Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
عوارض رنگ کردن مو ، رنگ کردن مو - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو عوارض رنگ کردن مو ، رنگ کردن مو

عوارض رنگ کردن مو ، رنگ کردن موافزودن دیدگاه

رنگ کردن مو قدمتی دیرینه دارد. انسان‌ها از زمان‌های بسیار دور علاقه بسیاری به رنگ کردن موهایشان داشته‌اند و با استفاده از گیاهانی مثل حنا موهایشان را رنگ می‌کردند. البته این علاقه تا امروز نیز ادامه یافته است. تا چند سال پیش استفاده از رنگ موها به ویژه رنگ‌موهای شیمیایی بیشتر در بین زنان و آن هم برای پوشاندن موهای سفید رواج چشمگیری داشته است .

متاسفانه امروزه استفاده از رنگ موهای شیمیایی در بین جوانان و نوجوانان نیز شایع شده که البته می‌تواند صدمات زیادی را هم به دنبال داشته باشد.

اگرچه رنگ کردن مو سرگرم کننده است اما ممکن است تاثیرات خوبی بر روی موهای شما نداشته باشد. 

رنگ مو بر پایه‌ی مواد شیمیایی است. همه چیز در مورد واکنش‌هایی است که بین رنگدانه‌ها در موهای شما، رنگدانه‌های رنگ، پراکسید و آمونیاک رخ می‌دهد. و با تمام تجربیاتی که ما با مواد شیمیایی داشته‌ایم، چیزی که پذیرفته‌ایم این است که آن‌ها معمولا خوب نیستند.

در بیشتر موارد، استفاده از رنگ های شیمیایی دارای عوارض جانبی بسیار خطرناکی است. نشانه ها و آسیب هایی که بر اثر رنگ کردن به مو وارد می شود همیشه بلافاصله بروز نمی کند.

ممکن است چند روز یا حتی چند هفته طول بکشد تا اثرات این مواد شیمیایی بروز کند. اگر موهای خود را به طور مکرر رنگ می کنید، شانس رخ دادن این عوارض جانبی بیشتر خواهد بود.

بسیاری از خانم‌ها پس از رنگ کردن موهایشان به مشکلات بسیار زیادی بر می‌خورند و مواد شیمیایی داخل رنگ مو‌ها سبب آسیب رساندن به مو‌های سر می‌شود .

عوارض رنگ کردن مو

رنگ کردن مو با رنگ های شیمیایی مضرات و عوارض های باورنکردنی دارد که خطرناک ترین آنها ابتلا به سرطان و آسم و ...است.

رنگ کردن مو

مطالعات مختلف نشان داده است آرایشگرانی که به طور مکرر با مواد شیمیایی همچون رنگ مو سروکار دارند بیشتر در معرض ابتلا به آسم هستند.

همچنین تحقیقات نشان داده است استفاده بیش از ۹ بار در سال از رنگ مو، خطر ابتلا به سرطان خون از نوع لنفوم را افزایش می دهد.

سرطان لنفوم در سیستم لنفاوی بدن رخ می دهد. سیستم لنفاوی شبکه ای از رگ هاست که بخشی از سیستم دفاعی بدن را تشکیل می دهد و سلول های ضدعفونت به نام لنفوسیت را جابجا و سلول های مرده را از بافت ها تخلیه می کند.

استفاده مکرر یا نادرست از رنگ موها، باعث آسیب موها و بروز موخوره می شود.
خشک و زبر شدن و شکنندگی موها نیز از آسیب‌هایی است که در اثر از بین رفتن چربی مو به وجود می‌آید.

گاهی اوقات رنگ کردن مو سبب ایجاد آلرژی می شود که خارش و قرمزی پوست سر از آن جمله اند و در مواردی با سوزش نیز همراه است و گاهی اوقات حتی منجر به ورم می شود.

رنگ مو ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های پوستی شود. برخی از نشانه‌ها شامل احساس سوزش ، قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست، خارش و ناراحتی است. ۴۸ ساعت قبل از اعمال رنگ بر روی مو، بهتر است آن را روی قسمتی از موهای خود اعمال کنید تا از نبود حساسیت مطمئن شوید.

عدم رعایت احتیاط لازم هنگام رنگ کردن موها ممکن است باعث شود که مواد شیمیایی با قسمت‌های حساس صورت شما تماس داشته باشند. در بعضی موارد، هنگامی ‌که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو با چشم برخورد می‌کنند، می‌توانند باعث بروز التهاب ملتحمه شوند.

همان‌طور که می‌دانید پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که سه ماهه اول بارداری، زمان شکل‌گیری جنین بوده و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، پس به زنان باردار توصیه می‌شود تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند، خصوصا در سه ماهه اول بارداری.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت