Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
افراد مضطرب بخوانند - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاناضطراب و استرس افراد مضطرب بخوانند

افراد مضطرب بخوانند افزودن دیدگاه

اضطراب خطر ابتلا به سکته مغزی را در حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. در حال حاضر اضطراب یکی از شایعترین انواع بیماری‌های روانی به شمار می‌رود و از جمله نشانه‌های آن می‌توان به از دست دادن بی دلیل آرامش، سرخوردگی، فشار یا رفتارهای عصبی اشاره کرد. محققان روسی برای اولین بار تاثیر طولانی مدت اضطراب بر سیستم قلبی و عروقی و مغز را مورد بررسی قرار دادند.

محققان روسی در این مطالعه وضعیت سلامتی بیش از 6 هزار فرد 25 تا 74 ساله را بررسی کردند. افراد شرکت کننده در این تحقیق به پرسش‌هایی در مورد وضعیت سلامت روانی و جسمی خود  پاسخ دادند. به گفته محققان این مطالعه نشان داد که حتی اضطراب جزئی هم خطر بروز سکته مغزی را در حد قابل توجهی افزایش می‌دهد و بیمارانی که بیشترین امتیاز را در زمینه اضطراب کسب کرده 33 درصد بیشتر از بقیه، قربانی سکته مغزی شده‌اند.

محققان معتقدند علت وجود ارتباط بین اضطراب مزمن و خطر سکته مغزی این است که افراد مضطرب بیشتر به روش منفی زندگی و به ویژه کشیدن سیگار تمایل دارند. بالا رفتن فشار خون و افزایش میزان ترشح هورمون‌های استرس هم از جمله نتایج اضطراب است. دانشمندان به مردم توصیه می کنند که به منظور رها شدن از خطر سکته مغزی کمتر دچار اضطراب شوند و از نگرانی به خاطر مسایل بی اهمیت خودداری کنند.

اضطراب را ساز‌ه‌ای عنوان کرد که احساس نگرانی، دلشوره و تقریباً نوعی ترس از رخدادی نامعلوم نسبت به آینده است که فراگیر بوده و تمام وجود فرد را در بر می‌گیرد.

افرادی که استرس یا همان فشار روانی بیش از حد دارند بر اساس نوع واکنش بدن به 3 گروه تقسیم بندی میشوند : 

۱- افرادی که دایماً مضطرب و نگرانند و وقتی که یک اتفاق خاص رخ می دهد دچار گرفتگی عضلات , تنگی نفس و درد هایی در ناحیه شکم می شوند.

۲ ـ افرادی که خیلی عجول و بی نظمند و همیشه می ترسند که مبادا دیر به مدرسه برسند آنان به مشکلات گوارشی مثل احساس سوزش در معده یا دلپیچه دچار می شوند.

۳ ـ کسانی که یک اتفاق خاص استرس زا در پیش رو دارند ( مثل امتحان یا مسابقه ) و نگرانند که موفق نشوند این افراد به دل درد و دلشوره و لرزش عظلات مبتلا می شوند.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت