Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
چگونه عصبانیت خود را کنترل کنیم ؟ - مستا عصبانیت و خشم خود را به موقع کنترل کنید، همواره در معرض خطر خواهید بود، زیرا عصبانیت اگرچه واکنشی مثبت برای حفظ حیات است، ولی می تواند تاثیرات منفی زیادی بر تمام بدن بر جا بگذارد.

" /> عصبانیت و خشم خود را به موقع کنترل کنید، همواره در معرض خطر خواهید بود، زیرا عصبانیت اگرچه واکنشی مثبت برای حفظ حیات است، ولی می تواند تاثیرات منفی زیادی بر تمام بدن بر جا بگذارد.

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانسلامت روان چگونه عصبانیت خود را کنترل کنیم ؟

چگونه عصبانیت خود را کنترل کنیم ؟افزودن دیدگاه

مطالعات پزشکی و روانشناسی نشان داده است که شما هر چقدر هم ورزش کنید و در طول روز برنامه غذایی سالمی داشته باشید، ولی نتوانید عصبانیت و خشم خود را به موقع کنترل کنید، همواره در معرض خطر خواهید بود، زیرا عصبانیت اگرچه واکنشی مثبت برای حفظ حیات است، ولی می تواند تاثیرات منفی زیادی بر تمام بدن بر جا بگذارد.

عصبانیت، یک مکانیسم دفاعی در بدن و در واقع برای کنترل تعادل است.  وقتی شما موفق شوید با عصبانیت دیگران را بترسانید، می توانید آنها را به انجام کارهای مورد نظر خود وادارید. اما فراموش نکنید که خشم هرگز منجر به ایجاد دوستی و عشق نمی شود.

دلایل عصبانیت و واکنش هر فردی نسبت به شرایط، متفاوت است. بدون شک مسائل روزانه باعث می شود ما در برخی شرایط کنترل خود را از دست بدهیم.البته می دانیم که نمی توان به یکباره تبدیل به یک آدم صبور شد و عصبانیت را کنار گذاشت. اما لازم است که عادت ها را به تدریج تغییر داد و تسلط بیشتری روی اعصاب پیدا کرد.برای این کار لازم است که هر روز زمانی را به آرامش روح و روان خود اختصاص دهید.

شایدبتوان خشم و عصبانیت را با سیل مقایسه کرد؛ همانطور که سیل یک پدیده طبیعی است، خشم نیز یک احساس طبیعی است. سیل را اگر کنترل نکنیم آسیب زا است اما یاد گرفته ایم در مسیر سیل، سد بزنیم و از انرژی آن در جهت تولید برق، آب آشامیدنی و آبیاری زمین های کشاورزی استفاده کنیم. این موارد در مورد خشم نیز صادق است.

یاد گرفتن کنترل عصبانیت برای همه سخت است. اگر عصبانیتتان خارج از کنترل به نظر می‌رسد، می‌توانید کمک بگیرید تا کاری نکنید که بعد پشیمان شوید یا به اطرافیانتان صدمه بزنید. کلاس‌های کنترل اعصاب یا یوگا و همچنین مشاوره گرفتن از یک روانشناس می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد.

میپرسید چگونه عصبانیت خود را کنترل کنیم؟

* با نرمش های آرام تنی، ورزش های سبک، تنفس صحیح و حتی با خوردن یک فنجان چای، خواندن یک کتاب خوب و گوش دادن به صدای پرندگان و طبیعت.
* روزانه چند دقیقه در یک محیط تمیز، مرتب و آرام بنشینید.
* فضا را با خوشبوکننده ها یا اسانس ها خوشبو کنید.
* چشم هایتان را ببنیدید و از راه بینی نفس عمیق بکشید.
* اجازه دهید تمام انرژی های منفی از روح و روان تان خارج شوند.

در مواقعی که خشم و عصبانیت بر شما غلبه می کند، می توانید با یادآوری لحظات آرامبخش، عصبانیت را از خود دور کرده و آرامش پیدا کنید.
زمانی که مسئله ای اعصاب تان را بهم می ریزد، بلافاصله واکنش نشان ندهید. چند نفس عمیق بکشید و تمام تلاش تان را برای حفظ آرامش تان انجام دهید.

هرگز فراموش نکنید که خشم و عصبانیت به سلامتی رحم نمی کند

فراموش نکنید که خشم مداوم و طولانی مدت با تاثیرات سوء بر بدن، کارایی و سلامت شما را به خطر می اندازد.

عصبانیت یک واکنش احساسی کاملا مفید است. اما کنترل آن مهم است.

فراموش نکنید که عصبانیت واکنش دفاعی بدن است که می تواند فرد را نجات دهد، اما غفلت و عدم کنترل آن می تواند به راحتی فاجعه بزرگی ایجاد کند.

پس به خاطر قلب خودتان و دیگران و همچنین برای حفظ سلامت کبد، معده، پوست، روده ها و دیگر اعضای بدن تان، بیخودی برای هر چیزی عصبانی نشوید.

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت