Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
خواص لیو شیرین ، فواید خوردن لیمو شیرین - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانخواص مواد غذایی خواص لیو شیرین ، فواید خوردن لیمو شیرین

خواص لیو شیرین ، فواید خوردن لیمو شیرینافزودن دیدگاه

لیموشیرین میوه ای از خانواده ی مرکبات است که بومی آسیای جنوب شرقی است. درخت آن تا ۶۰ متر رشد می کند و در سال های پنجم تا هفتم از رشد درخت، میوه می دهد؛ میوه هایی به رنگ زرد و گرد که با رشد بیشتر کاملاً زردرنگ می شوند. لیمو شیرین، گونه‌ای لیمو است با نام علمی (Citrus medica ) . میوه آن شیرین و درشتاست و آبش به‌عنوان مدربه بیماران تبدار داده می‌شود.

طبع لیموشیرین سرد و خشک می باشد و از نظر ظاهری بسیار شبیه لیمو ترش می باشد. لیمو شیرین غنی از ویتامین C، مس، آهن، فیبر، روی و کلسیم می باشد.

لیمو شیرین ترکیب پرآب و شیرینی از طعم لیمو و قند دارد که از آن برای زمستان، میوه ی پرخاصیتی ساخته است. وقتی می خواهید از پالپ های زرد و خوشمزه ی یک میوه لذت ببرید و یا آن را به آرامی بجوید یا می خواهید یک لیوان آب میوه ی تازه مصرف کنید لیمو شیرین را به شما پیشنهاد می کنیم.

ارزش غذایی ‪ ۱۰۰‬گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ‪ ۲۹/۸‬کالری، ‪ ۰/۷۴‬گرم پروتئین ‪ ۱۰/۵‬گرم قند ‪ ۰/۱۴‬گرم چربی ‪ ۲/۸‬گرم فیبر ‪ ۱۰‬میکروگرم اسید فولیک ‪ ۱۵۰‬میلیگرم پتاسیم و ‪ ۵۳‬میلیگرم ویتامین ‪ C‬است.

مصرف لیمو شیرین در زمان سرماخوردگی و گلودرد بسیارمفید است ومصرف آن درآنفولانزا وافرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند توصیه می شود چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.

این میوه علاوه بر تأمین آب مورد نیاز بدن می تواند حس تازگی را به شما تقدیم کند. حالا برخی خواص اعجاب انگیز این میوه با هم مرور می کنیم:

خواص لیمو شیرین

* این میوه از میوه های پر کلسیم محسوب می شود و در جلوگیری از پوکی استخوان به خصوص در زنان نقش موثری را ایفا می کند.

* لیمو شیرین به علت داشتن مواد آنتی اکسیدان فراوان سبب رفع تصلب شرائین و بیماری های قلبی عروقی می شود.

* آب لیمو شیرین حاوی مواد سفید کننده و پاک کننده ملایم بوده و می تواند به عنوان پاک کننده طبیعی آرایش صورت استفاده شود.

خواص لیمو شیرین

* ویتامین ب و انواع ریزمغذی های مفید مانند عنصر سلنیوم در لیمو شیرین موجب به حداقل رسیدن جمعیت رادیکال آزاد موجود در ناحیه آسیب دیده معده می شود.

* اسید فولیک موجود در لیمو شیرین نسبت به میوه های دیگر بیشتر است و نقش موثری در پیشگیری از کم خونی ایفا می کند. افرادی که مبتلا به کم خونی به خصوص کم خونی از نوع اسید فولیک هستند باید این میوه را مصرف کنند.

* لیمو شیرین برای روشن شدن پوست صورت و درمان سیاهی زیر بغل، آرنج و زانو مفید می باشد.

* لیمو شیرین حاوی مقادیر بالایی مس بوده که ملانین مو را تقویت کرده و به عنوان یک رنگ موی طبیعی برای موی سر به شمار می رود.

* برای درمان کم اشتهایی لیموشیرین قبل از غذا بخورید.

* برای درمان تنگی نفس کمی آب پیاز با آب لیمو شیرین مخلوط کرده روزانه سه نوبت بنوشید.

* لیموشیرین متعلق به خانواده ی مرکبات است. ویتامین c بالای موجود در این میوه آن را تبدیل به میوه ای ایمنی بخش نسبت به ابتلا به سرماخوردگی و زکام کرده است.

* سوء هاضمه و یبوست دو مشکل رایج در میان مشکلات دستگاه گوارش هستند که با مصرف لیموشیرین تازه از بین می روند.

* لیموشیرین ترکیبی به نام فلاوونوئید دارد که میزان سطح صفرا و اسیدهای گوارشی را بالا می برد که در نهایت به همراه هم به عمل هضم کمک می کنند.

* لیمو شیرین به دلیل ارزش تغذیه‌ای خود، برای سلامتی عمومی مفید است. گنجاندن لیمو شیرین در رژیم غذایی منظم، انتخاب درستی برای افرادی است که به دنبال تناسب اندام و سوزاندن چربی هستند.

توصیه میکنیم :

بنابراین، می‌توانیم با اطمینان بگوییم خواص لیمو شیرین بسیار زیاد هستند. به هرحال، مشکلات سلامتی نیز وجود دارد، به ویژه برا افرادی که دچار سنگ مثانه یا مشکلات کلیوی هستند. به این افراد توصیه می‌شود تا از خوردن این میوه اجتناب کنند زیرا دارای مقادیر قابل توجهی اگزالات است.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت