Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
درمان خانگی موی چرب - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو درمان خانگی موی چرب

درمان خانگی موی چربافزودن دیدگاه

چرب شدن موی سر از مشکلاتی است که به دلیل تاثیر در ظاهر افراد می تواند باعث عدم اعتماد به نفس شود اما با آگاهی از دلایل و روش های ساده درمانی می توان این مشکل را رفع کرد. افراد زیادی دچار موهای چرب می شوند و زمانی که مو چرب می شوند روغنی و کثیف به نظر می رسد. برای رفع چربی موی سر روش های خانگی وجود دارد 

موهای چرب خسته کننده هستند چون ظاهری کثیف و بد فرم به خود می گیرند. مهم نیست چند مرتبه موهای خود را می شویید مدتی پس از شستشو باز هم می بینید که چرب هستند. موهای چرب و روغنی در نتیجه ترشح بیش از حد سبوم از غدد سباسه در روی کف سر به وجود می آیند. با اینکه مقداری از این ترشح برای موها خوب است ولی مقدار زیادش می تواند منجر به چرب و روغنی شدن ظاهر موها شود.

پوست سر به‌طور طبیعی چربی تولید می‌کند تا مو و پوستی سالم داشته باشید اما اگر سریع بعد از شستشو ؛ موی شما چرب شود نشان‌دهنده این است که موهای شما چرب است . موی چرب به دلایلی مانند : ژنتیک ، هورمون ، مشکلات پزشکی و حتی داروهای کنترل بارداری به وجود می‌آید .

دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا اینقدر زود موها چرب می شوند. برخی از این موارد عبارتند از استرس، عدم تعادل هورمونی، خوردن مقدار زیادی غذای چرب، استعداد ژنتیکی، آلودگی و برخی محصولات مراقبت از مو که حاوی مواد حساسیت زا هستند.

زنان اغلب برای رفع چربی موی سر به شامپو های مختلف متوسل می شوند و تلاش می کنند تا با شستشوی روزانه موها، از شر چربی موی خود خلاص شوند اما باید به خاطر داشت که این روش می تواند صدمات مختلفی به مو وارد کند.

موی چرب نیز همانند همانند سایر موها نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد، در غیر این صورت درخشش و شادابی خود را همانند موی خشک از دست می دهد.

درمان موی چرب

از جمله درمان های خوراکی، ایزوترتینوئین است که یک دارو بسیار موثر برای پوست های چرب و آکنه است. با کاهش حجم غدد سباسه، تولید سبوم را کاهش می دهد. این دارو قوی است که ممکن است برخی از عوارض جانبی را همراه داشته باشد. این در مردان بسیار موثر است، اما در زنان، این درمان ها باید توسط ضد آندروژن های خوراکی انجام شود که بر روی غدد سباسه تاثیر می گذارد.داروهای ضد بارداری همچنین می تواند برای بهبود وضعیت پوست سر چرب و در نتیجه مبارزه با موهای چرب استفاده شود.

درمان موی چرب

محلول سرکه سیب یکی از بهترین راهکارهای درمان چربی موی سر است. سرکه سیب باعث از بین بردن رسوبات مو، شادابی مو و همچنین درخشش مو می شود.

لیمو دارای تاثیر چشمگیری بر درمان چربی موی سر، کنترل چربی مو و از بین بردن چربی های متراکم شده مو است. خاصیت اسیدی آبلیمو باعث متعادل شده چربی پوست سر می شود. کافی است آبلیمو را با آب مخلوط کرده و پس از شستشوی موها با شامپو، از آب لیموی طبیعی برای شستش مو استفاده کنید.

شامپوی نعناع تاثیر شگرفی بر رفع چربی موی سر دارد. مقداری نعناع را جوشانده و بعد از سرد شدن، با آب مخلوط کنید. بعد از شستشوی مو با شامپو از محلول نعناع استفاده کنید. مخلوط کردن نعناع با سرکه می تواند تاثیرات بهترین نیز داشته باشد.

روغن زیتون یکی از پرکاربردترین محصولات در مراقبت از پوست و مو و درمان چربی موی سر به شمار می آید. از روغن زیتون در درمان چربی موی سر، ریزش و شوره مو استفاده می شود. بعد از شستشوی مو با شامپو، مقداری روغن زیتون را کف دست ریخته و با حرکات دایره وار انگشتانتان، روغن زیتون را روی پوست سر ماساژ دهید.

ماسک جوش‌شیرین خانگی به موی بزنید . ۱ واحد جوش‌شیرین را با ۳ واحد آب مخلوط‌کنید و خمیر حاصله را به موها بزنید . موهای بلند نیاز به ماسک بیشتری دارند و با همان نسبت می‌توانید درست کنید . ماسک را ماساژ داده و به مدت ۵ دقیقه بگذارید تا بماند . با آب گرم آبکشی نمایید . هفته‌ای ۲بار این کار را انجام دهید .

از گرما برای حالت دادن موها استفاده نکنید . استفاده زیاد از حرارت می‌تواند باعث خشک شدن مو و از بین بردن چربی موی سر بشود که باعث ریزش مو می‌شود .

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت