Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
عمل درشت کردن چشم - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانجراحی زیبایی عمل درشت کردن چشم

عمل درشت کردن چشم افزودن دیدگاه

در زیبایی‌شناسی، چشم یکی از مهم‌ترین عوامل در سنجش زیبایی چهره است. چشم‌های ریز و خواب‌آلود وعدم تقارن مردمک چشم‌ها، ظاهر فرد را خسته، خواب‌آلود و حتی نگران و عصبی نشان می‌دهد. عمل کانتوپلاستی یا درشت کردن چشم برای اصلاح افتادگی چشم و سایر عارضه های چشم کاربرد دارد همچنین برای داشتن چشم گربه ای کشیده نیز به کار میرود. 

چشم شما یکی از حواس پنجگانه شما به نام حس بینایی بوده و علاوه بر آن که وظیفه دیدن و مشاهده کردن پیرامون را بر عهده دارد در زیبایی چهره شما نیز نقش بسزایی دارد.سایز و شکل چشم ها می بایست متناسب با چهره بوده و ریز و کوچک بودن آن می تواند زیبایی چهره شما را خدشه دار نماید . امروزه با گسترش و پیشرفت علم پزشکی در زمینه زیبایی می توان کوچکی چشم ها را به وسیله جراحی ها و یا تکنیک های زیبایی درمان نمود .

روش قدیمی برای اصلاح ظاهر چشم استفاده از آرایش چشم است. اما آرایش چشم دائمی نیست و باید هر‌روز تکرار شود و این امر باعث ایجاد عفونت‌های شدید ناشی از استفاده مداوم مواد آرایشی می‌شود. اپیکانتوپلاستی یک نوع جراحی برای درشت کردن چشم است. اغلب هدف آن، متمرکز بر بخش های داخلی چشم است تا چشم را درشت تر کنند. این روش زیبایی عمدتا در کشورهای آسیایی انجام می شود.

برای درشت کردن چشم ها 4 نوع عمل جراحی وجود دارد که بر اساس شرایط بیمار یکی از این چهار روش برای ایجاد ظاهر بزرگتر برای چشم ها مورد استفاده قرار میگیرد.

کانتوپلاستی یا شکاف دادن گوشه داخلی چشم 
پهن کردن پلک پایین
اپیکانتوپلاستی عمل گوشه خارجی پلک 
پتوز یا عمل افتادگی پلک

عمل کانتوپلاستی چیست؟

این روش جراحی زیبایی چشم ها، معمولا 2 نوع متفاوت دارد:

کانتوپلاستی که جراحی گوشه خارجی پلک هاست (محل اتصال 2 پلک بالا و پایین به یکدیگر) .

اپیکانتوپلاستی که جراحی گوشه داخلی پلک هاست.

درشت کردن چشم

 در واقع کانتوپلاستی روشی است برای بزرگ کردن،درشت کردن چشم، برطرف کردن نقص چشم ها مانند افتادگی و خواب آلودگی آنها و یا ایجاد حالت زیبا و دلخواه در چشم ها مانند ایجاد حالت چشم گربه ای و کشیده رو به بالا که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

در بعضی از این جراحی ها، با سفت کردن عضلات چشم ها، حالت پیری و افتادگی و خواب آلودگی آنها را می توان برطرف کرد اما برای بزرگ کردن چشم ها، لازم است که برش هایی در پلک ایجاد شود. در جراحی درشت کردن چشم یا چشم‌ گربه‌ای عضله‌های متصل کننده پلک بالا به پایین کشیده می‌شود. این عمل زیبایی انتخابی مناسب برای افرادی است که از افتادگی گوشه خارجی پلک ناراحت هستند و می‌خواهند چشم‌هایی درشت‌تر داشته باشند

هر کسی که بخواهد چشمان خود را از نظر فیزیولوژیکی درشت تر کند، می تواند کاندید خوبی برای عمل اپیکانتوپلاستی باشد. در این روش ظاهر چشم ها بهبود پیدا کرده و اعتماد به نفس فرد از لحاظ زیبایی چهره بالاتر می رود. فرم چشم های افراد آسیای شرقی به ویژه ژاپنی ها و چینی ها با افراد دیگر نژاد ها کاملا متفاوت است. در واقع با روش اپیکانتوپلاستی می توان با برداشتن پلک بالایی و افتادگی پلک ها این مشکل را بهبود بخشید.

در اپیکانتوپلاستی حذف گوشه داخلی چشم هم مد نظر قرار می گیرد. روش اپیکانتوپلاستی برای افرادی که مبتلا به انسداد اپیکانتال غیر طبیعی هستند، روش موثری محسوب می شود. این روش هم برای مردان و هم زنان انجام می شود، بویژه در افرادی که مایل هستند چشم های درشت تری داشته باشند.

عوارض جراحی کانتوپلاستی

عدم تقارن چشم ها با یکدیگر

ایجاد اسکارهای مشخص روی پلک

ایجاد چین های اضافی و بزرگ و غیر طبیعی

ایجاد خون مردگی و هماتوم

اگر عمل جراحی اپیکانتوپلاستی یا درشت کردن چشم توسط یک جراح مجرب انجام شود، می توان گفت که این روش، یک روش تقریبا ایمن و با موفقیت بسیار بالایی است که از میزان رضایت مندی خوبی برخوردار است. با این حال، درست مانند هر روش جراحی دیگری ، این روش هم ممکن است خطرات و عوارض احتمالی  خود را  داشته باشد.

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت