Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
علت سفید شدن مو و راه های درمان - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانمو علت سفید شدن مو و راه های درمان

علت سفید شدن مو و راه های درمانافزودن دیدگاه

گاهی اوقات برای جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله مشکل سفید شدن زودرس موها پیش می‌آید و باعث می‌شود سن آنها بسیار بیشتر از مقداری که هست به نظر برسد. این اتفاق ممکن است به خاطر عوامل ژنتیکی، سوءتغذیه، نوسان هورمونی، سیگار کشیدن، آلودگی، استرس، استفاده از مواد نامناسب برای مو یا بیماری‌های خاصی مانند سرماخوردگی حاد، سینوزیت و مشکلات تیروئید رخ دهد.

بطور متوسط موها از سن 35‌سالگي شروع به سفيد شدن مي‌كند و موهاي ريش و سبيل زودتر از موي سر سفيد مي‌شوند و معمولا از ناحيه شقيقه شروع شده به سمت فرق سر پيشرفت مي‌كند و راهي براي پيشگيري از سفيد شدن مو در ميانسالان وجود ندارد اما هميشه سفيد شدن مو به‌دليل بالا رفتن سن نيست و بسياري از شرايط ديگر نيز موها را سفيد مي‌كنند. 

در درجه اول علت سفیدی موی زودرس در جوانان عامل وراثت، ژنتیک و در مراحل بعدی استرس و کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند زینک، سلیوم و ویتامین‌های گروه ب در بدن فرد است.

كمبود ويتامينB۱۲، اختلال در عملكرد تيروئيد، سيگار كشيدن و كم‌خوني از دیگر عواملي است كه مي‌تواند سفيد شدن موها را به همراه داشته باشد.

اگر مطمئن‌ هستيد كه سفيد شدن موهاي‌تان قبل از۳۰ سالگي به دليل وراثت و فاكتورهاي ژنتيك نيست مي‌توانيد به نسخه درمانگران طب سنتي عمل كنيد و با ساده‌ترين شيوه‌ها با سفيدي تارهاي موي خود مبارزه كنيد.

«در برخی موارد سفیدی زود رس مو به صورت تجمعی و خال از دوران کودکی در موهای فرد ظاهر می‌شود. این خال‌ها در برخی موارد به تنهایی و در برخی موارد نیز به عنوان علائمی برای سایر بیماری‌ها هستند. اما در کل سفیدی موی سر نشانه و علامت خاصی از بیماری نیست.»

جلوگیری از سفید شدن مو

براي جلوگيري از سفيد شدن موها بايد از مواد غذايي استفاده كرد كه حاوي املاح روي، آهن، پتاس و منگنز باشد. تحقيقات نشان داده كمبود فلزاتي مانند آهن، روي، منگنز، تيتانيوم، تنگستن و مس از عوامل اصلي در سفيد شدن موها هستند، البته اين مساله علاج هم دارد.

افرادي كه دچار سفيدي مو هستند، بايد ميوه‌هايي همچون؛ سيب، گلابي، هلو و همه ميوه‌هايي كه حاوي مقاديري از املاح گوناگون خصوصا فلز منگنز هستند و نيز مصرف سبزيجاتي همچون؛ سير، پياز، موسير و تره كه داراي منگنز هستند را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

خوردن جوشانده سبوس گندم، سنبل‌الطيب، مخلوط پودر سبوس برنج و شكر با نبات ساييده شده و نان جو هم در حفظ رنگ مو و كاهش موهاي سفيد موثر است و موهاي سفيد شده از موهاي رنگي شكننده‌ترند، ولي ريشه آنها سست نيست و بنابراين سفيد شدن موها نشانه ريزش مو نمي‌باشد.

موز شامل مقادیر زیادی از ید و آهن است. این میوه سرشار از آهن و ویتامین -B1 (تیامین)، B2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین) است که برای تقویت فولیکول های مو و رشد موها در پوست سر بسیار ضروری هستند. مخلوطی از موز و آبلیمو و عسل یک معجون عالی برای رشد و تغذیه موهاست.

 

 

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت