Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
خطرات و مضرات رابطه جنسی مقعدی - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندانستنی های جنسی خطرات و مضرات رابطه جنسی مقعدی

خطرات و مضرات رابطه جنسی مقعدیافزودن دیدگاه

صحبت کردن درباره رابطه ی مقعدی و دیگر روابط جنسی به علت وجود عقاید مختلف محدود است. در این مطلب سعی شده است، با حفظ احترام به عقاید، مختصری راجع به رابطه ی مقعدی توضیحاتی ارائه دهیم. آمیزش مقعدی یا آمیزش از پشت نوعی رابطه جنسی انحرافی است كه خطر انتقال ویروس اچ. آی. وی.

در آمیزش مقعدی در مقایسه با سایر راههای تماس جنسی، بالاترین خطر را به همراه دارد، در صورت انتخاب آمیزش مقعدی حتماً محافظت های بهداشتی و احتیاط های جانبی لازم صورت بگیرد. آمیزش مقعدی از نظر پزشكی، اخلاقی، عرفی، شرعی و قانونی صحیح نیست.

آمیزش مقعدی چیست ؟

سوراخ مقعد (آنوس ) ، بخش پایانی دستگاه گوارش در موجودات زنده است و جنس آن از روده می باشد و عملکرد آن دفع مواد زائد غذایی و همچنین مواد زائد داخل بدن می‌باشد. مقعد داراری رشته های عصبی فراوانی است که این رشته ها در برخی افراد باعث لذت و در برخی افراد باعث درد شدید و غیر قابل تحمل می شود .
آمیزش مقعدی یا آنال سکس عبارت است از انجام عمل جنسی توسط دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد زن که از دیرباز تا کنون وجود داشته است.  آمیزش مقعدی بین دو مرد را لواط نامیده که متاسفانه این عمل با اسم همجنس گرایی در کشورهای غربی زیاد است. مضرات آمیزش مقعدی بسیار زیاد و خطرناک بوده و از لحاظ پزشکی و هم شرعی آمیزش مقعدی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
 انجام آمیزش مقعدی با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده کننده یا بی حس کننده به صورت کرم، اسپری، ژل، روغن، کاندوم، پماد، یک رابطه پر خطرجنسی می باشد و استفاده از موارد یاد شده و شیوه های آن صرفا از دردناک بودن این رابطه می کاهد و آسیبهای جبران ناپذیری به فرد مفعول به لحاظ جسمی و برای هر دو فرد فاعل و مفعول به لحاظ انتقال بیماریهای مقاربتی به همراه دارد و هیچ پزشکی در هیچ جای دنیا انجام این رابطه را توصیه نمی کند و از نظر علمی غیر قابل قبول می باشد.

آمیزش مقعدی از نظر اسلام

رابطه جنسی مقعدی در بیشتر ادیان الهی، همچنین دین اسلام منع شده است. آمیزش مقعدی تنها با رضایت هر دو طرف امکان دارد اما به نظر بیشتر مراجع تقلید مکروه است. توصیه می شود عزیزان به دلیل اثرات منفی احتمالی از آمیزش مقعدی خودداری نمایند و یا تعداد دفعات انجام آن را کم کنند.

آمیزش مقعدی از نظر پزشکی

انجام رابطه جنسی یا نزدیکی از مقعد با هر روش و با استفاده از هر ماده لغزنده کننده یا بی حس کننده به صورت کرم ، اسپری ، روغن ، ژل ،  کاندوم و پماد یک رابطه پر خطر جنسی بوده و استفاده از مواد یاد شده و شیوه های فوق فقط از دردناک بودن این رابطه کاسته و آسیب های جبران نا پذیری به فرد مفعول به لحاظ جسمی و برای هر دو فرد فاعل و مفعول به لحاظ انتقال بیماری های مقاربتی به همراه داشته و به جرأت میتوان گفت که هیچ پزشکی این رابطه را توصیه نمی کند و از نظر علمی غیر قابل قبول میباشد. به بیان دیگر هیچ نظریه ای مبنی بر سالم بودن و بی ضرر بودن این رابطه جنسی ارائه نگردیده و بر عکس این رابطه همیشه از نظر پزشکی نقض گردیده است.

عواقب شدید آمیزش مقعدی برای خانم ها

انتقال ایدز : بدلیل خونریزی در آمیزش مقعدی، احتمال انتقال ویروس ایدز بالا میرود. بهتر است در آمیزش مقعدی از کاندوم استفاده شود. مگر اینکه این اطمینان باشد که شریک شما آلوده نیست.
درد : درد شدید از دیگر مشکلات آمیزش مقعدی هست.
خونریزی : اگر آمیزش مقعدی با احتیاط صورت نگیرد بدلیل وجود مویرگهای ریز در آن منطقه منجر به خونریزی های کم و زیاد می شود.
سرطان مقعد : در بعضی گزارشات عنوان شده که آمیزش مقعدی احتمال ایجاد سرطان مقعد بالا می برد.
بیماری های عفونی : مخصوصا درحالتی كه پس از آمیزش مقعدی و قبل از شستشوی كامل طرفین رابطه جنسی از جلو انجام شود.
سوراخ شدن روده ها : آمیزش مقعدی باعث سوراخ شدن روده های می شود و برای درمان این مشکل بسیار مهم باید حتما در بیمارستان بستری شد و جراح باید آن قسمت روا ترمیم کند و آنتی بیوتیک باید برای جلوگیری از عفونت تجویز شود. درد شدید، تب بالا و احساس فشار در ناحیه شکم از مشخصات این مشکل است. این حالت نیاز به درمان اورژانسی دارد.
بی اختیاری مدفوع : انجام آمیزش مقعدی به صورت مکرر با آسیب به عضلات حلقوی (وظیفه بستن مقعد را بر عهده دارند) به تدریج سبب فراختر شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.
آسیب به مقعد : گیرنده‌هایی که در مقعد هستند بسیار حساس هستند و برای همین به محض اینکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند باید دستشویی برود. این گیرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، یعنی فقط کشش نیست، اینها را تفکیک می‌کند از هم. در درازمدت آمیزش مقعدی باعث آسیب‌هایی به این گیرنده ها و مشکلات ماندگار فیزیولوژیک ایجاد می‌کند.
تشخیص آمیزش مقعدی با معاینه فردی که در این زمینه دارای تخصص کافی بوده امکانپذیر خواهد بود. بهترین مرجعی که در این زمینه از آشنایی و تسلط کافی برخوردار است میتوان به پزشکی قانونی اشاره کرد که حتی گواهی آن مرجع برای استناد در موارد قانونی معتبر است. به هرحال ممکن است معاینه مقعد برای فرد عادی قابل تشخیص نباشد ولی پزشکی که در این زمینه تخصص، مهارت و تجربه کافی دارد قابل تشخیص است.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت