شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانتمرینات ورزشی کاهش وزن با تردمیل - نحوه استفاده از تردمیل

کاهش وزن با تردمیل - نحوه استفاده از تردمیلافزودن دیدگاه

تردمیل یکی از محبوب ترین وسیله های هر باشگاه ورزشی به حساب می آید. استفاده از آن با اینکه سخت نیست اما خیلی ها به درستی از آن استقاده نمی کنند. یادگرفتن نحوه استفاده صحیح از تردمیل کمک میکند که تمرینی مفیدتر و ایمن تر داشته باشید. تمریناتی که با استفاده از تردمیل انجام می‌شود می‌تواند تاثیر خوبی بر روی سلامت بدن داشته باشد.

اگر تردمیل را به صورت آرام و پایدار به کار می‌برید پیشرفت زیادی نخواهید داشت. افرادی که از تردمیل استفاده نمی‌کنند ممکن است چربی‌های خود را با سرعت کمتری بسوزانند. این افراد قادر نخواهند بود نتایج مد نظر خود را دریافت کنند. 

وقتي مي‌خواهيد از تردميل استفاده كنيد حتما بايد نكات مربوط به درست دويدن و پياده‌روي را در نظر داشته باشيد و به آنها عمل كنيد. قبل از استفاده از تردميل مانند ساير ورزش‌ها حتما بايد بدن را گرم كنيد.

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را بیان کنیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیر تمرینات مرتبط با تردمیل را دوچندان کند.

تردمیل چیست ؟

تردمیل یک وسیله ورزشی است که به نامهای دو برقی، دو درجا یا دو ثابت هم شهرت یافته‌است، تردمیل وسیله‌ای است که امکان دویدن را در فضای بسته فراهم می‌نماید.

تردمیل در حقیقت شرایط انجام ورزش دو، مادر ورزشها، را در خانه و فضاهای بسته فراهم می‌نماید. تردمیل می‌تواند جهت تمرینات قهرمانی باشگاهی، حرفه‌ای و خانگی استفاده گردد.

تردمیل در بیشتر باشگاه‌های ورزشی، که در کنار سایر دستگاه‌های ورزشی می‌باشد. تردمیل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می‌شود. به این ترتیب، شما می‌توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید.

تردمیل یکی از بهترین و پر کاربرد ترین وسایل ورزشی برای کاهش وزن می باشد.

تردمیل در صورتیکه به درستی استفاده شود میتواند وسیله ورزشی بسیار مفیدی باشد و در کاهش وزن به شما کمک بسیاری انجام دهد و در صورت استفاده نامناسب میتواند موجب بروز درد در بسیار از نقاط بدن مانند ستون فقرات، لگن، زانو، ساق و یا مچ پا شود.

تردمیل وسیله ورزشی بسیار مفیدی است ولی مانند هر وسیله دیگری باید طرز استفاده درست از آن را بدانیم و به آن عمل کنیم. مانند هر ورزش دیگر باید مدت استفاده و سرعت تردمیل را بتدریج افزایش دهیم تا بدن ما به شرایط ایجاد شده عادت کند. این کار موجب میشود حداکثر استفاده از این وسیله ورزشی را ببریم و خود را کمتر در معرض آسیب قرار دهیم.

نحوه استفاده صحیح از تردمیل

1 - تمرینات سرعتی انجام دهید :  ابتدا ۳۰ ثانیه با سرعت کامل تمرین کنید، سپس ۶۰ الی ۹۰ ثانیه را با سرعت کم بدوید. اینکار به بدن شما کمک می‌کند سلامت بهتری داشته باشد. تمرینات سرعتی را حداقل یکبار در هفته انجام دهید تا اثر تمرینات ورزشی را بیشتر نماید. تنها با ۲۰ دقیقه تمرین سرعتی، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

2 - شیب و سرعت را تنظیم کنید : ممکن است در برخی از مواقع دویدن آرام و ثابت به شما کمک کند اما باید تمرینات سخت و سریع نیز داشته باشید. بیشتر تردمیل‌ها دارای برنامه از پیش تعیین شده برای افزایش شدت و سرعت دویدن هستند.

3 - از کتونی استفاده کنید : برای استفاده از تردمیل در هنگام دویدن روی آن حتما از کتونی ورزشی استفاده کنید و به هیچ وجه با پای برهنه از تردمیل استفاده نکنید که باعث ایجاد کمر درد در شما می شود . 

4 - به پاهایتان نگاه نکنید : نگاه کردن به پاها هنگام راه رفتن روی تردمیل باعث می شود تا تعادلتان را از دست بدهید. همچنین می تواند باعث آسیب دیدگی گردن و سایر نقاط بدن شود، مخصوصا” زمانی که ران هایتان به عقب می روند. این کار به عضله ران، ستون فقرات و زانو ها فشار وارد می کند. جلو را نگاه کنید، خودتان را صاف نگه دارید، شانه هایتان را یکسان نگه دارید و سینه را به جلو بدهید.

5 - از شیب بیشتر استفاده کنید :  اگر از دویدن پایدار و با شدت کمتر لذت می برید می‌توانید با اضافه کردن شیب به تردمیل خود، تمرین خود را بهتر کنید. اینکار باعث می‌شود ماهیچه‌های پا به چالش کشیده شود و سیستم قلبی –عروقی شما را تقویت می‌کند. اما فشار زیادی بر روی زانوها وارد نخواهد کرد.

6 - افراط نکنید : به طور كلي توصيه مي‌شود براي حفظ سلامت، پنج روز در هفته و هر بار حداقل 30 دقيقه ورزش‌هاي هوازي انجام دهيد. بنابراين اگر كسي ورزشكار حرفه‌اي نباشد و بيش از حد در روز ورزش كند، نه تنها كاري به نفع سلامتش نكرده، بلكه احتمال بروز آسيب‌ها را نيز افزايش داده است.

توصیه پزشکی : پزشکان توصیه می کنند افراد مصرف مایعات را قبل و بعد از استفاده از تردمیل فراموش نکنند. فردی که کاملا سالم است اگر در حین استفاده از تردمیل دچار افت فشار خون شود باید ورزش را قطع کرده و سپس به پزشک مراجعه کند که البته تغذیه نامناسب یکی از شایع ترین علت این مشکل است.

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

  • درمان سردرد

    درمان سردرد

    سردرد و میگرن از آن دست مشکلاتی هستند که زندگی را مختل و فرد را دچار مشکلات اساسی می کند.اگر شما اغلب دچار سردرد می شوید یا میگرن دارید و از عوارض برخی از داورها می ترسید باید بدانید که خوشبختانه روش های جایگزین مناسبی برای حل مشکلات وجود دارد. 

  • رفتارهای اشتباه در روابط زناشوئی

    رفتارهای اشتباه در روابط زناشوئی

    روابط زناشویی یکی از روابط منحصربه فرد است باشرایط خاص. گاهی زنان و مردان در روابط زناشوئی خود ناخواسته رفتارهایی انجام می دهند که تاثیرات منفی و مخربی در این رابطه با همسرشان می گذارد. در ادامه با مستا همراه باشید تا برخی از این اشتباهات زوجین در روابط زناشوئی را برای شما بیان خواهیم کرد . 

  • خواص نخود - خواص درمانی نخود

    خواص نخود - خواص درمانی نخود

    یکی از حبوباتی که به صورت های مختلف مورد مصرف قرار می گیرد ، نخود است. نخود از دیر باز مورد استفاده ی بسیاری از ایرانیان بوده است. نخود یکی از بهترین حبوبات برای غذای انسان است و آن چنان که در طب سنتی بر مصرف آن تاکید شده است درباره هیچ یک از حبوبات تاکید نشده است اما متأسفانه امروزه بسیار کمتر از گذشته در سفره ایرانیان دیده می شود.

  • روش های سفت کردن سینه

    روش های سفت کردن سینه

    اندازه و شکل سینه در در طول دوره‌های مختلف عمر تغییر می‌کند. در دوران بارداری سینه متورم و حجیم شده و پس از آن با کاهش وزن و از دست دادن چربی‌های اضافی کوچک می‌شود. این تغییرات در طول زندگی می‌تواند قابلیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد و منجر به تضعیف بافت و در نهایت رباط نگه‌ دارنده سینه شود.

  • برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

    برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

    سستی کمر و در اصطلاح شل شدن کمر، نوعی ناتوانی جنسی و اختلال به شمار می رود که بر توانایی فرد در وضعیت نعوظ یا انزال طبیعی، تاثیر می گذارد. معمولا سستی کمر با اختلال نعوظ همراه است. در این مقاله میخواهیم در مورد خوردن مواد مغذی برای سفت شدن کمر صحبت کنیم .با مستا همراه باشید . 

  • تأخیر در پریود ، دلایل تأخیر در پریود چیست؟

    تأخیر در پریود ، دلایل تأخیر در پریود چیست؟

    زمانی که عادت ماهیانه دیر میشود و به تاخیر می افتد ، اولین فکری که به ذهن میرسد بارداری است . در صورتی که امادگی بارداری را نداشته باشید و رابطه پرخطری را پشت سر گذاشته باشید ، دیر شدن پریود میتواند بسیار استرس زا و گاهی ترسناک باشد . ولی تاخیر در عادت ماهیانه و دیر شدن زمان پریود میتواند دلایل دیگری نیز داشته باشد 

  • نمک دریا در طب اسلامی

    نمک دریا در طب اسلامی

    نمک همیشه هم برای سلامتی تان مضر و آسیب رسان نیست . نمک طبيعي یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است ، طبیعت نمک، گرم و خشک و اصلاح کننده غذا می باشد. يعنی غذا را سالم و گند زدايی می کند. امروزه بخشی از دلیل علمی چرایی توصیه به خوردن “نمک” در ابتدای غذا مشخص شده که در این مطلب به توضیح آن پرداخته‌ایم.

  • تأثیر استرس بر قلب و سلامتی

    تأثیر استرس بر قلب و سلامتی

    قلب جزو اندام هایی از بدن است که علیرغم تپش و فعالیت مداوم و بی‌وقفه‌، وجودش در بدن احساس نمی‌شود، به عبارت دیگر انسانها در 99درصد مواقع اصلاً متوجه وجود این عضو در بدن خود نیستند. استرس بیشترین عامل تغییر در ضربان قلب است و گاهی موجب ایجاد بیماری های قلبی خطرناک می شود.

  • عواقب تنبیه بدنی کودکان

    عواقب تنبیه بدنی کودکان

    بدرفتاری با کودکان می‌تواند باعث تغییرات اپی‌ژنتیکی در آنها شود. تنبیه و سوء رفتار با کودک می‌تواند بر قابلیت پاسخ‌گویی او به شرایط استرس‌زا تأثیر منفی گذاشته و او را مستعد ابتلا به بیماری روانی سازد. بدرفتاری و تنبیه کودکان اغلب به رنجی منجر خواهد شد که تمامی زندگی آنها را تحت تأثیر قرار داده و آنها را در معرض افسردگی و اضطراب دائم قرار خواهد داد.

  • افزایش میل جنسی در مردان

    افزایش میل جنسی در مردان

    تقریبا یک سوم زوج ها از نداشتن میل جنسی لازم در زندگی رنج می برند. درحالی که حل این مسئله زیاد سخت نیست و با پیروی از چند راهکار مناسب می توان با افزایش آن از زندگی زناشویی خود لذت برد. برای افزایش میل جنسی بهتر است به جای استفاده از داروهای شیمیایی از میوه ها و خوراکی های مفید و بدون عارضه استفاده نمایید.

  • مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب

    مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب

    محافظت در برابر آفتاب به خصوص برای پیشگیری از سرطان پوست، آفتاب سوختگی و پیری زودرس ضروری است.  اما ضدآفتاب های شیمیایی به دلیل دارا بودن داروهایی مانند تتراسایکلین، سولفانیلامید، فنوتیازین و...، دارای اثرات جانبی و خطرات احتمالی هستند.

  • شب زفاف ، اولین شب عروسی

    شب زفاف ، اولین شب عروسی

    شب اول عروسی یا شب زفاف اوّلین شبی است که یک دختر و پسر، تغییر کیفیتی و کمّیتی در زندگی خود می دهند و با انجام آداب عروسی و زناشویی، نام شوهر و همسر ـ عروس و داماد ـ را بر خود می نهند، و زندگی جدید را با همتای خود آغاز می کنند.

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت