Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
آشنایی با خواص آناناس - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانخواص مواد غذایی آشنایی با خواص آناناس

آشنایی با خواص آناناسافزودن دیدگاه

آناناس، میوه‌ای است مختص سرزمین‌های استوایی و گرمسیری، سرشار از خواص دارویی و درمانی بی‌نظیری که با مصرف آن، می‌توان در سلامتی و بهبود بسیاری از بیماری‌های سخت، گام مفیدی برداشت. علاوه بر مصرف دارویی و درمانی، در صنعت غذایی نیز از این میوه‌ی خوشمزه و شیرین استفاده‌های فراوانی می‌شود که می‌توان به تهیه‌ی کمپوت‌های لذیذ، دسرهای خوشمزه و نوشیدنی‌های طبیعی اشاره کرد. 

اگر به دنبال راهی هستید تا بسیاری از ناراحتی ها و بیماری هایتان را درمان کنید و در عین حال نمی‌خواهید از داروهای شیمیایی یا حتی گیاهان دارویی بدمزه استفاده کنید ما یک راه حل بسیار عالی و خوشمزه برایتان سراغ داریم: آناناس! 

آناناس یک میوه خاردار گرمسیری و خوشمزه ترش و شیرین می باشد که شبیه مخروط کاج است. آناناس بومی ناحیه گرمسیری قاره آمریکا است. هاوایی بزرگترین تولید کننده آناناس می باشد اما امروزه برزیل، فیلیپین و کاستاریکا هم آناناس را تولید می کنند.

اعتقاد بر این است که آناناس اولین بار پس از بازگشت کریستف کلمب در 1493 به اروپا آورده شد. طبع آناناس سرد و تر می باشد.

آناناس نیز مانند تمامی میوه‌های موجود در طبیعت، سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که مصرف آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن، بارها توسط کارشناسان تغذیه و سلامتی توصیه شده است. در این میوه‌ی گرمسیری می‌توان مقدار ۵۰ کیلوکالری، ۰/۵۴ گرم پروتئین، ۱/۱۴ گرم فیبر، ۰/۱۲ گرم چربی یافت . 

مقدار قابل توجهی از انواع آنتی‌اکسیدان از جمله ویتامین ث در این  میوه‌ وجود دارد که آن را در گروه میوه‌های ارزشمند و مغذی قرار داده است. پزشکان و متخصصان تغذیه و سلامتی معتقدند وظیفه‌ی آنتی‌اکسیدان‌ها از بین بردن و تخریب رادیکال‌های آزاد بدن است که از مهم‌ترین دلایل جلوگیری از بروز سرطان به شمار می‌رود.

آناناس

جالب است بدانید بسیاری از دانشمندان نیز بر این باورند انسان‌ها با مصرف آناناس که حاوی آنزیم بروملین است، نوعی مکمل قوی و ارزشمند را برای مبارزه با بیماری سرطان دریافت خواهند کرد.

بروملین ماده‌ای است بسیار مهم و حیاتی که از رشد و گسترش تومورهای سرطانی ممانعت کرده و با آن‌ها مقابله می‌کند. در واقع با مصرف آناناس سلول‌های سرطانی شناسایی شده و با قوی کردن سیستم ایمنی بدن، به از بین بردن این بیماری خطرناک می‌شتابد. به همین دلیل بسیاری از پزشکان و کارشناسان غذایی، مصرف آناناس را به دلیل آنتی‌اکسیدان‌های مفید بدن، لازم و ضروری می‌دانند.

همچنين کلسيم، فسفر، آهن، منيزيم، پتاسيم، سديم و منگنز از ديگر املاح و مواد معدني تشكيل دهنده آناناس به شمار مي‌آيند. آناناس منبع غني از ويتامين C بوده و حاوي ويتامين A و B1 و B2 است.

خواص آناناس

* تقویت سیستم ایمنی بدن

* درمان التهاب مفاصل 

* کاهش درد دوران قاعدگی بانوان

* افزایش باروری آقایان

* بهبود زخم‌های ایجاد شده‌ و صدمات ناشی از جراحی

* درمان یبوست و اختلال قاعدگی

* کنترل کننده میزان فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا

* درمان عفونت‌ها از جمله عفونت کلیه و سینوزیت 

* مناسب برای پیشگیری از بسیاری از سرطان‌ها

* ماسک آناناس برای پوست صورت

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت