Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
کاهش وزن با تردمیل - نحوه استفاده از تردمیل - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانتمرینات ورزشی کاهش وزن با تردمیل - نحوه استفاده از تردمیل

کاهش وزن با تردمیل - نحوه استفاده از تردمیلافزودن دیدگاه

تردمیل یکی از محبوب ترین وسیله های هر باشگاه ورزشی به حساب می آید. استفاده از آن با اینکه سخت نیست اما خیلی ها به درستی از آن استقاده نمی کنند. یادگرفتن نحوه استفاده صحیح از تردمیل کمک میکند که تمرینی مفیدتر و ایمن تر داشته باشید. تمریناتی که با استفاده از تردمیل انجام می‌شود می‌تواند تاثیر خوبی بر روی سلامت بدن داشته باشد.

اگر تردمیل را به صورت آرام و پایدار به کار می‌برید پیشرفت زیادی نخواهید داشت. افرادی که از تردمیل استفاده نمی‌کنند ممکن است چربی‌های خود را با سرعت کمتری بسوزانند. این افراد قادر نخواهند بود نتایج مد نظر خود را دریافت کنند. 

وقتي مي‌خواهيد از تردميل استفاده كنيد حتما بايد نكات مربوط به درست دويدن و پياده‌روي را در نظر داشته باشيد و به آنها عمل كنيد. قبل از استفاده از تردميل مانند ساير ورزش‌ها حتما بايد بدن را گرم كنيد.

در این مقاله قصد داریم ترفندهایی را بیان کنیم که استفاده از آن‌ها می‌تواند تاثیر تمرینات مرتبط با تردمیل را دوچندان کند.

تردمیل چیست ؟

تردمیل یک وسیله ورزشی است که به نامهای دو برقی، دو درجا یا دو ثابت هم شهرت یافته‌است، تردمیل وسیله‌ای است که امکان دویدن را در فضای بسته فراهم می‌نماید.

تردمیل در حقیقت شرایط انجام ورزش دو، مادر ورزشها، را در خانه و فضاهای بسته فراهم می‌نماید. تردمیل می‌تواند جهت تمرینات قهرمانی باشگاهی، حرفه‌ای و خانگی استفاده گردد.

تردمیل در بیشتر باشگاه‌های ورزشی، که در کنار سایر دستگاه‌های ورزشی می‌باشد. تردمیل یک تسمه دارد که چرخش آن باعث به حرکت درآمدن صفحه این دستگاه می‌شود. به این ترتیب، شما می‌توانید روی آن راه بروید یا حتی بدوید.

تردمیل یکی از بهترین و پر کاربرد ترین وسایل ورزشی برای کاهش وزن می باشد.

تردمیل در صورتیکه به درستی استفاده شود میتواند وسیله ورزشی بسیار مفیدی باشد و در کاهش وزن به شما کمک بسیاری انجام دهد و در صورت استفاده نامناسب میتواند موجب بروز درد در بسیار از نقاط بدن مانند ستون فقرات، لگن، زانو، ساق و یا مچ پا شود.

تردمیل وسیله ورزشی بسیار مفیدی است ولی مانند هر وسیله دیگری باید طرز استفاده درست از آن را بدانیم و به آن عمل کنیم. مانند هر ورزش دیگر باید مدت استفاده و سرعت تردمیل را بتدریج افزایش دهیم تا بدن ما به شرایط ایجاد شده عادت کند. این کار موجب میشود حداکثر استفاده از این وسیله ورزشی را ببریم و خود را کمتر در معرض آسیب قرار دهیم.

نحوه استفاده صحیح از تردمیل

1 - تمرینات سرعتی انجام دهید :  ابتدا ۳۰ ثانیه با سرعت کامل تمرین کنید، سپس ۶۰ الی ۹۰ ثانیه را با سرعت کم بدوید. اینکار به بدن شما کمک می‌کند سلامت بهتری داشته باشد. تمرینات سرعتی را حداقل یکبار در هفته انجام دهید تا اثر تمرینات ورزشی را بیشتر نماید. تنها با ۲۰ دقیقه تمرین سرعتی، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

2 - شیب و سرعت را تنظیم کنید : ممکن است در برخی از مواقع دویدن آرام و ثابت به شما کمک کند اما باید تمرینات سخت و سریع نیز داشته باشید. بیشتر تردمیل‌ها دارای برنامه از پیش تعیین شده برای افزایش شدت و سرعت دویدن هستند.

3 - از کتونی استفاده کنید : برای استفاده از تردمیل در هنگام دویدن روی آن حتما از کتونی ورزشی استفاده کنید و به هیچ وجه با پای برهنه از تردمیل استفاده نکنید که باعث ایجاد کمر درد در شما می شود . 

4 - به پاهایتان نگاه نکنید : نگاه کردن به پاها هنگام راه رفتن روی تردمیل باعث می شود تا تعادلتان را از دست بدهید. همچنین می تواند باعث آسیب دیدگی گردن و سایر نقاط بدن شود، مخصوصا” زمانی که ران هایتان به عقب می روند. این کار به عضله ران، ستون فقرات و زانو ها فشار وارد می کند. جلو را نگاه کنید، خودتان را صاف نگه دارید، شانه هایتان را یکسان نگه دارید و سینه را به جلو بدهید.

5 - از شیب بیشتر استفاده کنید :  اگر از دویدن پایدار و با شدت کمتر لذت می برید می‌توانید با اضافه کردن شیب به تردمیل خود، تمرین خود را بهتر کنید. اینکار باعث می‌شود ماهیچه‌های پا به چالش کشیده شود و سیستم قلبی –عروقی شما را تقویت می‌کند. اما فشار زیادی بر روی زانوها وارد نخواهد کرد.

6 - افراط نکنید : به طور كلي توصيه مي‌شود براي حفظ سلامت، پنج روز در هفته و هر بار حداقل 30 دقيقه ورزش‌هاي هوازي انجام دهيد. بنابراين اگر كسي ورزشكار حرفه‌اي نباشد و بيش از حد در روز ورزش كند، نه تنها كاري به نفع سلامتش نكرده، بلكه احتمال بروز آسيب‌ها را نيز افزايش داده است.

توصیه پزشکی : پزشکان توصیه می کنند افراد مصرف مایعات را قبل و بعد از استفاده از تردمیل فراموش نکنند. فردی که کاملا سالم است اگر در حین استفاده از تردمیل دچار افت فشار خون شود باید ورزش را قطع کرده و سپس به پزشک مراجعه کند که البته تغذیه نامناسب یکی از شایع ترین علت این مشکل است.

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت