Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
تأخیر در پریود ، دلایل تأخیر در پریود چیست؟ - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانزنان تأخیر در پریود ، دلایل تأخیر در پریود چیست؟

تأخیر در پریود ، دلایل تأخیر در پریود چیست؟افزودن دیدگاه

زمانی که عادت ماهیانه دیر میشود و به تاخیر می افتد ، اولین فکری که به ذهن میرسد بارداری است . در صورتی که امادگی بارداری را نداشته باشید و رابطه پرخطری را پشت سر گذاشته باشید ، دیر شدن پریود میتواند بسیار استرس زا و گاهی ترسناک باشد . ولی تاخیر در عادت ماهیانه و دیر شدن زمان پریود میتواند دلایل دیگری نیز داشته باشد 

بدن انسان روبات و ساعت نیست بنابراین زنان زودتر یا دیرتر از آن می توانند عادت شوند. عملکرد بدن با چندین سیستم مرتبط است همانند ماشین روغن کاری شده با هم کار می کنند. بنابراین، سیستم ایمنی، متابولیک، گردش خون، هورمونی، سیستم نورواندوکرین باید در شرایط عالی برای چرخه قاعدگی دقیقا تا چهار هفته باشد. 

سیکل قاعدگی به  زمان اولین روز پریود شما تا پریود بعدی گفته میشود. متوسط سیکل قاعدگی 28 روز خواهد بود. در حالیکه در برخی ممکن است طول این دوره بیشتر و یا کمتر باشد حدود 21 تا 35 روز، که باز طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اکثر پریود ها 3 تا 5 روز طول میکشد در حالیکه 2 تا 7 روز آن طبیعی است.

عقب افتادن پریود تا 5 روز طبیعی است اما از 5 روز و بیشتر نشان میدهد که پریود شما عقب افتاده است. زمانی شما کامل پریود آن ماه خود را از دست میدهید که 6 هفته و یا بیشتر پریود نشده اید.

دلایل تأخیر در پریود

علل به تاخیر افتادن قاعدگی در خانمی که در سنین تولید مثل است پس از رد وجود حاملگی می تواند شامل مواردی نظیر اختلال تخمک گذاری به علت وجود تخمدان پلی کیستیک، اختلالات هورمونی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید، دیابت، مشکلات اجتماعی، استرس های روانی باشد.

به جز بارداری، دلایل دیگری برای تاخیر در سیکل قاعدگی وجود دارد . که بصورت مختصر به آنها اشاره میکنیم . 

تاخیر در پریود

استرس دومین عامل از دست دادن پریود در آن ماه است. استرس روحی و روانی یا افسردگی دلیل پریود نشدن شما ممکن است باشد. همچنین استرس های جسمی مانند بیماری شدید، بیماری های مقاربتی، کاهش و یا افزایش سریع وزن و یا ورزش های قدرتی می تواند جز استرسهای فیزیکی باشد که مانع باردار شدن شما میشود.

اگر شما قرص ضد بارداری مصرف کرده اید با توقف مصرف پریود شما نامنظم و یا ممکن است قطع شود. یک مشکل شایع در زنان که مانع پریود شدن میشود سندرم تخمدان پلی کیستیک است که روی سیکل قاعدگی اثرگذار خواهد بود این سندرم باعث قاعدگی نامنظم، افزایش موی زائد،آکنه و اضافه وزن میشود. این بیماری با داروهای هورمونی برطرف خواهد شد.

مشکلات غدد تیروئید، غدد هیپوفیز، غدد آدرنال و تخمدانها از دلایل دیگر پریود نشدن شما خواهد بود.

در صورتیکه اختلالات قاعدگی مربوط به، به هم‌ ریختگی هورمونی باشد پزشکان با توجه به نوع هورمون‌ ها داروهای مناسب تجویز می‌ کنند.
همچنین برای درمان کیست‌ ها و فیبروم‌ ها داروهای خاصی وجود دارد، اگر با بررسی همه این موارد مشکلی وجود نداشته باشد، بعضی از افراد با استفاده از داروهای گیاهی راه‌ هایی برای پریود شدن یافته‌ اند که از آن میان تاثیر مثبت دم‌ نوش جعفری آزموده شده است.

چند توصیه مفید برای درمان اختلالات قاعدگی 

پزشکان متخصص بر این باورند که هنگام خونریزی از خوردن قرص‌های «آسپرین» به دلیل افزایش خونریزی، پرهیز شود و ورزش و رژیم غذایی مناسب، مصرف قرص‌ آهن برای جلوگیری از کم‌خونی فراموش نشود و حداقل سالی یک مرتبه آزمایش شمارش گلبول‌های خون و آزمایش‌های سالانه در برنامه کاری بانوان گنجانده شود.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت