Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
زردی دندان چیست و راه های رفع زردی دندان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان زردی دندان چیست و راه های رفع زردی دندان

زردی دندان چیست و راه های رفع زردی دندانافزودن دیدگاه

تغییر رنگ دندان ها به دو عامل خارجی و داخلی بستگی دارد . عوامل خارجی که موجب زردی دندان می شوند ناشی از رسوب مواد شیمیایی روی سطح دندان است اما عوامل داخلی ، علل دیگری دارند . ممکن است فرد در دوران جنینی و کودکی با ماده ای به طور مستقیم یا غیر مستقیم تماس داشته باشد . مثلا مادر باردار داروی تتراسایکلین مصرف کرده باشد

هیچ فردی با دندان‌های کاملاً سفید به دنیا نمی‌آید. در واقع ژنتیک درجه رنگ دندان هر فرد را به طور دقیق تعیین می‌کند. دندان برخی از افراد به طور طبیعی کمی تیره‌تر از سایر افراد است. علاوه بر این با بالا رفتن سن، رنگ دندان‌ها نیز کمی تیره‌تر می‌شوند.

متأسفانه، افراد بسیاری از مشکل زرد و بدرنگ شدن دندان‌ها رنج می‌برند. این مشکل موجب می‌شود که رنگ طبیعی دندان‌ها تغییر کند و دندان‌ها زرد، قهوه‌ای و لکه‌دار به نظر برسند. این مشکل، صرف نظر از میزان بزرگی، می‌تواند موجب خجالت و پنهان کردن لبخند فرد شود. خوشبختانه بدرنگ شدن دندان هم قابل‌پیشگیری و هم قابل‌درمان است.

یکی از علل مهم تغییر رنگ خارجی دندان استعمال سیگار است که باعث پوسیدگی دندان نیز می شود . افراد سیگاری دندان های زردی دارند . در این مواقع می توان از ماده جویدنی به نام ناس استفاده کرد . این ماده می تواند تا حدود زیادی تغییر رنگ ایجاد شده را اصلاح کند و دندان ها سفید تر به نظر برسند .

بیماری های سیستمیک در دوران جنینی یا بعد از تولد می توانند باعث تغییر رنگ دندان شوند . گاهی به آب آشامیدنی بعضی از مناطق فلوراید زیادی اضافه می شود . فلوراید زیاد برای دندان کودکان در ۵ تا ۶ سالگی می تواند مضر باشد و ساختار دندان را تغییر دهد و این تغییر باعث زردی بیش از حد دندان شود .

نوجوانانی که از داروهای گروه تتراسایکلین برای درمان بیماری های پوستی مانند جوش استفاده می کنند ممکن است رنگ دندان های شان زرد شود که علت آن رسوب مواد شیمیایی ناشی از دارو است .

درمان زردی و تیرگی رنگ دندان

داشتن دندان هایی سفید نشانه ای از سلامتی و بهداشت فردی بوده، همچنین برای لبخندی زیبا و دوست داشتنی، حیاتی می باشد. اگر دندان هایتان به اندازه ای که می خواهید، سفید نیست، راههای برای سفیدتر کردن آنها در خانه وجود دارد.

روش‌های مختلفی برای سفید کردن وجود دارد که اکثر آن‌ها از ترکیب ژل و یک قطعه دهانی (mouthpiece) برای پاک کردن تدریجی زردی دندان استفاده می‌کنند. برای اینکه دندان‌هایتان کاملاً سفید شود دندان‌پزشک می‌تواند سینی‌های سفیدکننده دندان را به شما دهد تا در خانه از آن استفاده کنید. این سینی‌ها از قالب دندانتان به وجود آمده و دارای ژلی است که این ژل‌ها حاوی عامل فعال پروکسید است. سینی‌های سفیدکننده خانگی می‌تواند در عرض 1 تا 2 هفته دندان‌ها را سفید کند.

برای درمان زردی دندان و سفید کردن دندان راه های زیادی وجود دارد که به برخی از آنها به صورت اجمالی اشاره می کنیم  :

سفید کردن دندان با استفاده از چسب های سفید کننده

سفید کردن دندان با استفاده از آب اکسیژنه

سفید کردن دندان با استفاده از خمیردندان ها و ژل های سفید کننده

سفید کردن دندان با استفاده از جوش شیرین

* از بین بردن زردی دندان با استفاده از لیمو ترش

پیشگیری از تغییر رنگ دندان 

اگرچه تغییر رنگ دندان در برخی از موارد اجتناب‌ناپذیر است اما روش‌هایی برای پیشگیری از آن وجود دارد. از مصرف مرتب غذاها و نوشیدنی‌هایی که منجر به تغییر رنگ دندان می‌شود بپرهیزید، به بهداشت کامل دهان بپردازید، سیگار نکشید، فراموش نکنید که هرروز مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و از مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی که باعث زرد شدن دندان می‌شود، خودداری کنید.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت