Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
خواص کرفس - فواید درمانی کرفس - مستا کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. فرانسوی‌ها یك ضرب‌المثل جالب به كرفس نسبت داده‌اند كه می‌گوید، اگر مردم خاصیت كرفس را می‌دانستند تمام مزارع را به كاشتن آن اختصاص مي دادند. خواص کرفس به اندازه ای زیاد است که نظیر آن در بین سبزی ها تا کنون گزارش نشده است. ساقه ی سبزی کرفس برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است

" /> کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. فرانسوی‌ها یك ضرب‌المثل جالب به كرفس نسبت داده‌اند كه می‌گوید، اگر مردم خاصیت كرفس را می‌دانستند تمام مزارع را به كاشتن آن اختصاص مي دادند. خواص کرفس به اندازه ای زیاد است که نظیر آن در بین سبزی ها تا کنون گزارش نشده است. ساقه ی سبزی کرفس برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانخواص مواد غذایی خواص کرفس - فواید درمانی کرفس

خواص کرفس - فواید درمانی کرفسافزودن دیدگاه

کرفس را سلطان سبزی ها می نامند. فرانسوی‌ها یك ضرب‌المثل جالب به كرفس نسبت داده‌اند كه می‌گوید، اگر مردم خاصیت كرفس را می‌دانستند تمام مزارع را به كاشتن آن اختصاص مي دادند. خواص کرفس به اندازه ای زیاد است که نظیر آن در بین سبزی ها تا کنون گزارش نشده است. ساقه ی سبزی کرفس برای لاغری و کاهش وزن بسیار مناسب است

دست اندرکاران طب سنتی و آنهایی که به قلیایی و اسیدی بودن بدن باور دارند معتقدند که این سبزی می‌تواند  قلیایی یا اسیدی بودن محیط داخلی بدن جلوگیری نماید. در طب سنتی، بسیاری از ممالک  دنیا از کرفس و آب و تخم آن برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها استفاده می کردند، زیرا املاح و ویتامین ها و فیتوکمیکال های موجود در آن از نظر کمیت و کیفیت به صورتی تنظیم گردیده که نظیر  آن را نمی‌توان در غذای دیگر مشاهده نمود. 

خواص کرفس

کرفس گیاهی است علفی، به ارتفاع ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر که ساقه‌ای منشعب دارد. برگ‌های آن شفابخش و ضخیم و گل‌های آن کوچک و به رنگ سفید یا سفید مایل به سبز است. قسمت مورد استفاده این سبزی قسمت‌های مختلف آن بویژه ریشه و برگ آن است. در بسیاری از مناطق ایران از جمله در سیستان، خوی و بندر عباس می‌روید.

کرفس یکی از سبزیجات سبزی است که طعم شیرین و مطلوب داردبا این حال، کرفس فایده ه ای زیادی برای چشم دارد. معمولا در سوپ ,سالاد،استفاده می شود کرفس را بجوید.حتی یک ساقه کرفس  شامل  مواد مغذی است که عمدتا ۹۵ درصد آب دارد   و شامل ویتامین های A، C، K و برخی از ویتامین B و همچنین کلسیم، منیزیم، فسفر، فولات، پتاسیم و فیبر است. علاوه بر این،  کربوهیدرات، چربی و کلسترول پایین دارد.

کرفس حداقل هشت ترکیب ضد سرطانی را در خودش جای داده است و از رشد تومورهای سرطانی پیشگیری می کند .

به گفته محققان  ساقه کرفس  کمتر از ۱۰ کالری  دارد پس  قطعا باعث کاهش وزن می شود. با این حال، راز واقعی  کاهش وزن کرفس  بخاطر فیبر آن است.فیبر موجود در کرفس برای سیستم گوارشی فوق العاده خوبستبنابراین، کرفس  انسان را سیر نگه میدارد. چون ۹۵ درصد آب  دارد . 

در طب سنتی کرفس طبیعت گرم و خشک دارد

سایر خواص کرفس

* خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد.

* کرفس بهترین ماده غذایی برای برطرف کردن عفونت مجاری ادرار و اسید اوریک بالا از طریق ضدعفونی مجاری ادراری است.

* گیاه کرفس منبعی فوق العاده از ویتامین ث است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین ث می تواند علایم سرماخوردگی را کاهش دهد یا از شدت این بیماری بکاهد.

* پتاسیم موجود در کرفس علاوه بر تحریک ادرار باعث کاهش فشار خون می شود .

* رفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.

* کرفس و آب کرفس میزان کلسترول خون را کاهش میدهند و در نتیجه سبب سلامتی و بهزیستی قلب و عروق می شوند.

* کرفس ترکیباتی دارد که به تقویت سیستم گوارشی کمک کرده و شما را از ابتلا به سرطان های روده و معده دور نگه می دارد.

* کرفس می تواند مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو باشد و نوشیدن یک لیوان آب کرفس فقط دو یا سه روز در هفته نه تنها به سلامتی قلب و دستگاه گوارش کمک می کند.

تأثیر فوق العاده کرفس بر لاغری و چربی سوزی 

استفاده از آب بعضی از سبزی ها به خصوص آب کرفس، جعفری یا شوید برای کاهش وزن مرسوم است، آب سبزی ها باعث لاغری نمی شود و تنها به دلیل داشتن مقدار زیاد فیبر و آب فراوانی که دارند، جذب برخی از چربی ها را کاهش می دهد.

 مصرف آب سبزی، باعث دفع مقداری آب نیز می شوند که این امر به فرد حس خوشایندی می دهد و گمان می کنند که کاهش وزن داشته چرا که هیچ گونه کاهش وزنی را نیز پدیدار نمی کند.

 دریافت بیش از اندازه اگزالات عاملی مهم در از بین رفتن عناصر 2  ظرفیتی مانند کلسیم، روی، فسفر، منیزیم و منگنز است که برای بدن بسیار ضروری هستند و کمبود آنها نیز بسیار خطرناک است.

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت