Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
آیا گریه کردن برای کودکان مفید است ؟ - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانبهداشت کودک آیا گریه کردن برای کودکان مفید است ؟

آیا گریه کردن برای کودکان مفید است ؟افزودن دیدگاه

گریه زبان اصلی نوزاد است!زمانی که کودک تازه به دنیا آمده است و قدرت تکلم ندارد تنها راه ابراز نیاز و برطرف کردن آن گریه کردن است. والدین با توجه به گریه کردن کودکانشان می توانند به نیاز های آنان پی ببرند و آنها را مرتفع کنند. اما گریه کردن مزیت هایی را نیز برای سلامت نوزاد در پی دارد. با مستا همراه باشید.

گريه کردن مي تواند علت هاي گوناگوني داشته باشد. از جمله:
1- نوزادان از گريه به عنوان ابزار بقا استفاده مي كنند. گريه كودكان يك وسيله ارتباطي با مادر بوده و از طريق آن طلب كمك مي كنند.
علل اصلي گريه نوزادان: گرسنگي، پوشك خيس و كثيف و يا نامناسب، نياز به نوازش و بغل کردن، دل پيچه ، سرما و گرماي شديد، كسالت و بي حوصلگي، استرس، محيط شلوغ، درد و جلب توجه مي باشد.
2- علل گريه در افراد بزرگسال عمدتا شامل غم و اندوه(49درصد)، شادي و خوشي(21درصد)، خشم(10 درصد)، همدردي(7درصد)، اضطراب(5درصد) و ترس(4درصد) مي باشد.
3- انسان ها براي تحت تأثير قرار دادن ديگران و برانگيختن احساسات و ترحم آنها نيز متوسل به گريه مي شوند.
اهمیت اولین گریه:به نقل از سایت «Prevention»، این صدایی است که مدتی است منتظر آن هستید. این نه تنها بیانگر گام نهادن نوزاد به دنیا، بلکه شروع یک مرحله جدید از زندگی برای شماست. این گریه به کودک در نفس کشیدن و باز شدن ریه به منظور دریافت هوا کمک می کند. اگرچه خیلی از والدین معتقدند که هر گریه ای به تقویت و رشد ریه کودک کمک می کند اما آن گونه نیست و تنها اولین گریه است که این کار را انجام می دهد. در مواقع دیگر گریه نشانه ناراحتی کودک است.
کمک در ارتباط:در صورت گریه نکردن، نیاز کودک هرگز معلوم نمی شود. گریه با شدت های مختلف می تواند دلایل متعددی داشته باشد. هر نوع شدت گریه میزان ناراحتی یا توجهی را که کودک نیاز دارد بیان می کند. به مرور زمان مادر گریه ها و علت گریه ها را از همدیگر تشخیص می دهد. پس هنگام گریه یا کودک گرسنه است یا احساس سرما یا گرما می کند، خود را کثیف کرده یا به توجه نیاز دارد. گریه تنها وسیله ارتباط بین کودک و دیگران است.
به سلامتی روانی او کمک می کند:آرام کردن نوزاد به او پیغام می دهد که تنها نیست. گاهی توصیه می شود برای تربیت کردن، نباید نوزادی را که گریه می کند در بغل گرفت اما نوزادان در ماه های اولیه زندگی به توجه بیش از تربیت نیاز دارند. این امر احساس امنیت در نوزاد ایجاد می کند در غیر این صورت به روح و روان او لطمه می خورد.
به کشش عضله کمک می کند:هنگام گریه کردن کودک، در صورت توجه، پیچ خوردن عضله های او را مشاهده خواهید کرد که خود یک نوع ورزش است. البته مطمئن شوید که گریه وی علت دیگری ندارد. نگذارید کودک برای مدت طولانی گریه کند.
امام صادق (ع) می فرمایند : اى مفضّل! از منافع گريه كودكان نيز آگاه باش، بدان كه در مغز كودكان رطوبتى است كه اگر در آن بماند بيماريها و نارساييهاى سخت و ناگوار به او رساند؛ مانند نابينايى و جز آن. گريه، آن رطوبت را از سر كودكان سرازير و بيرون مى‏كند و بدين وسيله سلامتى تن و درستى ديده ايشان را فراهم مى‏آورد. پدر و مادر از اين راز آگاه نيستند و مانع آن مى‏شوند كه كودك از گريه‏اش سود ببرد.

اينان همواره در سختى مى‏افتند و مى‏كوشند كه او را ساكت كنند و با فراهم كردن خواسته‏هايش از گريه بازش دارند، ولى نمى‏دانند كه گريه كردن به سود اوست و سرانجام نيكى پيدا مى‏كند.
 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت