Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
زالو درمانی چیست ؟ فواید و مضرات زالو درمانی - مستا زالو درمانی به روشی سنتی گفته می‌شود که در آن از یک گونه کرم حلقوی برای خروج خون اضافی و فاسد که در نزدیکی پوست انسان و حیوانات استفاده می‌شود و در این روش به خاطر وجود آنزیم‌های ترشحی توسط زالو، خواص دیگری نیز مانند رقیق کردن خون، از بین بردن گرفتگی‌های عروقی، کمک به بهبود زخم‌ها، پیوند اعضا و غیره وجود دارد.

" /> زالو درمانی به روشی سنتی گفته می‌شود که در آن از یک گونه کرم حلقوی برای خروج خون اضافی و فاسد که در نزدیکی پوست انسان و حیوانات استفاده می‌شود و در این روش به خاطر وجود آنزیم‌های ترشحی توسط زالو، خواص دیگری نیز مانند رقیق کردن خون، از بین بردن گرفتگی‌های عروقی، کمک به بهبود زخم‌ها، پیوند اعضا و غیره وجود دارد.

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانطب سنتی و اسلامی زالو درمانی چیست ؟ فواید و مضرات زالو درمانی

زالو درمانی چیست ؟ فواید و مضرات زالو درمانیافزودن دیدگاه

 زالو درمانی به روشی سنتی گفته می‌شود که در آن از یک گونه کرم حلقوی برای خروج خون اضافی و فاسد که در نزدیکی پوست انسان و حیوانات استفاده می‌شود و در این روش به خاطر وجود آنزیم‌های ترشحی توسط زالو، خواص دیگری نیز مانند رقیق کردن خون، از بین بردن گرفتگی‌های عروقی، کمک به بهبود زخم‌ها، پیوند اعضا و غیره وجود دارد.

سالیان درازی است که از طب سنتی در کنار طب پزشکی امروزی استفاده می‌شود و تاکنون موفقیت‌های بسیاری در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها داشته است. یکی از درمان‌های سنتی که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است زالو درمانی است. این روش درمانی ابتدا در مصر وجود داشت و پس از آن به ایران و همچنین کشورهای اروپایی راه یافت. 

زالو درمانی چیست ؟

زالو از نرم‌تنان آبزی است که در شالیزارها و مرداب‌‌هازندگی می‌کند. برخی از انواع زالو بسیار سمی و خطرناک هستند و بعضی از انواع زالوها مفید و آثار درمانی ارزنده‌ای دارند. استفاده از زالو برای درمان برخی بیماری‌ها مانند خون‌رسانی دوباره به مناطقی از بدن که عروق وریدی آسیب دیده و یا بسته شده‌اند را زالو درمانی می‌گویند.

زالوها توانایی این را دارند که به هر نقطه از بدن بچسبند و بگزند و درمان را انجام دهند. وقتی دقیق به زالوها نگاه کنید, می‌بینید که در قسمت سَر؛ گردن درازی ایجاد می‌شود که نشان دهنده این است که زالو خوب محل را گزیده است. البته حرکات ملایم و موجی شکل بدن زالو نیز نشانگر همین مطلب است.

زالو درمانی می‌تواند جایگزینی برای حجامت باشد زیرا زالو بهتر می‌تواند خون فاسد را از عمق بدن بیرون بکشد.

فواید زالو درمانی

زالو همزمان عمل تصفیه خون و رقیق کردن خون را با هم انجام می‌دهد، بنابراین خون سالم و پاکسازی شده به کنترل عفونت‌ها و عملکرد بهتر سلول‌های دفاعی خون, سیستم ایمنی و افزایش اکسیژناسیون بافت‌ها منجر خواهد شد.

مکانیسم اثر زالو این است که زالو خون آلوده و فاقد O2 را تخلیه می‌کند و از سوی دیگر بزاق خود را که حاوی ماده‌ای آنتی‌کوالاگون (هیرودین) است و احتمالاً بیش از یکصد نوع ماده است را به موضع تزریق می‌کند.

استفاده از زالو به خصوص در جراحی‌هایی كه عضوی پیوند شده ، موجب می‌شود تا علاوه بر خونرسانی و تغذیه بهتر اندام از ایجاد بافت سیاه و التهاب‌ در ناحیه جراحی پیشگیری شود.

یكی دیگر از كاربردهای اعجاب‌ انگیز زالو‌ها و زالودرمانی خاصیت آنها در تسكین درد و كاهش التهاب‌های مفصلی و استخوانی است. درمانگران شیوه‌های طبیعی درمان ، به افرادی كه دچار بیماری‌های مفصلی و استخوانی هستند مثل بیماران مبتلا به آرتروز و آرتریت توصیه می‌كنند شیوه زالو درمانی را تجربه كنند.

زالو انداختن برای بیماریهای پوستی مثل جوش‌ ، دمل‌های صورت ، لكه‌ها و نقطه‌های سیاه و سفید و نظایر آن مفید است.

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت