Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
راه های تقویت اسپرم در مردان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمردان راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردانافزودن دیدگاه

وقتی زن وشوهری بچه دار نمی شود اغلب  می گویند از طرف زن بوده است و هیچ کس مرد را مقصر نمی داند .همیشه سرکوفت نازایی را بر زن می زنند ولی این روزها دانش جدید نشان داده است که اینگونه نیست چون هر دو زوج در باروری به یک اندازه  مقصرند و اگر بارداری بنا به عللی صورت نگیرید مشکل از هر دو آنها میتواند باشد ولی به نوع متفاوت . 

وقتی نازایی بین زوج ها اتفاق می افتد، هر دو نفر باید از نظر پزشکی آزمایش هایی انجام دهند ولی آزمایش مربوط به زنان بسیار گران تر و روند طولانی تری هم دارد. بنابراین پیش از آن که زنان به پزشک مراجعه کنند، لازم است مرد فقط با دادن یک آزمایش اسپرموگرام تمام شبهه ها را از بین ببرد، و سپس زن مراحل مربوط به ناباروری را شروع کند. حال این پرسش مطرح می شود که یک اسپرموگرام خوب باید چه خصوصیاتی داشته باشد.
اسپرموگرام روشی است که در آن مایع سیمن (منی) مرد آنالیز می شود یعنی تمام اجزای تشکیل دهنده مایع سیمن، یک به یک مورد بررسی دقیق آزمایشگاهی قرار می گیرد. اسپرم ها برای رسیدن به تخمک زن باید راهی طولانی را طی کنند و در این راه لازم است تحرک، قدرت و سلامت کافی داشته باشند تا بتوانند بموقع و سر فرصت خود را به تخمک رسانده و قبل از این که تخمک از بین برود آن را بارور کنند. به همین دلیل داشتن حرکت کافی (سریع و رو به جلو)، تعداد زیاد اسپرم و حجم کافی آن نشانه های خوبی هستند تا شانس باروری را در هر بار نزدیکی بالا ببرند. البته برای داشتن این کیفیت، عوامل دیگری از قبیل میزان PH مایع سیمن، شکل ظاهری اسپرم ها و چند عامل دیگر نیز نیاز است.
این آزمایش را می توان در خانه یا آزمایشگاه انجام داد ولی مشکلی که وجود دارد این است که مایع منی ظرف ۳۰ دقیقه باید به آزمایشگاه رسانده شود زیرا تست های آزمایشگاهی هر چه سریع تر باید انجام شود. هر فرد باید این آزمایش را در دو نوبت و به فاصله ۴ هفته انجام دهد تا بتوان قضاوت درستی از باروری به دست آورد.
«اسپرم مردانی که هر روز روابط  زناشویی دارند، از کیفیت بهتری برخوردار است.» این یافته، نتیجه یک تحقیق جدید است که نشان می‌دهد مردانی که به علت آسیب‌دیدگی اسپرم، توانایی باروری پایین‌تری دارند، اگر به مدت یک هفته، هر روز روابط  زناشویی و انزال داشته باشند، کیفیت و تقویت اسپرم‌شان بهبود می‌یابد. منظور از بهبود کیفیت اسپرم در این تحقیق، کاهش تعداد مواد وراثتی آسیب‌دیده، عنوان شده است. محققان استرالیایی در کنفرانس انجمن اروپایی تولید مثل انسانی و جنین‌شناسی گفته‌اند که پیش از این، به همسران توصیه می‌شد هر دو سه روز یک بار روابط جنسی داشته باشند. دکتر دیوید گرینینگ،‌سرپرست تیم تحقیقاتی، گفت که در تحقیقاتش روی 118 زوج به این نتیجه رسیده است. به گفته او، میزان آسیب‌دیدگی اسپرم در 80 درصد مردانی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، بعد از یک هفته انزال روزانه، 12 درصد کاهش یافت.

راه های تقویت اسپرم مردان :

1- یکی از راههای تقویت اسپرم لباس زیر راحت و گشاد پوشیدن است:
علت اینکه بیضه ها درون کیسه ای خارج از بدن قرار دارند این است که باید دمای آنها چند درجه خنک تر از دمای بدن باشد . به همین خاطر پوشیدن لباس زیر و شورت تنگ که بیضه ها را به بدن شما می چسباند کار مناسبی نیست. برای تقویت اسپرم اگر بتوانید بهتر است شب ها لخت بخوابید.

2-برای تقویت اسپرم با آب داغ حمام نکنید:
بهترین دما برای تولید اسپرم بیشتر در بدن مرد، حدود ۳۴.۵ درجه است که تقریبا ۲ درجه از دمای ایده آل بدن کمتر است.
 بر طبق آزمایشاتی که به مدت سه سال توسط دانشگاه کالیفرنیا در سال ۲۰۰۷ انجام شد مشخص شد که ۵ مرد از ۱۱ مردی که حمام آب داغ را کنار گذاشتند رشد ۵۰۰ درصدی تعداد اسپرم ها در منی را تجربه کردند.
3- برای تقویت اسپرم در مردان باید لپ تاپ رو کنار بذارید:
تحقیقی که سال ۲۰۱۱ در مجله ی ((باروری و سترون کردن )) منتشر شده بود نشان داده که ارتباط مستقیمی بین میزان استفاده از لپ تاپ با اتصال وای فای Wi-Fi و کاهش تعداد اسپرم های مرد وجود دارد.
 4- ترک سیگار باعث تقویت اسپرم مردان میشود:
سیگار علاوه بر تمام مضراتی که دارد، مقدار اسپرم شما را کاهش میدهد. گاهی مقدار اسپرم افراد سیگاری حدود22درصد کمتر از سایرین است.
5-غذاهای مفید برای تقویت اسپرم داشته باشید:
بدون شک بعضی از غذاها روی تولید مایع منی اثر دارند. غذاهایی که چربی کم و کربوئیدرات و پروتئین فراوان دارند بعلاوه سبزیجات وغلات موجب تقویت منی میشوند. ورزش به همراه تغذیه سالم، باعث تقویت اسپرم و در نتیجه تضمین سلامتی شما میشود.
6- یکی از راههای تقویت اسپرم این است که به بجای استمنا بیشتر سکس داشته باشید:
هرچقدر تعداد دفعات انزال شما بیشتر باشد (مانند حالت جلق زدن هر روز) حجم و غلظت منی شما کمتر خواهد شد.
7- تمرین حرکات ورزشی کجل باعث تقویت اسپرم در مردان میشود:
هرچند این تمرینات اثری روی مقداراسپرم ندارد،ولی به کمک آن میتوانید قدرت پرتاب منی خود را بیشتر کنید و لذت بیشتری از انزال ببرید.
8- برای تقویت اسپرم از مصرف مشروبات الکلی اجتناب کنید:
الکل به علت اثر روی کبد باعث افزایش سطح هورمون استروژن(هورمون زنانه) در بدن شده و کاهش میل جنسی و مقدار مایع منی را بدنبال دارد.
9- برای تقویت اسپرم از ویتامین ها و مکملهای غذایی استفاده نمائید:
ماری ژوانا و بعضی داروها موجب کاهش اسپرم میشوند. در مقابل مکمل های غذایی طبیعی هم هستند که اسپرم را تقویت می کنند. مانند:
کارنیتین: در گوشت قرمز و شیر وجود دارد.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت