Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
آشنایی با خواص زردچوبه - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانخواص مواد غذایی آشنایی با خواص زردچوبه

آشنایی با خواص زردچوبهافزودن دیدگاه

زردچوبه یکی از محبوب ترین ادویه ها در جهان است که در خیلی از غذاها استفاده می شود. این ادویه از گیاهی با نام Curcuma longa به دست می آید و تشکیل دهنده قسمت اصلی ادویه کاری نیز می باشد.گیاه زردچوبه برای رشد به دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد به همراه محیط بارانی و مرطوب نیاز دارد و همین امر باعث شده است که هند و کشورهای جنوب قاره آسیا تولید کننده اصلی ادویه زردچوبه باشند.

زردچوبه که یکی از گیاهان خانواده ی زنجبیل است، حاوی مقادیر بالایی ترکیبات خاصی به نام کورکومینوئید می باشد که مهمترین آنها کورکومین است، کورکومین ترکیب فعال زردچوبه بوده و دارای اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی می باشد.

طبع زردچوبه گرم و خشک می باشد. زردچوبه بیشتر در هند و کشور های جنوب شرق آسیا رشد می کند و می توان آن را به شکل زردچوبه تازه و یا پودر زردچوبه استفاده کرد.

زردچوبه حاوی پلی فنول است. این مولکول به میزان قابل توجهی در اکثر گیاهان وجود دارد. نتایج پژوهشی که در سال ۱۹۹۹ انجام شده است نشان می دهد پلی فنول ها در بدن درست مانند استروئیدهای موجود در داروی التهاب رایج چشم (ورم عنبیه) عمل می کند. به همین دلیل توصیه می شود این ریشه ی پرخاصیت را در برنامه ی غذایی روزانه بگنجانید تا در بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری شود. اگر از مشکل التهاب در بدن بخصوص مفاصل رنج می برید نیز بهتر است زردچوبه ی بیشتری مصرف کنید.

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات فعال در زردچوبه این ادویه ارزشمند را به یکی از پیش گیرنده ترین مواد در مقابل تومورهایی که توسط پرتو ایجاد شده اند تبدیل کند.در ادامه به برخی از خواص زردچوبه به طور مختصر اشاراتی خواهیم کرد . 

خواص زردچوبه

خواص زردچوبه

یکی از خواص زردچوبه که از بهترین خاصیت های این ادویه است اینست که می تواند از بروز سرطان پروستات جلوگیری کند و در زمان ابتلا به سرطان می تواند رشد سرطان پروستات را کاهش دهد یا کاملا آنرا از بین ببرد.

 زردچوبه همچنین تاثیرات زیادی برای جلوگیری از سلول های تومور مانند سرطان روده بزرگ ، سرطان سینه و لوکمی T دارد.

از دیگر خواص زردچوبه می توان می توان به خواص ضد التهاب این گیاه دارویی اشاره کرد که برای بهبود و درمان آرتروزهای روماتوئید و استخوانی عالی است. خواص آنتی اکسیدانی زردچوبه می تواند رادیکال های آزاد مه باعث تخریب سلول های بدن انسان می شوند را تخریب کند.

زردچوبه یک داروی ضدافسردگی کاملاً طبیعی است که تأثیری مانند داروهای ضدافسردگی موجود در بازار (پروزاک) دارد. ترکیبات موجود در این گیاه برای کنترل علائم افسردگی تأثیر خوبی داشته و عوارض جانبی داورهای ضد افسردگی مانند اعتیاد دارویی را در پی ندارد.

زردچوبه برای سلامت کبد بسیار مفید است. یکی از خواص زردچوبه این است یک سم زدای طبیعی است.کبد از طریق تولید آنزیم‌ها، خون را تصفیه می‌کند و زردچوبه تولید این آنزیم‌های حیاتی بدن را افزایش می‌دهد. این آنزیم‌‌ها تجزیه‌شده و سموم داخل بدن را کاهش می‌دهند. مصرف منظم زردچوبه باعث مبارزه با چندین مشکل جدی کبدی مانند سیروز، هپاتیت و زردی می‌شود.

زردچوبه در جلوگیری و درمان بیماری آلزایمر موثر است زیرا با کمک به از بین بردن پلاک‌هایی که در مغز ایجاد می‌شود و بهبود جریان اکسیژن. به سلامت عمومی مغز کمک می‌کند. این ماده می‌تواند ایجاد یا پیشرفت بیماری آلزایمر را نیز کاهش دهد.

زردچوبه به منظور جلوگیری از بیماری‌های مختلف قلب مانند گرفتگی عروق، به پاکسازی شریان‌های مسدود شده و کاهش التهاب کمک می‌کند. این گیاه خطر حملات قلبی و سکته مغزی را با جلوگیری از تشکیل پلاک در دیواره عروق قلبی و کاهش کلسترول را پایین می‌آورد. 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت