Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
ایمپلنت دندان چیست ؟ عوارض و فواید ایمپلنت - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان ایمپلنت دندان چیست ؟ عوارض و فواید ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست ؟ عوارض و فواید ایمپلنتافزودن دیدگاه

 ایمپلنت یکی از راهکارهایی است که امروزه بسیاری از دندانپزشکان آن را به افرادی توصیه می کنند که دندان طبیعی خود را از دست داده اند. اما این جایگزین که قرار است جای خالی عضو مینایی بدن را پرکند، چیست؟ و چگونه می توان از آن بهره برد؟ به عبارتی شرایط استفاده و توصیه هایی که بعد از کاشتن آن در فک باید به آنها به صورت ویژه توجه کرد، به چه صورت است؟

خوشبختانه امروزه ایمپلنت دندان ، روبرو شدن با مشکلات بی دندانی را بسیار آسان کرده است. از دست دادن یک یا چند دندان، مشکلی است که برای بسیاری از انسانها سخت و حتی غیرقابل تحمل است، اما به دلایل متعدد احتمال روبرو شدن با عارضه ی بی دندانی وجود دارد.

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن است. از ایمپلنت های دندانی به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود. پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد.

فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

ایمپلنت دندانی قطعه ای از فلز تیتانیوم است که اغلب به شکل ریشه دندان می باشد و داخل استخوان فک قرار داده میشود.ایمپلنت دندانی بعنوان پایه ای جهت قرار دادن پروتز روی آن استفاده می شود و باز سازی تاج دندانهای از دست رفته با استفاده از این پایه ایمپلنت مقدور می گردد. 

چه کسانی کاندید ایمپلنت هستند؟

افرادی که به هر علتی دندان ازدست داده باشند کاندید ایمپلنت دندان هستند. ایمپلنت جهت جایگزینی دندان تا بازسازی همه دندانها را در بر می گیرد. در مورد از دست دادن یک یا چند دندان دیگر نیازی به تراش دندانهای مجاور بعنوان پایه پروتز نیست. ایمپلنت داخل استخوان قرار می گیرد و روکش روی همان ایمپلنت بدون اتکاء به دندانهای مجاور قرار داده می شود.

در مورد بیمارانی که دندانهای زیاد یا همه دندانها را از دست داده باشند با قرار دادن چند ایمپلنت در فک آنها و استفاده از آنها بعنوان پایه می توان پروتز متکی بر ایمپلنت جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته قرار داد.

انواع ایمپلنت دندان

اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ، ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و ...  ) درمان خود را به تعویق می اندازد. 

 غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط دندانپزشکی که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت مزایای فراوانی دارد؛ که برخی از آن ها عبارتند از:

بهبود گفتار

با وجود دندان مصنوعی با اتصالات ضعیف، مشکل در گفتار پیدا خواهید کرد. در حالی که ایمپلنت به دلیل ثابت بودن روی فک، به شما اجازه می دهد بدون هیچ نگرانی صحبت کنید.

بهبود ظاهر

 ایمپلنت دندان مانند دندان طبیعی است و آن را همانند دندان خودتان احساس خواهید کرد. از طرفی چون به گونه ای طراحی شده که با استخوان ترکیب شود، به دندانی دائمی بدل خواهد شد.

آسان غذا خوردن

عمل جویدن غذا با دندان مصنوعی می تواند دشوار باشد. ایمپلنت مانند دندان طبیعی شماست و اجازه خواهد داد که خواراک تان را به راحتی و با خیال آسوده بجوید و میل کنید.

بهبود سلامت دهان و دندان

در ایمپلنت دندان، نیازی به تراش دندان های کناری نیست. از آنجایی که دندان های کناری نقشی در ایمپلنت ندارند، بیشتر دندان های شما دست نخورده باقی می مانند؛ که این در بهداشت طولانی مدت دهان و دندان تاثیر گذار است.

دوام و ماندگاری 

ایمپلنت های دندانی بسیار با دوام هستند و سالهای زیادی ماندگار خواهند بود. با مراقبت خوب، حتا خیلی از ایمپلنت ها تا آخر عمر باقی می مانند.

بهبود اعتماد به نفس

ایمپلنت دندان لبخند تان را به شما باز می گرداند و به شما کمک می کند تا احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

مضرات ، معایب ، مشکلات و عوارض ایمپلنت

از جمله معایب و مشکلات ایمپلنت قیمت آن است. هزینه ایمپلنت دندان نسبت به سایر درمانها برای جایگزین کردن دندان مانند پروتز ثابت یا پرتز متحرک بیشتر است. هزینه ایمپلنت یک دندان حدود دو تا دو و نیم میلیون تومان است. 

علاوه بر قیمت ایمپلنت دندان ، زمانبر بودن درمان ایمپلنت نیز از معایب دیگر ایمپلنت های دندانی است. زمانی حداقل بین ۴ تا ۹ ماه برای این درمان لازم است. 

از جمله مضرات ایمپلنت این است که یک جراحی بوده و ریسکهای مربوط به جراحی را نیز دارد. از جمله این ریسک ها میتوان به احتمال عفونت وشکست درمان یا  از دست رفتن ایمپلنت دندان اشاره کرد که در این مورد نیاز به جایگزینی مجدد آن است.

ایمپلنت نیازمند معاینات دوره ای توسط دندانپزشک است. 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت