Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
نمک دریا در طب اسلامی - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانطب سنتی و اسلامی نمک دریا در طب اسلامی

نمک دریا در طب اسلامیافزودن دیدگاه

نمک همیشه هم برای سلامتی تان مضر و آسیب رسان نیست . نمک طبيعي یکی از مواد غذایی ضروری برای بدن است ، طبیعت نمک، گرم و خشک و اصلاح کننده غذا می باشد. يعنی غذا را سالم و گند زدايی می کند. امروزه بخشی از دلیل علمی چرایی توصیه به خوردن “نمک” در ابتدای غذا مشخص شده که در این مطلب به توضیح آن پرداخته‌ایم.

از خواص نمک دریا در طب سنتی اینگونه میتوان گفت که استفاده درست از نمک طبیعی نه تنها ضرری را متوجه بدن نمی کند بلکه می تواند بسیاری از عناصر مهم مورد نیاز بدن، از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ید، روی و منگنز را تأمین نماید.

نمک طبيعي تحت عنوان نمک طعام کامل (نمک دریاچه ها و معادن ایران)، بسته بندی و از عطاری های مورد تایید در سطح کشور قابل تهیه می باشد. این نمک به صورت طبیعی و به اندازه نیاز بدن حاوی منیزیم، کلسیم، پتاسیم، ید، منگنز و روي می باشد.حتی زنان باردار، افراد دارای فشار خون بالا، افراد دیابتی و بیماران قلبی نیز می توانند نمک دریا را به راحتی و بدون هیچ مشکلی مصرف کنند. 

خوردن مقدار کمی نمک قبل از غذا، باعث می شود میکروب های معده که در حفره دهان افراد تجمع کرده اند به سرعت از بین بروند و خوردن نمک بعد از غذا باعث می شود غذای باقی مانده لای دندانها موجب خرابی دندان ها نشود.

نمک دریا چیست؟

نمک دریا به نمک حاصل از تبخیر آب دریاها و دریاچه ها گفته میشودو در مقایسه با نمک تصفیه شده، رنگ تیره تری دارد، زیرا مواد معدنی ضروری را از خاک رس موجود در آب، جذب کرده است. و نکته قابل توجه در مورد این نمک آن است که، این نمک ها تصفیه، دست کاری و تجزیه شیمیایی نشده اند.

در واقع نمک دریا بر خلاف نمک تصفیه شده، فرآیند ساده ای از نظر تصفیه را پشت سر می گذارد و به همین دلیل، رطوبت و مواد معدنی باارزش خود را حفظ می کند. آب و هوا و مکان جغرافیایی استخراج نمک دریا نقش مهمی را در کیفیت و ترکیب مواد معدنی آن ایفا می کند.

نمک دریا

 خوردن نمک پس از صرف غذا، غدد بزاقی را تحریک می‌کند و باعث زیاد شدن آب دهان می‌شود بنابراین، انسان ناگزیر به فرو بردن یا بیرون کردن آن از دهان می‌شود که در هر دو صورت، چربی یا غذای باقی‌مانده در دهان و بین دندان به‌همراه آب دهان برطرف می‌شود.

خواص نمک دریا

نمک طعام کامل، يک ضد عفونی کننده بسيار مناسب و طبيعی براي سبز يجات است. برای ضدعفونی سبزیجات مقداری نمک را در آب ریخته و برای مدتی سبزیجات را در آن آب قرار دهید.

طبيعت نمك گرم و خشك است و بر اساس نظر متخصصان طب سنتی، عدم مصرف آن سردي و تري را به بدن و خصوصاً مغز حاكم مي‌كند و به دنبال آن علاوه بر بسياري از بيماري‌هاي جسمي كه به دليل سردي و تري به بدن غلبه مي‌كند

برخی از خواص مهم نمک دریا عبارتند از

* نمک دریای طبیعی مانند نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نشده، باعث بروز بیماری قلبی نمی‌شود و احساس تورم ناشی از نگهداری آب در بدن را نیز به همراه ندارد.

* یکی از خواص نمک دریا کمک به جوانسازی سلولهای بدن است و تبادل مواد معدنی و سمی بین خون و آب را ممکن می سازد.

* املاح و مواد معدنی موجود در نمک دریا از نمک طعام معمولی بیشتر بوده، طعم آن نیز خوش طعمتر از نمک معمولی است.

* نمک دریا دارای خاصیت ضد عفونی کننده قوی بوده، از این رو برای شستشوی دهان مفید است. همچنین قرقره کردن آن برای از بین بردن عفونتهای گلو موثر است.

* گرم کردن نمک دریا و قرار دادن بر روی مفاصل درناک باعث تسکین درد مفاصل میگردد.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت