Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
شوهر غیرتی خوب است یا بد ؟ - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانروابط زناشویی شوهر غیرتی خوب است یا بد ؟

شوهر غیرتی خوب است یا بد ؟ افزودن دیدگاه

در زندگی با افرادی مواجهه شده‌اید که خود را غیرتی می‌دانند، به اصطلاح رگ غیرتشان می‌گیرد.  یا بالعکس کسانی که بویی از غیرت نبرده‌اند آیا وجود این صفت در مردان خوب است یا بد؟ غیرت یکی از ویژگی های مهم مردان محسوب میشود , میخواهیم بدانیم داشتن شوهر غیرتی معضل است یا نعمت ؟ در ادامه با مستا همراه باشید

غیرت یکى از صفات و ویژگى‌هاى طبیعى انسان است و هر کس به صورت غریزى و فطرى از آن برخوردار است. وجود این صفت باعث آن مى‌شود که آدمى از آنچه که دوست مى‌دارد و یا وظیفه محافظت از آن بدو سپرده شده است ، نگاهبانى نماید .

غیرت، صفتی لازم برای حفظ و حراست از کیان خانواده است اسلام عزیز مدلی از روابط میان محرم و نامحرم را طراحی کرده که به صلاح زندگی است و آن را از آفات جدی حفاظت می‌کند لذا مومن باید غیور باشد و نسبت به این مرزها حساس باشد. 

کلمه‌اى که در تعریف غیرت مرد در خانواده مناسب به نظر مى‌رسد حساسیت است. به این معنا که غیرت نوعى حساسیت است حساسیتى که از مسئولیت برخاسته است، زیرا هر کس که نسبت به چیزى مسئولیت دارد باید نسبت به آن حساسیت هم داشته باشد.

غیرت ناموسی از نظر فردی موجب می شود انسان برای حفظ پاکدامنی خود به گناه مرتکب نشود.

غیرت مرد نسبت به همسر

از نظر دین نیز غیرت ورزیدن مردان نسبت به زنان تأیید شده و حتی مرد را مسئول ناپاک بودن همسرش از نظر روابط با نامحرم می داند. 

روایات بسیاری وجود دارد که بر غیرت ورزی تأیید کرده و مورد تشویق قرار می دهد. زیرا همانطور که در بالا اشاره شد سرکوب و از بین بردن این صفت در زن و مرد، حریم پاکدامنی را به شدت مورد خطر قرار می دهد. 

نکته جالب توجه این است که اکثر زنان از اینکه همسرشان در حد معقول و منطقی به آن ها غیرت بورزد احساس نیاز می کنند. زیرا زن برای محفوظ ماندن از تعدی بدخواهان و مردان هرزه، به مرد (به عنوان پدر، برادر و همسر) که از نظر جسمی قوی تر است نیاز دارد و این ویژگی حمایت و حراست از زن، در مردان همان غیرت است که به صورت های مختلفی بروز می کند. 

غیرت شوهر

گاهی برخی از مردان از این ویژگی مردانه بدرستی استفاده نمی کنند و خود خواهی های خود را به نام غیرت خرج می کنند که این مسئله یک انحراف اخلاقی است. 

غیرت بی جا نسبت به همسر، به اندازه بی غیرتی زمینه ساز روابط نامشروع و بی حیایی ها خواهد شد. اما چه زیباست که زنان با رعایت حدپوشش و روابط با نامحرم وجود این صفت انسانی را در مردان خود تقویت کرده و آن راسرزنش نکنند.

زیرا سرکوب این صفت در مردان اثرات زیانباری برای خانواده ها در پی خواهد داشت. یکی از اثرات بی غیرتی مردان، برقراری روابط خارج از حدود شرعی با زنان دیگر است. 

حد و حدود غیرت تا جایى است كه 1 - از روى بدگمانى ، 2 - همراه با سخت‌گیرى و 3 - براى كسانى كه خود اهل مراقبت‌اند ، نباشد است مگر آن كه به قراینى خلاف آن ثابت شود .  بسیارى از بانوان خود حریم خویش را رعایت مى كنند و در این صورت حساسیت نشان دادن بیشتر آثار منفى به دنبال خواهد داشت.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت