Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
بیماری لثه - علت خونریزی لثه چیست ؟ - مستا خونریزی لثه یکی از مشکلات شایع دهان و دندان می باشد که خیلی از ما ممکن است که بارها  با آن روبرو شده باشیم. خونریزی لثه یکی از علائم بروز بیماری های لثه است که معمولا با التهاب و تورم لثه همراه است. یکی از نشانه های ایجاد عفونت و خونریزی لثه خون آمدن از دهان در هنگام مسواک زدن است که در صورت بروز این اتفاق حتما باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

" /> خونریزی لثه یکی از مشکلات شایع دهان و دندان می باشد که خیلی از ما ممکن است که بارها  با آن روبرو شده باشیم. خونریزی لثه یکی از علائم بروز بیماری های لثه است که معمولا با التهاب و تورم لثه همراه است. یکی از نشانه های ایجاد عفونت و خونریزی لثه خون آمدن از دهان در هنگام مسواک زدن است که در صورت بروز این اتفاق حتما باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان بیماری لثه - علت خونریزی لثه چیست ؟

بیماری لثه - علت خونریزی لثه چیست ؟افزودن دیدگاه

خونریزی لثه یکی از مشکلات شایع دهان و دندان می باشد که خیلی از ما ممکن است که بارها  با آن روبرو شده باشیم. خونریزی لثه یکی از علائم بروز بیماری های لثه است که معمولا با التهاب و تورم لثه همراه است. یکی از نشانه های ایجاد عفونت و خونریزی لثه خون آمدن از دهان در هنگام مسواک زدن است که در صورت بروز این اتفاق حتما باید برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید.

خون ریزی لثه چیست ؟

خون ­ریزی لثه یکی از علائم رایج ابتلا به بیماری­ لثه است. خون­ریزی لثه عمدتاً به خاطر پاک نشدن کافی پلاک­ها از روی دندان در خط لثه مشاهده شده و باعث ایجاد التهاب و تورم لثه می­شود. به هر حال، خون­ریزی مزمن لثه می­تواند همچنین با علائم بیماری جدی همچون سرطان خون و ناهنجاری در پلاکت­ها و فرآیند انعقاد خون ارتباط داشته باشد. در این شرایط، خون­ریزی آسان و کبودی نیز می­تواند در سایر نقاط بدن وجود داشته باشد.

افرادی که از نخ دندان استفاده می کنند، گاهی دچار خون ریزی لثه می شوند. به نقل از سایت «MSN» خون ریزی لثه طبیعی نیست. خون ریزی هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نشانه بیماری لثه است و باید با مراجعه به پزشک آن را درمان کنید.

بیماری لثه

نوعی عفونت باکتریایی واگیردار در دهان است که به لثه ها آسیب می رساند و استخوان فک را فرسوده می کند. محققان معتقدند که بیماری لثه، علت عمده افتادن دندان های دائمی است. باکتری لایه محافظتی ایجاد می کند که به بافت لثه آسیب می رساند، سپس بدن به زخم و التهاب ایجاد شده واکنش نشان می دهد.

هر چه مدت التهاب لثه ها بیشتر باشد، احتمال بروز بیماری های گوناگون از جمله حساسیت و بیماری های قلبی و... بیشتر است.۸۰درصد بزرگسالان تا حدی دچار این التهاب هستند در حالی که تنها ۱۰درصد آنان، متوجه این بیماری می شوند.

شایع ترین علت عفونت لثه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به خوبی است. بهداشت نامناسب دهان و دندان برای مثال مسواک نزدن دندان ها به طور مرتب یا درست مسواک نزدن باعث ایجاد پلاک بر روی دندان ها می شود.

نشانه های ابتلا به بیماری لثه

لثه‌ هایی که در طول مسواک زدن و پس‌ از آن دچار خون‌ریزی می‌شوند
قرمز شدن، ورم کردن، یا حساسیت لثه‌ها
بوی بد دائم دهان یا ایجاد مزه ناخوشایند در دهان
عقب رفتگی لثه‌ها
تشکیل حفره‌های عمیق (پاکت) بین دندان‌ها و لثه‌ها
شل شدن یا جابه‌جا شدن دندان‌ها
ایجاد تغییر در نحوه قرارگیری دندان‌ها در کنار یکدیگر در هنگام جویدن غذا یا ایجاد تغییر در وضعیت قرار گرفتن دندان‌های مصنوعی جزئی در دهان

درمان عفونت لثه و درمان خونریزی لثه 

بهترین راه برای درمان بیماری لثه حفظ بهداشت دهان و دندان است، اگر چه گاهی اوقات روش های درمانی و دندانی بیشتر گاهی اوقات ضروری هستند. بعضی از روش های درمان دندانی که در ادامه توضیح داده می شوند در صورت داشتن بیماری لثه توصیه می شوند.

دهانشویه با جوش شیرین

جوش شیرین برای مقابله با خونریزی لثه بسیار موثر است، چون باعث کاهش التهاب، کاهش پلاک و جرم دندان ها، نابودی باکتری ها و تسکین مشکلاتی مانند التهاب یا خارش می شود.

دهانشویه با نمک و زنجبیل

دهانشویه تشکیل شده از نمک و زنجبیل خواص و فواید فوق العاده ای دارد. استفاده از این دهانشویه یک روش ساده برای کاهش التهاب ها و درمان دردهای مربوط به دهان و دفع باکتری های موجود در دندان ها است. دهانشویه نمک و زنجبیل برای درمان دردهای مربوط به دهان و دندان مفید است.

دهانشویه با نعنا

احتمالا تاکنون دهانشویه های نعنایی استفاده کرده اید. اما می توانید به جای صرف هزینه برای خرید این محصولات به راحتی در منزل نیز دهانشویه نعنایی تهیه کنید.نعنا یک سبزی فوق العاده برای مقابله با عفونت ها و التهاب ها است.

نعنا یک سبزی فوق العاده برای مقابله با عفونت ها و التهاب لثه ها است.

دهانشویه با آلوئه ورا

به عقیده متخصصان آلوئه ورا یک درمان طبیعی و فوق العاده برای درمان مشکل ژنژیویت (التهاب لثه) و خونریزی لثه ها محسوب می شود. ژل آلوئه ورا حاوی ترکیبات مفیدی است که به درمان، تسکین و کاهش التهاب ها یا عفونت ها کمک می کنند.

این درمان های خانگی، روش های طبیعی برای رفع مشکلات جزئی هستند. اگر اطمینان دارید که دندان هایتان نیازی به جرم گیری ندارد و با کمک این دهانشویه ها و بعد از ارتقای بهداشت دهان و دندان هایتان، مشکل خونریزی لثه هایتان رفع نشد، بهتر است با یک پزشک متخصص لثه مشورت کنید.

پیشگیری از خون ریزی و عفونت لثه

رعایت بهداشت دهان و دندان: دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. هر روز از نخ دندان استفاده کنید.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید. ویتامین ث و کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

مقدار زیادی آب بنوشید. نوشیدن آب پس از غذا خوردن ذرات غذا را از روی دندان‌ها پاک می‌کند و احتمال این که باکتری‌ها بتوانند با تشکیل پلاک به لثه‌ها آسیب بزنند، کاهش می‌یابد.

از استعمال دخانیات بپرهیزید.

غذاها یا نوشیدنی‌های بسیار سرد یا داغ میل نکنید. اگر از مشکلات لثه رنج می‌برید، متوجه خواهید شد که خوراکی‌های ولرم یا خنک باعث ناراحتی نمی‌شود.

آرام باشید. استرس سطح هورمون را افزایش می‌دهد و در نتیجه احتمال بروز التهاب در سراسر بدن، از جمله لثه‌ها بالاتر می‌رود.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت