Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
فلوراید چیست ؟ و آیا برای دندان مضر است ؟ - مستا فلوراید چیست ؟ فلوراید یک ترکیب معدنی است که، برای مراقبت­های دهانی اضافه می­شود، باعث قویتر شدن دندانها شده و به محافظت در برابر حفره­ها کمک می­کند. به همین دلیل، بعنوان یک ماده سودآور افزودنی به آب در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا برای ۷۰ سال در نظر گرفته شده است. از آغاز اضافه شدن فلوراید به آب، این عمل بحث برانگیز بوده است. آیا در هرحال فلوراید مضر است؟

" /> فلوراید چیست ؟ فلوراید یک ترکیب معدنی است که، برای مراقبت­های دهانی اضافه می­شود، باعث قویتر شدن دندانها شده و به محافظت در برابر حفره­ها کمک می­کند. به همین دلیل، بعنوان یک ماده سودآور افزودنی به آب در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا برای ۷۰ سال در نظر گرفته شده است. از آغاز اضافه شدن فلوراید به آب، این عمل بحث برانگیز بوده است. آیا در هرحال فلوراید مضر است؟

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان فلوراید چیست ؟ و آیا برای دندان مضر است ؟

فلوراید چیست ؟ و آیا برای دندان مضر است ؟افزودن دیدگاه

شاید در ذهن شما هم این سوال به وجود آمده که فلوراید چیست ؟ فلوراید یک ترکیب معدنی است که، برای مراقبت­های دهانی اضافه می­شود، باعث قویتر شدن دندانها شده و به محافظت در برابر حفره­ها کمک می­کند. به همین دلیل، بعنوان یک ماده سودآور افزودنی به آب در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا برای ۷۰ سال در نظر گرفته شده است. از آغاز اضافه شدن فلوراید به آب، این عمل بحث برانگیز بوده است. آیا در هرحال فلوراید مضر است؟

در سال ۱۹۴۵، گرند رپیدز، میشیگان، شروع به اضافه کردن فلوراید به آب ( اولین شهر در دنیا) کرد. به زودی و پس از آن، سایر شهرهای آمریکا و کانادا اقدام به این کار کردند و مزایای آن را شاهد بودند، گزارش شده توسط انجمن دندان­پزشکی کانادا.

با این­حال، به چند دلیل این عمل بحث­ برانگیز شده است. برخی بر این باورند که برنامه فلوراید دار کردن آب گران است، اگرچه هزینه طول عمر هر فرد کمتر از پر کردن دندان است، باتوجه به گزارشات انجم دندان­پزشکی آمریکا هنوز عده­ای بر این باورند که دولت نباید نقشی در سلامت دهان و دندان مردم داشته باشد.

فلوراید در دوز مناسب امن است، اما مانند هر چیز دیگری، ممکن است برای به دست آوردن بیش از حد از یک چیز خوب خطرناک باشد. پس از دهه­ها تحقیقات، خطر اصلی مربوط به استفاده بیش از حد فلوراید فلوئوروزیس دندانی شناخته شده ایت، یک بیماری مربوط به زیبایی که در بچه­های خیلی جوان ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض فلوراید بوجود آید.

فلوراید چگونه از دندان محافظت میکند 

فلوراید دهان شما را با چند راه مختلف محافظت می­کند. اول، تقویت دندان­ها با کمک با به روند تعمیر مینای دندان، در جاییکه موادی مانند کلسیم برای دندانها می­رسد. علاوه بر این از این مواد معدنی کمک می­کنند تا به مینای دندان شما  قوی شوند و از پوسیدگی حفظ شوند.

 دوم، فلوراید به کنترل اسید در داخل دهان شما کمک می­کند. بطور معمول باکتری­ها از مواد غذایی باقی­مانده بر سطح دندانها استفاده و تولید اسید می­کند، اما فلوراید دهان شما را در برابر این اثر انعطاف­پذیر کرده و اثر را خنثی می­کند.

تا زمانیکه شما دارای دندان سالم باشید، ترکیبی از آب آشامیدنی حاوی فلوراید و خمیردندان فلوراید برای زندگی روزمره شما کافی است. اگر آب شیر حاوی فلوراید نیست، یا اگر بطری شما حاوی اب نیست، دندانپزشک شما ممکن است که برای شما فلوراید تجویز کند، تا از حفاظت شما مطمئن شود.

آیا فلوراید برای دندان مضر است ؟ 

خوشبختانه، پاسخ منفی است. این ماده معدنی بطور طبیعی امن است که می­تواند حفاظت دندان شمارا قوی کند. اگر شما نگران هستید که فلوراید به اندازه کافی ندارید، با صحبت کردن با دندان­پزشک خود را برای پیدا کردن یک درمان حرفه­ای بیمه کنید.

فلوراید درون خمیردندان یک چیز جدید نیست؛ مواد معدنی ابتدا در یک قرن پیش به خمیردندان اضافه شد، و کودکان و بزرگسالان مبارزه علیه پوسیدگی دندان با مسواک زدن با دوبار در روز انجام داده­اند. و اگر چه انواع مختلفی از فلورایدها در مراقبت­های دهانی استفاده شده است، خمیردندان سدیم فلوراید بطور ویزه یک محصول امن و موثر است.

چه کسی باید از خمیر دندان فلوراید دار استفاده کند ؟ 

مسواک زدن دوبار در روز با خمیردندان حاوی فلوراید به سود هرنوع دندانی است، چه برای آنهایی که تازه رشد کرده­ اند یا چندین ماه از انها استفاده شده است. با اینحال، اگر شما بچه کمتر از ۳ سال دارید، سایت مستا به شما پیشنهاد می­دهد که فقط به اندازه یک لام یا دانه برنج از خمیردندان استفاده شود.

به عنوان یک بزرگسال، استفاده از خمیردندان نمی­تواند کمتر از مقدار قابل توجه باشد،مشکلات سلامتی مانند دیابتها و سرطان، یا مصرف برخی داروها که دهان شما را خشک می­کند، می­تواند شما را در برابر پوسیدگی دندان آسیب پذیر کند. و اگر لثه­ های شما در طول سال عقب نشینی کنند، سطوح ریشه قابل مشاهده از فلوراید بهره­ مند خواهند شد.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت