Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
کراتینه کردن مو و عوارض آن - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو کراتینه کردن مو و عوارض آن

کراتینه کردن مو و عوارض آنافزودن دیدگاه

کراتینه کردن مو یکی از روش های رایج صاف کردن مو و بر طرف کردن وزوز موهاست و اصطلاحا به آن “صاف کننده، معجزه گر” لقب داده می شود. کراتینه مو برای صاف شدن و براق شدن موها استفاده می‌شود اما اثری کاملا موقتی دارد. کراتینه مو عوارض های مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به ریزش مو اشاره کرد.

امروزه با وجود مواد و دستگاه‌هایی که در سالن‌های آرایش و زیبایی وجود دارد لخت بودن موها دیگر آرزوی دست نیافتنی نیست. خیلی از خانم‌ها با شکایت از وز بودن موهایشان به این سالن‌ها مراجعه می‌کنند و در نهایت پس از پذیرفتن پیشنهاد کراتینه کردن موهایشان با موهایی کاملا لخت باز می‌گردند. 

 کراتینه مو چیست و آیا کراتینه کردن مو باعث آسیب زدن به ساختار موها می‌شود یا خیر ؟

کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را می بینند، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می کنند. درحالیکه درمان کراتینه برای چند ماه تأثیر پایدار دارد، خالی از خطرات جدی برای سلامتی نیست.

کراتینه مو به معنی نرم کردن فولیکول های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است. تا اینجا کراتینه گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. اما، باید بدانید که محصولات کراتینه حاوی مقدار زیادی فرمالدهید هستند .

فرمالدهید موجود در محصولات کراتینه نه تنها برای فرد استفاده کننده که برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه ها مضر است. از طرفی هزینه کراتینه مو بالاست و البته راه های مناسب تر و کم خطر تر برای بهبود وضعیت ظاهری مو ها وجود دارند. 

کراتینه مو

عوارض کراتینه کردن مو

عوارض جانبی کراتینه کردن مو با اولین شستشوی مو که معمولا ۷۲ ساعت پس از انجام درمان است، دیده می شود.

استفاده از مواد شیمیائی در کراتینه کردن مو باعث ایجاد اختلال هایی در رشد موها و بدن انسان می شود . در ادامه ی متن به تعدادی از این عوارض کراتینه کردن مو به صورت تیتر وار اشاره خواهیم کرد : 

* خطر سرطان 

* ریزش مو

* تخریب ساختمان مو

* واکنش های حساسیتی پوستی

* نازک شدن بافت مو

بد نیست به جای کراتینه کردن موها به شیوه های شیمیایی این پروتئین از دست رفته را از طریق مواد سالم و طبیعی تری در منزل به موهای خود برگردانید.

بهتر است قبل از هر کاری ابتدا با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید تا با شرح وضعیت موهای‌تان از تصمیم خود مطمئن شوید.

بد نیست نسبت به کسی که قرار است موهای خود را به او بسپارید حساسیت بیشتری به خرج دهید و از اصل بودن مواد کراتینه از او بپرسید و مطمئن شوید.

سخن مستا 

به نظر می رسد عوارض خطرناک و دراز مدت کراتینه مو و دائمی نبودنش ارزش این را دارد که از انجام آن صرف نظر کرده و راه های طبیعی جایگزین را استفاده کنیم که هر چند تأثیر ضعیف تری بر درمان آسیب دیدگی و وزی مو دارند، خطرات کراتینه مو را به دنبال نخواهند داشت.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت