Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟ - مستا آمیزش جنسی در زندگی زناشویی یکی از مهم ترین عوامل برای گرم نگه داشتن زندگی و بی شک یکی از مهم ترین عوامل در خیانت ها و ارتباط های نامشروع می باشد که در صورت عدم توانایی در سکس و عدم توانایی در ارضای جنسی همسر باعث میگردد تا رابطه زناشویی به سردی گراییده و چه بسا به خیانت و اتفاقاتی جبران ناپذیر ختم گردد .

" /> آمیزش جنسی در زندگی زناشویی یکی از مهم ترین عوامل برای گرم نگه داشتن زندگی و بی شک یکی از مهم ترین عوامل در خیانت ها و ارتباط های نامشروع می باشد که در صورت عدم توانایی در سکس و عدم توانایی در ارضای جنسی همسر باعث میگردد تا رابطه زناشویی به سردی گراییده و چه بسا به خیانت و اتفاقاتی جبران ناپذیر ختم گردد .

" />

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانسلامت جنسی سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟افزودن دیدگاه

آمیزش جنسی در زندگی زناشویی یکی از مهم ترین عوامل برای گرم نگه داشتن زندگی و بی شک یکی از مهم ترین عوامل در خیانت ها و ارتباط های نامشروع می باشد که در صورت عدم توانایی در سکس و عدم توانایی در ارضای جنسی همسر باعث میگردد تا رابطه زناشویی به سردی گراییده و چه بسا به خیانت و اتفاقاتی جبران ناپذیر ختم گردد .

سکس درمانی چیست ؟ 

سکس درمانی نوعی روان درمانی بوده و برای درمان اختلالات جنسی که علتشان مشکلات جسمی نمی باشد و همچنین اختلالات جنسی که علتشان هم جسمی و هم ذهنی هست، می توان از سکس درمانی استفاده نمود.  

در حین سکس درمانی شما مشکلات و نگرانی هایتان درباره عملکرد جنسی، احساسات جنسی و خصوصیات جنسیتان را در جلسات بیان کرده و در آن زمینه راهکار و مشاوره دریافت نمایید. سکس درمانی برای بزرگسالان در هر سن و جنسی مناسب می باشد.

بعضی از اختلالات جنسی که با سکس درمانی برای درمان آن اقدام می شود، شامل ازدواج بدون زفاف، انزال زودرس، اختلال نعوظ، میل جنسی کم، خواسته های نامعقول جنسی، اعتیاد جنسی، درد در رابطه جنسی و یا مشکلات جنسی ایجاد شده در افرادیکه تحت تجاوز جنسی قرار گرفته اند، مشکلات ناشی از استرس، خستگی و سایر عوامل محیطی، می باشند.

سکس تراپی چیست  ؟

سکس تراپی و سکس درمانی شامل رفع مشکلات جنسی در روابط زناشویی می باشد که در صورت عدم رضایت از آمیزش جنسی با مراجعه با سکس تراپیست میتوان برای حل مشکل در رابطه جنسی با همسر اقدام نمود تا به رضایت از سکس برسیم .

طبق آمار از آنجا که 40 تا 60 درصد از مشکلات زناشویی را روابط جنسی آنها شامل می شود ضرورت بررسی علمی تر به مقوله سکس در موارد در مانی بیشتر محسوس گشته است و جوامع علمی را بر آن داشته تا پایه ریز علم نوین باشندبنام سکسولوژی. 

سکسولوژی و سکس درمانی علمی است نوین و چند وجهی که ارتباط تنگاتنگی با علوم پزشکی، روانپزشکی، روانشناسی، آمار، جامعه شناسی، جرم شناسی، زیست شناسی و حتی هنر و موزیک دارد.

سکس تراپی عبارتست از رفع تخصصی گرفتاریها و مشکلاتی که فرد در رابطه با رفتار جنسی خود و یا شریک جنسی خود دارا می باشد. سکسولوژی مدرن ترکیبی از زمینه های متفاوتی همانند روانشناسی آمار بیولوژی آمار جامعه شناسی آسیب شناسی و مردم شناسی می باشد .

چه کسانی به سکس درمانی و سکس تراپی نیاز دارند ؟ 

اگر چه تصور عموم بر این است که سکس تراپی و سکس درمانی صرفا بر افرادی که دچار مشکلات جنسی هستند محدود می گردند لیکن از آنجا که بخشی از کار سکس تراپیست ها آموزش جنسی ، آناتومی جنسی و آموزشهای بهداشت جنسی است لذا مراجعه به سکستراپیست تلاشی است برای لذت بیشتر از زندگی جنسی خود و عمیق تر کردن روابط بین فردی.

سکس درمانی به شما برای حل مشکلات مختلف، از نگرانی های مربوط به عملکرد جنسی گرفته تا احساسات شما در مورد همسرتان به کمک می کند. حین سکس درمانی شما احتمالا مسائلی همچون موارد زیر را بررسی می نمایید:

* اختلال نعوظ

* انزال زودرس ( زود انزالی )

* مشکل در ارضا شدن

* رابطه جنسی دردناک

* کمبود میل جنسی

* مشکل در لذت بردن در ارتباط جنسی

معمولا سکس درمانی با بیان نگرانی جنسی خاص شما شروع می شود. مشکلات جنسی می توانند پیچیده بوده و پزشک و یا روانشناس شما با شما درباره همه فاکتورها و عوامل درگیر درباره مشکل شما صحبت می کند.

تجربه نشان داده که در طی جریان سکس درمانی بسیاری از زوجین به روشهای جدیدی برای کسب لذت بیشتر از مقاربت جنسی دست یافته اند. تمرینات دیگر مشکلاتی از جمله ناتوانی زنان در رسیدن به ارگاسم و نعوظ نیافتن مردان را حل می کند. 

 بر اساس گزارش درمانگرها شکایات متداول در این خصوص(مشکلات ارگاسم و یا نعوظ)اغلب طی دوماه تا یک سال حل می شود.افرادی که آسیبهای روانی- جنسی و یا بحران هویت جنسی را تحمل می کنند، محتاج اختصاص زمان بیشتری برای کارکردن بر روی احساسات شان هستند.

توجه نمایید که نگرانی ها درباره رابطه جنسی معمولا مرتبط با سایر مشکلات همچون اضطراب، استرس و افسردگی می باشد. در سایر موارد مشکل شما بدلیل بیماری های مزمن، عوارض جانبی داروها، جراحی و افزایش سن می باشد.

امروزه بیشتر سکس تراپیستها از طریق سکس درمانی سعی می کنند که به زنان و مردان در تعریف مجدد کیفیت رابطه جنسی که طبیعتا کفیت تعامل زوجین را هم تحت تاثیر قرار می دهد، کمک کنند.

دقت نمایید که برای سکس درمانی باید به متخصص این زمینه و با رعایت توصیه های اسلامی مراجعه نمود و از مراجعه به افراد و منابع کم سواد که دستورات اسلامی در این زمینه را نادیده می گیرند، بمنظور جلوگیری از عواقب جدی آن خودداری نمایید.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت