Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
تأثیر مواد مخدر در نازایی - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانسلامت جنسی تأثیر مواد مخدر در نازایی

تأثیر مواد مخدر در نازاییافزودن دیدگاه

سیگار کشیدن ممکن است باعث ناباروری در هردو مردان و زنان شود. در حیوانات آزمایشگاهی نیکوتین نشان داد که می تواند باعث جلوگیری از تولید اسپرم و کاهش سایز بیضه ها شود. در زنان سیگار باعث تغییر در مخاط دهانه رحم شده و در نتیجه بر مسیر رسیدن اسپرم به تخمک تاثیر می گذارد. همچنین سیگار خطر بارداری خارج رحمی را با تاثیر لوله های فالوپ افزایش می دهد.

هروئین، کوکائین و کراک تاثیرات مشابهی داشته و ممکن است بتوانند باعث، کاهش میل جنسی، تغییر شکل اسپرم ها، تعداد کم اسپرم، اختلالات تخمک گذاری و کاهش ذخایر تخمدان شود.
ماریجوانا می تواند بر چرخه تخمک گذاری زنان تاثیر بگذارد. مصرف ماریجوانا در مردان باعث کاهش تعداد و کیفیت اسپرم ها می شود.
همچنین موادمخدر مصرف کننده را در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری التهابی لگن و HIV، در نتیجه مصرف آن و رفتارهای پرخطر ناشی از آن قرار می دهد.
مورفین ماده اصلی مخدر در تریاک است و مصرف طولانی مدت تریاک یا مورفین می تواند با کاهش میزان هورمون مردانه تستوسترون باعث کاهش تعداد اسپرم شود.
مصرف مداوم مورفین به خصوص در کسانی که به صورت پزشکی برای کاهش درد از امپول های مورفین سولفات استفاده می کنند می تواند علاوه بر کاهش تعداد اسپرم های سبب ایجاد اشکال غیر طبیعی در شکل و عملکرد اسپرم اقایان هم بشود.
میزان هورمون تستوسترون اقایانی که به مدت طولانی از ماده مخدر مورفین استفاده بکنند به شدت کاهش یافته و این امر باعث کاهش میل جنسی (لیبدو) در مردان می شود .
در زنان، تاثیرات الکل باعث عوارض جدی در جنین (fetus) می شود. اعتیاد به الکل می تواند باعث اختلالات تخمک گذاری و درنتیجه  مشکل در باروری شود. مصرف الکل در مردان باعث مداخله با پیوند تستوسترون و در نتیجه تاثیر بر غلظت اسپرم می شود. در مردان  الکلیسم می تواند باعث ضعف جنسی (اختلال نعوظ) شود.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت