Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
مضرات چیبس و پفک برای کودکان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانتغذیه کودک مضرات چیبس و پفک برای کودکان

مضرات چیبس و پفک برای کودکانافزودن دیدگاه

چیپس و پفک یکی از خوراکی هایی که کودکان نسبت به آن علاقه ی شدیدی دارند ، و برخی از پدر و مادران نسبت به خوردن این خوراکی ها توسط کودکشان حساسیتی به خرج نمی دهند. اما آیا با خطرات و عوارض چیپس و پفک آشنایی دارید؟ آیا میدانید خوردن این خوراکی ها چه تاثیراتی بر سلامت فرزندتان می گذارد؟

پفک یک خوراکی آسیب رسان برای کودکان زیر دوسال است به همین دلیل خوردن پفک برای کودکان زیر دوسال ممنوع است.

پُفک بر اساس تحقیقات علمی انجام‌شده در کشور انگلستان موجب عقیمی و ناباروری در افراد و کودکان می‌شود. پفک حاوی تارترازین (ماده قرمز و نارنجی‌رنگ) و سبب اختلالات رفتاری, اضطراب و پرخاشگری در اطفال و حتی افراد بزرگسال می‌شود.

مصرف تنقلات همانند پفک برای همه از جمله کودکان زیر دو سال دارای اثرات جبران ناپذیری است که بسیاری از کارشناسان علوم غذایی در این مورد اتفاق نظر دارند. امروزه نظر به صنعتی شدن جوامع و سهم بالای تولیدات صنعتی غذایی در تغذیه مردم، اطمینان حاصل کردن از کیفیت تغذیه ای و بهداشتی آنها اهمیت فراوان دارد.

در مراحل تهیه پفک، پودر ذرت پرس می‌شود و در حرارت بسیار بالا قرار می‌گیرد تا به صورت حجیم درآید. در چنین شرایطی روغن موجود در پفک می‌سوزد و تولید پراکسید می‌کند که در حرارت و نور، مقدار آن بیشتر است و خوردن آن سلامت کودک را تهدید می‌کند

فرآورده پف کرده بلغور ذرت، نوعی اسنک است که در واحدهای صنعتی به وسیله دستگاهی بنام اکسترودر بر پایه بلغور ذرت تهیه می شود، همچنین این محصولات که در کشور ما با نام عمومی پفک شناخته می شود؛ عمدتاً حاوی بلغور ذرت، روغن، پودر پنیر یا آب پنیر، نمک، رنگ های طبیعی یا رنگ های مصنوعی است.

مضرات پفک

میزان بالای نمک پفک و شوری آن موجب می شود که ذائقه اطفال به شوری عادت کند. استفاده از غذاهای شور، شانس ابتلا به بیماری افزایش فشار خون را بالا می برد و فشار خون بالا در دوران بزرگسالی زمینه ساز بیماریهای قلبی ،عروقی و سکته های مغزی و قلبی می شود.

از مصرف چیپس هم به دلیل شوری زیاد به طور دایم و بی رویه باید خودداری کرد و در صورت مصرف گاه به گاه از انواعی که مارک معتبر، بسته بندی بهداشتی و پروانه ساخت وزارت بهداشت دارند، استفاده شود.

چیپس های فله‌ای در روغن چند بار مصرف، درست می‌شوند که احتمال سرطان  زایی دارند. چیپس نیز موجب سیری کاذب می شود و به دلیل اینکه تمام مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودکان را در بر ندارد ، مصرف مداوم آن قبل از غذا موجب محروم شدن  کودک  از غذاهای اصلی و در نتیجه کمبودهای غذایی می‌شود.

استفاده از روغن با ترانس بالا در تهیه پفک باعث افزایش وزن، چربی خون و در نهایت بیماری های قلبی عروقی می شود. همچنین پفک 9 برابر خود آب جذب می کند . 

توصیه جدی ما این است که از مصرف زیاد این فرآورده آسیب رسان به سلامت در یک زمان و یا به صورت مداوم و طولانی مدت جدا خودداری شود، در ضمن این محصول برای کودکان زیر 2 سال اصلا توصیه نمی شود و نمی تواند جایگزین وعده غذایی اصلی آنان شود.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت