Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
مواد غذایی پرکالری برای افزایش وزن - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانرژیم غذایی مواد غذایی پرکالری برای افزایش وزن

مواد غذایی پرکالری برای افزایش وزنافزودن دیدگاه

زمانیکه درمورد تندرستی بحث میکنیم همه به لاغری و کم کردن کالری می اندیشند. در خیلی از موارد اشخاص میخواهند برعکس این کار را انجام دهند. بعضی افراد هم به طور کلی کمبود وزن دارند و برای اینکه سالم باشند و انرژی بیشتری بدست بیاورند به دنبال افزایش وزن هستند. 

یکی از مشکلات شایع که در راه اضافه کردن وزن بوجود می آید استفاده بیش از حد از غذاهای پر کالری و بی ارزش از نظر مواد مغذی است. این شیوه به جای اینکه باعث به وجود آوردن عضله بشود باعث بدفرم شدن بدن و افزایش توده چربی میشود. 

برای بعضی‌ها افزایش وزن به دشواری لاغر شدن است. سوخت‌وساز بالا یا فعالیت فیزیکی شدید می‌تواند روند افزایش وزن‌ را دشوار کند. افزایش وزن از طریق یک رژیم چاقی سالم و تمرینات قدرتی می‌تواند حجم عضلات‌ را افزایش دهد و بدنی خوش‌فرم به فرد ببخشد.

در این نوشته به بررسی مواد غذایی سالم و پرکالری ای ‌می‌پردازیم که می‌توانند به شما در مسیر افزایش وزن کمک ویژه ای کنند .

مواذ غذایی پرکالری

1 - برنج : اگر شما به دنبال یک راه سریع برای به دست آوردن وزن هستید و وضع مالی خوبی ندارید برنج برای هر دو مورد مناسب است صد گرم برنج در حدود 130 کالری به رژیم غذایی روزانه شما اضافه می کند.

2 - تخم مرغ : یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری است. 5 گرم چربی، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات. تخم مرغ میان بدن سازان غذایی محبوب است زیرا به راحتی میتوان تعدادی از آن را به وعده غذایی اضافه کرد و کالری اضافی دریافت کرد.

3 - پنیر : یک وعده 100 گرم پنیر دارای حدود 400 کالری است اگر این یک دلیل کافی برای اضافه کردن آن به لیست مواد غذایی مصرفی شما برای به دست آوردن وزن نیست آن دارای کلسیم است و بسیاری از مردان و زنان مسن تر بیشتر و بیشتر باید مصرف نمایند.

4 - کره بادام زمینی : کره بادام زمینی در هر قاشق غذا خوری تقریبا 94 کالری دارد. 4 گرم پروتئین، 8 گرم چربی، و 3 گرم کربوهیدرات. کره بادام زمینی را میتوانید به راحتی با غذاها مخلوط کنید.

5 - سیب زمینی : منبعی عظیم از کربوهیدارات ها و همچنین مملو از مواد مغذی که البته همیشه به عنوان یک ماده چاق کننده از آن نام برده می شود.

6 - ماهی آزاد و ماهی های چرب : بد نیست به رژیم چاقی خود مقداری امگا۳ هم اضافه کنید. مانند گوشت قرمز، ماهی آزاد (سالمون) و ماهی‌های چرب منابع خوبی برای تأمین پروتئین و چربی‌های سالم و ضروری مورد نیاز بدن هستند. در میان تمام مواد مغذی موجود در این ماهی‌ها، اسید‌های چرب امگا۳ مهم‌تر و شناخته شده‌‌ترند.

7 - آجیل : آجیل مواد غذایی خوب دیگری است که شما برای اضافه کردن وزن می توانید در رژیم غذایی خود مصرف نمایید آجیل حاوی چربی، مواد مغذی و مقدار زیادی از فیبر است شما ممکن است بادام و یا فندق با سطح بالایی از چربی را انتخاب کنید همچنین شما می توانید آجیل را روی بلغور جو دوسر بپاشید و یا آنها را به سالاد خود اضافه کنید.

افزایش وزن

8 - غلات کامل : غلات منبع خوبی برای تأمین کربوهیدرات، کالری و مواد مغذی هستند. از مصرف محصولاتی که افزودنی‌ها و شکر بالایی دارند، خودداری کنید. از محصولاتی استفاده کنید که از غلات کامل درست شده باشند. غلات کامل محتوی مواد مغذی زیادی مانند فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند.

9 - روغن های سالم : زیتون، کانولا، بادام، دانه کتان و روغن نارگیل همه سالم هستند. یک قاشق چای خوری از آنها حدود 120 کالری دارد و در این روغن ها 15 گرم چربی وجود دارد. ارزش غذایی این روغن ها بسیار مشابه یکدیگر است. میزان چربی اشباع این روغن ها بسیار کم است.

10 - لوبیا : یشتر انواع لوبیا تقریبا یک اندازه مواد مغذی دارند. به طور متوسط یک فنجان لوبیا شامل 225 کالری است. 15 گرم پروتئین، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین سرشار از فیبر هستند. 

نکته آخر : کلید افزایش وزن این است که برای مدت نسبتا طولانی ار رژیم چاقی خود پیروی کنید و بیشتر از نیاز بدن‌تان کالری دریافت کنید. با انجام تمرینات قدرتی کالری اضافی به جای ذخیره شدن به شکل چربی، به عضله تبدیل می‌شود.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت