Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
کشیدن دندان عقل ، همه چیز در مورد دندان عقل - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاندهان و دندان کشیدن دندان عقل ، همه چیز در مورد دندان عقل

کشیدن دندان عقل ، همه چیز در مورد دندان عقلافزودن دیدگاه

کشیدن دندان عقل یکی از جراحی‌های شایعی است که می‌تواند برای هر کسی در هر دوره‌ای از زندگی پیش بیاید. دندان عقل از دندان های چالش برانگیز است زیرا همیشه این سوال هست که آیا دندان عقل را باید کشید یا خیر؟در این مقاله سعی بر آن داریم تا این سوال را برای شما پاسخ دهیم پس تا انتهای این مقاله با مستا همراه باشید.

دندان پزشكان مي گويند بهترين سن براي جراحي دندان عقل زير سن 20 سالگي است، چرا كه عوارض و درد كمتري دارد.

دندان عقل چیست ؟

سومین دندان آسیا را دندان عقل می گویند. از انجاییکه این دندان حدود در 17 سالگی رشد می کند، به همین علت آن را دندان عقل نام داده اند. چهاردندان عقل در 2 فک هر انسان وجود دارد که در واقع آخرین دندان ها در قوس فکی هستند.

با رشد انسان و كوچك شدن فك، فضا براي رشد دندان عقل محدود شده و در نتيجه دندان عقل خود را به شكل نهفته و نيمه ‌نهفته نشان مي‌دهد.

دندانهای عقل ممکن است به صورت روییده , نیمه نهفته و یا  دندان عقل نهفته باشند و حتی ممکن است اصلا وجود نداشته یا بیش از یک دندان عقل نهفته در هر سمت باشند.

رویش دندانهای عقل نیاز به وجود فضای کافی در استخوان فک داردو اگر فضای کافی در قوس فکی وجود نداشته باشد دندان به صورت نهفته یا نیمه نهفته باقی میماند.

به‌طور معمول، هر فردی دارای دو دندان عقل در فک بالا و دو دندان عقل در فک پایین است که در مجموع دارای چهار دندان عقل خواهد بود.

دندان عقل

تحقيقات انجام شده در زمينه دندان‌هاي عقل نشان مي‌دهد كه اين دندان‌ها در بسياري ازموارد، مشكل‌ساز بوده و به جراحي ختم شده‌اند. دندان‌هاي عقل بعد از پوسيدگي، موجب پوسيدگي دندان‌هاي مجاورو عفونت در اطراف مي‌شود و گاهي نيز با بستري ‌شدن در بيمارستان و جراحي همراه است.

آیا کشیدن دندان عقل ضروری است ؟ 

دندان عقل اگر درموقعیت صحیح رویش یابد، مانند سایر دندانها مفید و مؤثر بوده و علیرغم تصور غلط عامیانه در این موارد نباید کشیده شوند ولی این حالت به صورت کمتری اتفاق میافتد و رویش دندان عقل اغلب با مشکلاتی همراه است.

گاه ممکن است، فردی، فضای کمی برای حرکت دادن دندان‌ها و مرتب کردنشان داشته باشد که در این شرایط، احتمال دارد متخصص ارتودنسی، قبل از شروع درمان به او توصیه ‌کند دندان عقلش را با جراحی از دهان خارج کند.

دندان عقل با توجه به اینكه در آخرین ردیف دندان‌ها رشد می‌كند و جای کمی برای رشد آن وجود دارد، به دندان‌های‌ مجاور فشار آورده و سبب كج قرار گرفتن دندان‌های دیگر می‌شود. که برای رفع این موضوع حتما نیاز به جراحی دندان عقل می باشد . 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت