Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
10 ماده غذایی کم کالری برای کاهش وزن - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانرژیم غذایی 10 ماده غذایی کم کالری برای کاهش وزن

10 ماده غذایی کم کالری برای کاهش وزنافزودن دیدگاه

امروزه غذاهای کم کالری و رژیمی برای کاهش وزن و لاغری از توجه خاصی برخوردارند .اگر می خواهید بدون گرفتن رژیم وزن خود را کم کنید می توانید با مصرف برخی مواد غذایی کم کالری به این هدف خود برسید. اما فراموش نکنید که این دسته از مواد غذایی هیچ جادویی نمی کنند، شما می توانید آن ها را جایگزین سایر مواد غذایی روزانه خود کنید تا کالری کمتری را دریافت کنید و وزن خود را پایین بیاورید.

کاهش کالری دریافتی، یکی از راه های موثر برای کاهش وزن است. با این حال، وقتی از ارزش تغذیه ای صحبت می کنیم باید یادمان باشد که همه موادغذایی با هم برابر نیستند.

غذای سالم خوردن یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای رسیدن به وزنی ایده‌آل است.

استفاده از غذاهای کم کالری و قدری نرمش های سبک، نه تنها از تحلیل بافت ماهیچه ای در دوران پیری جلوگیری می کند، بلکه به سالم ماندن ارتباط سلول های عصبی نیز کمک می کند و از عوارض پیری جلوگیری می نماید. 

در ادامه به برخی از مواد غذایی کم کالری جهت کاهش وزن بصورت مختصر اشاره میکنیم  :

10 ماده غذایی کم کالری

1 - کرفس : تقریبا 95٪ کرفس آب است و جز بهترین مواد غذایی کم کالری محسوب می شود. این محصول فوق العاده سالم حاوی 30 درصد از نیاز روزانه ویتامین K بدن شما است.

2 - اسفناج : اسفناج یکی از مواد غذایی طبیعی برای کاهش وزن است. این ماده غذایی سبز رنگ با داشتن مقدار فراوانی فیبر و آهن در خود، سلامتی شما را به مدت طولانی تضمین می‌کند.

3 - سیب : کالری موجود در سیب پایین بوده و سرشار از فیبر است. اگر سیب را قبل از غذا میل کنید بدن شما در طول خوردن غذا، کالری کمتری دریافت خواهد کرد.

4 - سفیده تخم مرغ : شما می توانید سفیده تخم مرغ را به مقدار زیاد بخورید. سفیده تخم مرغ از مواد غذایی کم کالری است که حتی برای کسانی که رژیم غذایی سخت را دنبال می کنند مفید است.

کم کالری

5 - سالاد کاهو : سالاد دارای ویتامین های A و C و نیز اسید فولیک و آهن است. این غذا عملا از کالری بی بهره است، بنابراین مصرف مقادیر زیاد آن باعث افزایش وزن نخواهد شد.

6 - گوجه فرنگی : گوجه‌فرنگی دارای خواص مفیدی برای کاهش وزن هستند. این ماده غذایی سرشار از ترکیباتی است که سطح و مقدار هورمون اشتها را تغییر می‌دهند. 

7 - خیار : خیار تقریبا به اندازه کرفس در خود آب دارد. خیار ترد تازه، دارای خواص درمانی قابل توجهی است. پوست خیار دارای بیشترین ارزش تغذیه ای آن است، بویژه بتا کاروتن که برای چشم هامفید است. 

8 - پاپ کورن : یک فنجان پاپ کورن هرگز بر روی بدن شما تاثیر نمی گذارد. این میان وعده "تماشای فیلم"  بیشتر شامل هوا است و یک مواد غذایی کم کالری است، و شما می توانید از خوردن آن بدون ترس از اضافه وزن  لذت ببرید.

9 - ماست : ماست از آن جا که حاوی کلسیم و پروتئین فراوانی در خود است غذای ایده‌آلی برای کاهش وزن است. این ماده غذایی شگفت‌انگیز با تقویت سیبستم ایمنی بدن به سلامتی کل بدن کمک می‌کند.

10 - نخود فرنگی : نخود فرنگی بسیار کم کالری است: یک فنجان نخود فرنگی حاوی 35 کیلوکالری است. آنها کاملا حاوی فیبر و پروتئین هستند.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت