Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
تأثیر عصبانیت بر سلامت جسم و کل بدن - مستا سلامت روان خوب می تواند زندگی را لذت بخش تر کند. همچنین می تواند سلامت جسمانی و استقامت را بهبود بخشد. شما باید از بدن و ذهن خود مراقبت کنید تا واقعا سالم باشد.

" /> سلامت روان خوب می تواند زندگی را لذت بخش تر کند. همچنین می تواند سلامت جسمانی و استقامت را بهبود بخشد. شما باید از بدن و ذهن خود مراقبت کنید تا واقعا سالم باشد.

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانسلامت روان تأثیر عصبانیت بر سلامت جسم و کل بدن

تأثیر عصبانیت بر سلامت جسم و کل بدنافزودن دیدگاه

اکثر غریب به اتفاق مردم اهمیت داشتن یک بدن سالم را درک می کنند. با این حال، بسیاری از افراد، ارزش سلامت روان و تأثیر آرام بودن روان را نادیده می گیرند. داشتن سلامت روان خوب می تواند زندگی را لذت بخش تر کند. همچنین می تواند سلامت جسمانی و استقامت را بهبود بخشد. شما باید از بدن و ذهن خود مراقبت کنید تا واقعا سالم باشد.

طبق تحقیقات مستا ، مطالعات پزشکی و روانشناسی نشان داده است که شما هر چقدر هم ورزش کنید و برنامه غذایی سالمی داشته باشید، ولی نتوانید عصبانیت خود را کنترل کنید، همواره در معرض خطر خواهید بود، زیرا عصبانیت اگرچه واکنشی مثبت برای حفظ حیات است، ولی می تواند تاثیرات منفی زیادی بر تمام بدن بر جا بگذارد.

دانستن این موضوع که هنگام عصبانیت چه اتفاقاتی در بدن می افتد بسیار مهم است. در زمان عصبانیت ممکن است گرفتگی عضلات، فشار دادن دندان ها، زنگ زدن گوش، قرمز شدن و گرگرفتگی، افزایش فشار خون، درد قفسه سینه، تعریق بیش از حد، لرز، سردرد شدید و یا میگرن را تجربه کنید.

بیماری های ناشی از عصبانیت

خشم زیاد باعث بیماری قلبی می شود. اگر شما گاهی خشمگین و عصبانی می شوید، طبیعی است. در واقع ابراز خشم به شیوه درست و منطقی می تواند نشان دهنده سلامت باشد. ولی به طور مکرر دچار خشم و عصبانیت شدن، عادی نیست و نیاز به درمان دارد.افرادی که در هنگام عصبانیت وسیله ای را پرت می کنند و یا داد می زنند، و همینطور افرادی که خشم خود را می خورند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.

نباید موقع عصبانیت دادوبیداد کنید، ولی نباید هم خشم خودتان را بخورید، بلکه بهتر است به طور منطقی و صحیح به فردی که باعث عصبانیت شما شده است، بگویید چه احساسی دارید.

همچنین در اثر عصبانیت مزمن ممکن است به زخم معده، یبوست، اسهال، درد معده و روده، سکسکه، سوء هاضمه مزمن، حمله قلبی، سکته، مشکلات کلیوی، چاقی و یا سرماخوردگی های مکرر مبتلا شوید.

عصبانیت طولانی مدت و مکرر، مانند کسانی که به دلیل شرایط شغلی همواره با خشونت زندگی می کنند، می تواند به وسیع ترین بخش بدن، یعنی پوست، آسیب بزند.

آسیب های پوستی در این افراد منجر به بروز بیماری هایی نظیر بثورات پوستی، زگیل، اگزما و آکنه می گردد.

تأثیر عصبانیت بر سلامت جسم

عصبانیت و ترس جزو احساساتی هستند که بدترین تاثیر را روی بدن و بخصوص قلب می گذارند. به عقیده متخصصان، این احساسات عامل تمام ناخوشی ها و بیماری هاست.خوشبخت و آرام زندگی کردن بهترین راه پیشگیری از درد و بیماری است.زمانی که عصبانی می شوید، عضلات و مفاصل تان سفت شده و جریان خون کندتر می شود، تعادل سیستم عصبی به هم می خورد، هورمون ها دچار اختلال می شوند و سلامت قلب و عروق به خطر می افتد، فشار خون و ضربان قلب افزایش می یابد، فعالیت مغزی بخصوص در لوب های گیجگاهی و پیشانی دچار اختلال شده و صفرا بیش از اندازه ترشح می شود.

یکی از اثرات گسترده خشم و تأثیر عصبانیت بر بدن، ترشح مواد شیمیایی و هورمون ها در بدن، مخصوصا هورمون آدرنالین و نورآدرنالین است.

البته باید گفت که سرکوب نابجا و همیشگی عصبانیت نیز می تواند تاثیرات روانشناختی مهمی در فرد برجا گذارد، نظیر افسردگی، اختلالات غذا خوردن، اعتیاد به الکل و مواد مخدر، کابوس های شبانه، اختلالات خواب و بی خوابی، رفتارهای آسیب رسان به خود و همچنین اختلال رفتاری با دوستان و اطرافیان.

عصبانیت، یک مکانیسم دفاعی در بدن و در واقع برای کنترل تعادل است.  وقتی شما موفق شوید با عصبانیت دیگران را بترسانید، می توانید آنها را به انجام کارهای مورد نظر خود وادارید. اما فراموش نکنید که خشم هرگز منجر به ایجاد دوستی و عشق نمی شود.

در پایان مستا به شما توصیه میکند نگران سلامت بدن و روح و روان خود باشید ، به خود اهمیت بدهید و سعی کنید با رعایت اصول زندگیِ سالم که ما در اختیار شما قرار میدهیم ، سرحال و شاد زندگی کنید . 

#آرزوی_ما_سلامتی_شماست

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت