Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
راه های جلوگیری از بارداری - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندانستنی های جنسی راه های جلوگیری از بارداری

راه های جلوگیری از بارداریافزودن دیدگاه

جلوگیری از بارداری شامل وسایل و روش های متعددی است که فرد می تواند برای پیشگیری از حاملگی از آنها استفاده کند. پزشکان، مأمورین بهداشت و سلامت، ماماها، و پرستاران می توانند اطلاعات مفیدی را راجع به جلوگیری از بارداری در اختیار شما قرار دهند. کلیه افرادی که در مطب پزشکان، درمانگاه های عمومی، یا بیمارستان ها کار می کنند موظف به حفظ اسرار مراجعین هستند.     

جلوگیری از بارداری با روشهای بسیاری صورت می گیرد اما هر کدام خطرات خود را به همراه دارند که با رعایت نکردن شیوه ی درست به سراغ زوجین می آید. در ادامه ی مقاله مستا برای شما گزینه های مختلف کنترل بارداری را برای شما شرح خواهد داد  :
اسپرم کش : اسپرم کش شامل یک ماده شیمیایی است که اسپرم را می کشد. اسپرم کش در قالب فوم، ژله، کرم، و یا ورقه نازکی است که قبل از رابطه جنسی در داخل واژن قرار داده میشود. برخی از انواع آن باید ۳۰ دقیقه جلوتر از زمان رابطه جنسی، در محل قرار داده شوند. استفاده مکرر ممکن است باعث تحریک بافت، افزایش خطر ابتلا به عفونت ها و بیماری های مقاربتی شود. اسپرم کش ها اغلب همراه با دیگر روش های کنترل بارداری استفاده می شوند.
کاندوم زنانه : کاندوم زنانه یک کیسه نازک پلاستیکی است که واژن را پر میکند و می تواند تا ۸ ساعت قبل از رابطه جنسی در محل قرار گیرد. کاربران این روش انتهای حلقه انعطاف پذیر پلاستیکی را برای هدایت کاندوم به واژن میگیرند. کاندوم زنانه تا حدودی از کاندوم مردانه کارایی کمتری دارد.
کاندوم مردانه : کاندوم روش قدیمی جلوگیری است. کاندوم مانع ورود اسپرم به بدن زن و محافظت در برابر بارداری و اکثر بیماریهای مقاربتی میشود. در سال از میان زوج هایی که تنها به کاندوم مردانه تکیه می کنند، ۱۵ درصد باردار میشوند.
آگاهی از باروری : آگاهی از باروری که تنظیم خانواده طبیعی نیز نامیده میشود، به معنی اجتناب از رابطه جنسی زمانی که زن بیشترین امکان باروری را دارد، می باشد. قابل اطمینان ترین راه برای انجام این کار تمرکز روی تغییرات مخاط دهانه رحم و دمای بدن است. برای استفاده صحیح از این روش، بهتر است توسط افراد حرفه ای مراقبت های بهداشتی آموزش ببینید.
کلاه دهانه رحم : کلاه دهانه رحم شبیه به دیافراگم است، اما کوچکتر می باشد. این نوع، دهانه رحم را پوشش میدهد، و ورودی رحم را مسدود میکند. کلاه دهانه رحم با اسپرم کش استفاده می شود. میزان شکست برای کلاه دهانه رحم ۱۵٪ برای زنانی که هرگز باردار نشده اند و ۳۰٪ برای کسانی که بارداری را قبلا تجربه کرده اند، می باشد.
دیافراگم : دیافراگم یک پلاستیک گنبدی شکل است که قبل از رابطه جنسی بر روی دهانه رحم قرار میگیرد. این مدل با اسپرم کش استفاده می شود. اثربخشی آن همانند کاندوم مردانه است، ۱۶٪ از کاربران معمولی باردار میشوند، از جمله کسانی که هر بار به درستی از آن استفاده نمیکنند.
قرص های ضد بارداری : برخی معتقدند که بهترین و مطمئن ترین روش پیشگیری از بارداری در ابتدای ازدواج استفاده از قرص های خوراکی جلوگیری از بارداری است. همانطور که می دانیداین قرص ها خود به سه دسته تقسیم بندی می شوند که شامل:
منو فازیک (تک مرحله ای):میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در تمام قرص ها یکسان می باشد. قرص های LD وHD در این گروه قرار دارند.

دی فازیک (دو مرحله ای):میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در دو مرحله تغییر می کند.
تری فازیک (سه مرحله ای):میزان هورمون های استروژن و پروژسترون در سه مرحله به تدریج افزایش می یابد.
باید گفت که قرص های بارداری به دلیل ایجاد عوارض برای دسته ای از خانم ها نمی تواند برای هر کسی مورد استفاده قرار گیرد.
رایج ترین نوع قرص های پیشگیری از بارداری از هورمون های استروژن و پروژسترون برای جلوگیری از تخمک گذاری استفاده میکند. قرص های پیشگیری از بارداری هنگامی که مطابق برنامه مصرف شوند، بسیار موثر هستند. حدود ۸ درصد از کاربران عادی باردار میشوند، از جمله کسانی که مصرف قرص را فراموش کرده اند. مانند تمام ضد بارداری های هورمونی، قرص نیاز به تجویز پزشک دارد.
وازکتومی : وازکتومی روشی است که زوجها می توانند برای جلوگیری از بارداری آن را انتخاب کنند.سایت MAN HEALTH در رابطه با این روش نوشت در این روش، با یک جراحی کوچک مسیر وازدفران را که وظیفه آن عبور اسپرم از بیضه است، مسدود می شود و از رسیدن اسپرم به تخمک جلوگیری می شود.  در این روش این امکان برای مردها وجود دارد که همانند خانمها برای باز کردن لوله های خود عمل جراحی انجام دهند.
چسب پیشگیری از بارداری : زنانی که در به خاطر سپردن مصرف روزانه قرص مشکل دارند ممکن است بخواهند چسب کنترل بارداری را در نظر بگیرند. چسب ارتو اورا بر روی پوست قرار داده شده و هفته ای یکبار به مدت سه هفته متوالی آن را تعویض کنید و هفته چهارم نیازی نیست چسب بزنید. چسب همان نوع هورمون ها را همانند قرص کنترل بارداری منتشر میکند و به همان اندازه موثر است.
پیشگیری اورژانسی : پیشگیری از بارداری اضطراری بعد از رابطه جنسی برای کمک به جلوگیری از بارداری تاثیر خود را میگذارد. این روش در صورتی که هیچ کدام از روش های کنترل بارداری مورد استفاده قرار نگرفته باشند و یا در صورتی که یک زن مشکوک شده باشد که روش معمول خود با شکست مواجه شده است، استفاده میشود. طرح B یک مرحله ای و یک نسخه عمومی از طرح B انتخاب بعدی نامیده میشود و همگی حاوی میزان بالایی از هورمون موجود در بسیاری از قرص های ضد بارداری هستند. این انواع قرص های اورژانسی باید ظرف ۷۲ ساعت پس از رابطه جنسی استفاده شوند. نوع الا (Ella) از داروی غیر هورمونی استفاده میکند و نیاز به نسخه پزشک دارد و می توان آن را تا پنج روز بعد از رابطه جنسی مصرف کرد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت