Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانپوست مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب

مضرات استفاده از کرم ضد آفتابافزودن دیدگاه

محافظت در برابر آفتاب به خصوص برای پیشگیری از سرطان پوست، آفتاب سوختگی و پیری زودرس ضروری است.  اما ضدآفتاب های شیمیایی به دلیل دارا بودن داروهایی مانند تتراسایکلین، سولفانیلامید، فنوتیازین و...، دارای اثرات جانبی و خطرات احتمالی هستند.

ضد آفتاب یکی از جمله کرم هایی است که باید برای بیرون رفتن و ماندن زیر آفتاب از آن باید استفاده کرد زیرا کرم ضد آفتاب  باعث می شود پوست شما از اشعه مضر آفتاب دور بماند.

اغلب به ما توصیه می‌شود که هنگام بیرون رفتن در طول روز، از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم. اما کرم‌های ضد آفتاب حاوی برخی از مواد شیمیایی هستند که می‌توانند باعث تحریکات پوست از جمله قرمزی، تورم، سوزش و خارش شوند. برخی از افراد واکنش شدید آلرژیک نشان می‌دهند به این ترتیب که دچار راش و خارش شدید می‌شوند.

واکنش آلرژیک ایجادشده در اثر کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند ناشی از مواد شیمیایی موجود در کرم‌ها مانند عطرها و مواد نگهدارنده باشد.

مضرات کرم ضد آفتاب مربوط به واکنش های حساسیتی پوست،تحریک آکنه ها،سوزش چشم،خطر ابتلا به سرطان سینه،ایجاد درد در ریشه مو و چرک غده های مو است.

کرم های ضد آفتاب برای کاهش عوارض احتمالی نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد که مهم ترین بخش آسیب رسان نور خورشید، نور ماورای بنفش است که می تواند باعث تغییر پوست در کوتاه مدت و درازمدت در افراد شود. 

خیلی از افراد وقتی از ضد آفتاب ها استفاده می کنند، بر این باورند که حتما در برابر آفتاب سوختگی و سرطان پوست محافظت می شوند، در حالی که گاهی به علت سهل انگاری در خواندن دستورالعمل های کرم های ضدآفتاب و یا حتی مقررات لازم در تولید ضد آفتاب ها، این محصولات ضعیف ترین ابزار مبارزه در برابر ابتلا به ملانوما (یکی از جدی ترین انواع سرطان پوست) هستند.

کرم ضد آفتاب

ضدآفتاب ها دارای مواد شیمیایی هستند که می توانند باعث تحریک پوست شوند مانند قرمزی، تاول، سوزش و خارش. برخی از افراد، واکنش حساسیتی شدیدی را با جوش و خارش شدید نشان می دهند.

ضدآفتاب ها حاوی عناصری هستند که می تواند تاثیرات استروژنی روی سلول های سرطان سینه داشته باشند. بعضی از استروژن ها می توانند تاثیراتی روی سطوح استروژنی خون داشته باشند.

مضرات استفاده از کرم ضد آفتاب

1 - افزایش خطر ابتلا به سرطان پستان

2 - سوزش چشم و ابرو

3 - چرک در فولیکول مو

4 - افزایش آکنه و التهاب آکنه

5 - چرک در غده های مو 

6 - ایجاد خارش و سوزش در چشم

7 - واکنش های آلرژیک

همانطور که در مقاله ی فوق ذکر شد و درمورد مضرات کرم های ضد آفتاب گفته شد ، عوارض جانبی متعددی از کرم‌های ضد آفتاب وجود دارد. بهترین راه برای از بین بردن چنین مشکلی این است که از محصولات طبیعی که بدون مواد شیمیایی هستند، استفاده کنید.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت