Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
غذاهای مضر برای کودکان-تغذیه کودکان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانتغذیه کودک غذاهای مضر برای کودکان-تغذیه کودکان

غذاهای مضر برای کودکان-تغذیه کودکانافزودن دیدگاه

کودکان غذاهایی مانند هات داگ، سوسیس دودی و انواع گوشت های فرآوری شده را دوست دارند. از طرفی این نوع غذاهای گوشتی آماده حاوی مواد سرطان زای نیتریت و نیترات، رنگ های مصنوعی، چربی های اشباع، سدیم (نمک) و مواد افزودنی می باشند. با ماشینی شدن و پیشرفت تکنولوژی همچنین بیشتر شدن مشغله کاری مادران ، توجه لازم به تغذیه کودکان کم شده است. همچنین بیشتر خانواده ها به غذا های فست فود روی آورده اند.

بچه‌ها ترجیح می‌دهند غذاهای فست‌فود از قبیل هات‌داگ، سوسیس و کالباس بخورند در حالی که والدین از آن‌ها می‌خواهند مواد غذایی حاوی سبزیجات را که سالم‌ترند انتخاب کنند!

اگر می‌خواهید کودکانتان به خوردن مواد غذایی سالم تشویق و ترغیب شوند، در ابتدا خود شما به عنوان والدین باید الگوی خوبی برای آن‌ها باشید، زیرا بچه‌ها الگوی غذا خوردن را از شما پدر و مادرها یاد می‌گیرند، اگر والدین شیوه زندگی سالمی داشته باشند، کودکان نیز از آن‌ها می‌آموزند.

اگر می خواهید غذای سالمی را در منزل آماده کنید از کودکان خود کمک بگیرید تا در این کارها با شما شریک شوند، زیرا در این صورت احتمال نخوردن غذایی که با همکاری خود آنان تهیه شده کمتر می شود.

از طرفی این نوع غذاهای گوشتی آماده حاوی مواد سرطان زای نیتریت و نیترات، رنگ های مصنوعی، چربی های اشباع، سدیم (نمک) و مواد افزودنی می باشند. در تحقیق انجام شده، کودکانی که 12 بار در ماه هات داگ می خوردند، خطر ابتلا به کم خونی در آن ها افزایش یافته بود. 

غذاهای بسته بندی شده و آماده که دارای مواد گوشتی فرآوری شده می باشند، حاوی روغن های هیدروژنه و چربی فراوان هستند. این غذاهای ناسالم اکثر اوقات، یک وعده غذایی اصلی کودکان را در بیرون از منزل تشکیل می دهند.

تغذیه سالم برای کودک اهمیت دارد. اگر کودکان بتوانند خوراکی های بهداشتی را از غیر بهداشتی تشخیص دهند مسلما تمایل بیشتری به انتخاب های سالم در طول زندگی شان دارند.

لیست برخی از غذاهای مضر برای کودکان

* غذاهای گوشتی آماده و هات داگ

* آب میوه های مصنوعی 

* انـواع پاسـتیـل هـای ژلـه ای و میـــوه ای

* پیتزا و انواع فست فود

* چیبس و سیب زمینی سرخ کرده

* دونات‌ها

گوشت‌های تازه و فرآوری نشده، مانند گوشت مرغ، ماهی تن و یا سینه بوقلمون از غذاهای سالم برای کودکان می‌باشند. برای تهیه ساندویچ برای کودکان، از نان‌های سبوس‌دار و کامل استفاده نمایید.

انواع چیپس‌ها، حاوی سدیم و چربی‌های اشباع فراوانی می‌باشند. در برخی چیپس‌ها ماده سرطان‌زای «آکریل آمید» وجود دارد. می‌توانید انواع سبزیجات تازه و خردشده، پاپ کورن و سیب‌زمینی تنوری را جایگزین چیپس‌های مضر برای کودکان نمایید

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت