Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
خواص فلفل دلمه ای و خواص درمانی فلفل دلمه ای - مستا فلفل دلمه ای را می توان منبعی غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان دانست. ویتامین ها نقش بسیار مهمی را در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند. پس خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین وظیفه ی ما است. فلفل دلمه‌اي نوعي فلفل از خانواده capsicum annuum که به رنگهاي قرمز، زرد، سبز و نارنجي يافت مي‌شود. از ويژگيهاي آن اين است که به تندي ديگر گونه‌هاي فلفل نيست.

" /> فلفل دلمه ای را می توان منبعی غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان دانست. ویتامین ها نقش بسیار مهمی را در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند. پس خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین وظیفه ی ما است. فلفل دلمه‌اي نوعي فلفل از خانواده capsicum annuum که به رنگهاي قرمز، زرد، سبز و نارنجي يافت مي‌شود. از ويژگيهاي آن اين است که به تندي ديگر گونه‌هاي فلفل نيست.

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانخواص مواد غذایی خواص فلفل دلمه ای و خواص درمانی فلفل دلمه ای

خواص فلفل دلمه ای و خواص درمانی فلفل دلمه ایافزودن دیدگاه

فلفل دلمه ای را می توان منبعی غنی از ویتامین و آنتی اکسیدان دانست. ویتامین ها نقش بسیار مهمی را در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند. پس خوردن مواد غذایی سرشار از ویتامین وظیفه ی ما است. فلفل دلمه‌اي نوعي فلفل از خانواده capsicum annuum که به رنگهاي قرمز، زرد، سبز و نارنجي يافت مي‌شود. از ويژگيهاي آن اين است که به تندي ديگر گونه‌هاي فلفل نيست.

فلفل دلمه ای از همان خانواده فلفل هاست. به مرور که فلفل دلمه ای می رسد رنگ آن نیز تغییر می کند. اگر این سبزی خوش رنگ قبل از رسیدنِ کامل چیده شود رنگ آن سبز خواهد بود. اما اگر برای مدت طولانی تری روی زمین بماند رنگ آن زرد و سپس قرمز می شود. فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین C و ریزمغذی های زیادی مانند بتاکاروتن و فلاوونوئیدهاست.

هرچه این سبزی رسیده تر یعنی قرمزتر باشد حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی بیشتری است. این آنتی اکسیدان های قوی نیز به راحتی می توانند از پس رادیکال های آزاد مخرب بربیایند.فلفل دلمه ای بیش از ۹۰ درصد آب دارد و حاوی کالری کمی است. این سبزی حاوی گلوسیدها به خصوص گلوکز و فروکتوز می باشد. باید بدانید که پروتئین ها و لیپیدهای (چربی) موجود در آن بسیار اندک است و در عوض سرشار از ویتامین C و ویتامین A و پیش سازهای آن می باشد. 

فلفل دلمه‌ای سرشار از فیبر می‌باشد. بدن برخلاف پروتئین، کربوهیدرات و چربی نمی‌تواند فیبر را هضم کند و در دستگاه گوارش با اتصال به چربی‌ها و افزایش دفع آن‌ها، موجب کاهش فشار خون و کلسترول خون می‌گردد. همچنین موجب جذب آهسته‌تر قند خون می‌شود. در نتیجه باعث می‌شود تا قند خون در حیطه نرمال ثابت بماند.

میزان ویتامین A به خصوص در فلفل دلمه های کاملا رسیده یعنی قرمز بسیار بیشتر است.اگر اهل مکمل نیستید و می خواهید به طبیعی ترین شیوه ویتامین B جذب کنید می توانید به فلفل دلمه ای اعتماد کنید. به خاطر اینکه منبع فوق العاده ویتامین B۶ و B۹ و همچنین ویتامین E می باشد.

 

 

خواص درمانی فلفل دلمه ای 

* فلفل دلمه‌ای به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند .

* خانواده‌ی فلفل‌ها چه شیرین و چه تند به لاغری کمک می‌کنند. در این بین فلفل دلمه‌ای نیز به آب شدن چربی‌ها یاری می‌رساند.

* فلفل دلمه‌ای خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

* افزودن فلفل دلمه ای به رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت، نه تنها موجب کنترل سطح گلوکز خون می شود بلکه احتمال بروز عوارض و مشکلات حاد را نیز کاهش می دهد.

* فلفل دلمه ای حاوی میزان زیادی املاح و مواد معدنی است ، این سبزی حاوی آهن، مس، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم و زینک می باشد.

* فلفل دلمه‌ای از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. 

* فلفل دلمه‌ای به علت دارا بودن آب میان‌بافتی فراوان یکی از کم‌کالری‌ترین سبزی‌ها می‌باشد.

خواص ویژه ی فلفل دلمه ای برای پوست

اگر می خواهید پوستی جوان، سالم و زیبا داشته باشید، لازم است عروق خون رسان و سلول های عصبی سالمی داشته باشید. زیرا در صورت عدم سلامت رگ های خونی مجاور پوست، پوست نمی تواند مواد مغذی و مبارزه کننده با چین و چروک را از رگ های خونی دریافت کرده و علائم پیری پوست را به تأخیر بیندازد.

انواع فلفل دلمه ای با رساندن ویتامین A و C لازم به بدن ( ویتامین هایی که در مقالبه و از بین بردن رادیکال های آزاد، بسیار موثر هستند )، با رادیکال های آزاد مبارزه نموده، از پیری پوست جلوگیری می کند.

به علاوه خوردن فلفل دلمه ای در بهبود عملکرد عوامل خون رسان به پوست نیز نقش دارد. فلفل دلمه ای حاوی لیکوپن (مناسب برای سلامت پوست) بوده و از آنجایی که محلول در چربی است، می تواند در بافت هایی مانند بافت پوست که حاوی چربی و لیپید بالایی می باشد،

بنابر این اگر به دنبال میوه ها و سبزیجات مناسب برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک های پوستی هستید، فلفل دلمه ای یکی از بهترین این سبزی هاست.

#چرا باید فلفل دلمه ای بخوریم  #خواص فلفل دلمه ای  #ویتامین های فلفل دلمه ای

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت