاه است توصیه می شود بیشتر از 40 سانت مو به آن اضافه نکنید. اگر مقدار زیادی مو با طول بلند به لابه لای موهایتان اضافه کنید فشار زیاد ناشی از وزن آن موجب ریزش موهای طبیعی تان خواهد شد. بعضی افراد نیز به دلیل کشش زیاد مو دچار سردرد می شوند. اینکه پس از چه مدت این موها از کف سر فاصله می گیرند، بستگی به رشد موهای شما دارد. به طور معمول موها در ماه  1.5 سانتی متر و در سال حدود 15 سانتی متر بلندتر می شوند؛ همچنین با افزایش سن سرعت رشد موها کاهش می یابد.

آیا اکستنشن مو مفید است یا مضر؟

هر چیز بهایی دارد، اما بعضی قیمت‌ها برای بعضی چیزها نمی‌ارزد؛ مثلا به نظرتان ارزش دارد كسی سه تا شش ماه گیسوكمند شود و بقیه عمرش را طاس؟ نه! نمی‌ارزد و به همین دلیل است كه باید فكر اكستنشن كردن را از سرتان بیرون كنید.
 اكستنشن كه این روزها خیلی از زن‌ها و حتی دختران جوان به آن علاقه‌مند شده‌اند، روشی است كه آرایشگر‌ها آن را برای پرپشت‌تر و ضخیم‌تر نشان دادن موهای سر استفاده می‌كنند.آرایشگر برای اكستنشن كردن موها، باید مجموعه‌ای از موهای طبیعی یا مصنوعی را به روش‌های مختلف به موهای سر اضافه كند. البته معمولا موهای مورد استفاده در اكستنشن، مصنوعی است و كمتر پیش می‌آید كه از موهای طبیعی برای آن استفاده شود، چون استفاده از این نوع موها برای مشتری‌ها گران تمام می‌شود.
تشدید سردردهای میگرنی پس از اكستنشن در كسانی كه مبتلا به میگرن هستند هم وجود دارد. البته در اكستنشن كشیده شدن موها در حدی نیست كه باعث سردرد شود، اما وقتی كسی سابقه ابتلا به میگرن را دارد، نباید خطر كند.
سری قرمز با پوستی ورم كرده و تاول زده كه موهای زیادی روی آن به هم چسبیده است! فكرش هم آدم را می‌ترساند! شما چه می‌دانید چسبی كه با آن موهای مصنوعی را به سرتان چسبانده‌اند از چه جنسی است و آیا به آن حساسیت دارید یا نه؟
اگر كسی سابقه حساسیت دارد و اصرار دارد با وجود این همه عوارض، باز هم موهای نازنینش را برای اكستنشن به آرایشگر بسپرد، دست‌ كم پس از مشورت با پزشك، آزمایش حساسیت را بگذراند تا متوجه شود كه نسبت به چسب حساس است یا نه.
مضرات اكستنشن آنقدر زیاد است كه حتی استفاده از كلاه‌ گیس با وجود اشكالاتی كه دارد، از آن بهتر است. البته در استفاده از كلاه‌ گیس هم باید دقت كرد كه هر از گاه آن را از سر بردارید تا سرتان هوا بخورد و به هیچ وجه در استفاده از كلاه گیس با كسی شریك نشوید.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت