Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
تأثیر سونا بر لاغری و تناسب اندام - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیانتناسب اندام تأثیر سونا بر لاغری و تناسب اندام

تأثیر سونا بر لاغری و تناسب اندامافزودن دیدگاه

سونا خشک و بخار فواید و مزایایی برای بدن دارند که لاغری و زیبایی پوست در صدر انها قرار دارد. سونا برای تناسب اندام و از بین بردن عفونت های بدن با افزایش حرارت عمل می کند. ممکن است فرد در زمان حضور در سونای خشک تا یک کیلو وزن خود را از دست بدهد، اما وزن از دست رفته نشان از کاهش چربی نیست؛ بلکه آب از دست رفته بدن است.

یک متخصص پزشکی ورزشی ضمن تایید اینکه امکان کاهش وزن فرد در زمان حضور در سونای خشک تا سقف یک کیلو گرم وجود دارد، گفته است که این وزن کم شده ناشی از کاهش چربی بدن نیست، بلکه از تبخیر آب موجود در بدن است که وزن کم شده با مصرف مایعات مجددا جبران می‏شود. این یک باور غلط است که در سونای بخار و خشک امکان کاهش چربی وجود دارد، البته در سونا توصیه به انجام تمرینات و حرکات خفیف ورزشی می‏شود.

سونا خشک و بخار یکی از روش های لاغری و... در سرتاسر دنیاست. این روش توسط مردمان فنلاند به دنیا معرفی شد و همچنان این کشور یکی از گسترده ترین مصرف سونا را دارد.

اگر تصور می‌کنید که سونا یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش وزن سرعتی است، پس تجدید نظر کنید. طبق مطالعات انجام شده، این کار می‌تواند بسیار خطرناک و آسیب‌زا باشد؛ زیرا بسیاری از کشتی‌گیران و افرادی‌که می‌خواهند قبل از مسابقه، وزن‌کشی شوند از این روش استفاده می‌کنند؛ زیرا کم‌آب شدن بدن بسیار خطرناک و جدی است؛ هیچ‌گاه با آب بدن شوخی نکنید.

عرق کردن هنگام ورزش به اندازه و تأثیر سونا جهت حذف سموم نمی باشد زیرا هنگام ورزش فعالیت سیستم اعصاب سمپاتیک مانع حذف سموم می شود.

همچنین با ورزش کردن انرژی زیادی صرف می شود و میزان تعرق هنگام ورزش به نسبت سونا بسیار کمتر است. ورزش مزایای خود را برای سلامتی انسان دارد اما تعرق هنگام ورزش به منظور دفع سموم خیلی موثر نمی باشد.

سونا

راههای تنفسی بازتر می شوند. تنفس بهتر و راحت تر انجام می شود و میزان دریافت اکسیژن بر اثر تاثیرهوای خشک و گرم بیشتر می شود به دلیل تغییرات سریع درجه حرارت، انعطاف پذیری (الاستیسیته) عروق بهبود می یابد.

سونای بخار بهترین درمان برای مشکلات تنفسی از قبیل:برونشیت، لارنژیت، سینوزیت و تنگی نفس می باشد. سونا موجب افزایش انعطاف پذیری مفاصل وعروق خونی بدن می شود.

 یکی از عوارض افزایش تعریق بدن افزایش دفع پتاسیم و سدیم است که از دست رفتن این دو منجر به اختلال در تعادل آب و الکترولیت بدن شده و این امر افت فشار خون را رقم می زند که بسیار خطرناک است و درنهایت منجر به غش کردن فرد می شود.

با توجه به این عوارض توصیه می شود افراد از سونا در حد تعادل استفاده کنند و بدانند زیاد ماندن در سونا تنها عایدی که دارد کم آبی بدن با عوارض بسیار آن است.

چه کسانی نباید از سونا استفاده کنند

افرادی که دچار مشکلات قلبی بوده و یا از ناراحتی های ریوی رنج می برند باید پیش از رفتن به سونا با پزشک خود مشورت کنند.

مبتلایان به صرع و دیابت مجاز به استفاده از سونا نمی باشند.

افراد زیر 18 سال.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

زنان

روش های سفت کردن سینه

روش های سفت کردن سینه

طب سنتی و اسلامی

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

برای سفت شدن کمر چه بخوریم؟

خواص مواد غذایی

خواص نارنگی

خواص نارنگی

سلامت جنسی

افراط در رابطه جنسی

افراط در رابطه جنسی

مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

عوارض و مزایای عمل وازکتومی مردان

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت