Warning: preg_match(): Compilation failed: invalid range in character class at offset 4 in /home/masta/public_html/SiteRoot/Lib/HtmlDom.php on line 680
استرس و درمان استرس - کاهش استرس - مستا

شما در حال حاضر اینجا هستید :

مجله سلامت و تندرستی ایرانیاناضطراب و استرس استرس و درمان استرس - کاهش استرس

استرس و درمان استرس - کاهش استرسافزودن دیدگاه

اضطراب و استرس در دنیای كنونی و جوامع مدرن امروزی گسترش بسیاری یافته است. اگرچه میزان سطح دانش و آگاهی و رفاه افزایش یافته است ولی میزان استرس ناشی از كار و مسولئیت های زندگی پر تنش در شهرها نیز بشدت افزایش یافته است. از سوی دیگر ماهیت مشاعل امروزی ایجاب میكند كه افراد در حین تحمل استرس و اضطراب بتوانند به وظایف خود نیز عمل كنند.

در بسیاری از موراد به همین منظور لازم است تا افراد به درمان استرس در كمتر از یك ساعت بپردازند. اگرچه روشهای درمانی با دارو این كار را در كمتر از 1 دقیقه برای شما انجام میدهد. ولی استفاده از روش های غیر دارویی مانند ورزش و برخی توصیه های روانشناسی میتواند استرس شما را در كمتر از یك ساعت كاهش بدهد. درمان استرس در كمتر از یك ساعت یك نوع درمان فوری با استفاده از ورزش و روشهای روانشناختی است ولی درمان اساسی استرس فقط با درمان بلند مدت میسر است.

استرس همیشگی می تواند به قلب آسیب رساند و حتی گرفتگی شریانهای قلبی را تشدید کند. تحقیقات جدید نشان می دهد این شرایط باعث ایجاد برخی از هورمونهای استرس در جریان خون می شود که ضعف سیستم دفاعی بدن را موجب می گردد و ما را در مقابل بیماریهای عفونی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا آسیب پذیرتر می کند، همین طور ارتباط تنگاتنگی بین بیماریهایی از قبیل سوزش معده و تبخال تا آسم و سرطان با سطوح بالای استرس در بدن وجود دارد.

افزایش استرس حتی می تواند افت حافظه را با بالا رفتن سن تشدید کند. ولی نگران نباشید. راه های اثبات شده ای وجود دارند که استرس را از بین می برند.

درمان استرس

یکی از راههای درمان استرس این است که حداقل یک بار در روز، پنج یا ده دقیقه آرام بنشینید و کاری انجام ندهید. به صداهای اطراف، احساستان و هر گونه کششی در گردن، شانه ها، بازوها، سینه و غیره تمرکز کنید.

چند دقیقه تمرین‌ ذهنی در هر روز می‌تواند به کاهش استرس شما کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مدیتیشن روزانه ممکن است مسیرهای عصبی مغز را تغییر دهد و از اضطراب شما کم کند.

این کار ساده‌ای است. صاف بنشینید و هر دو پای خود را روی زمین بگذارید. چشمان‌تان را ببندید. با صدای آهنگین و آرام جملات مثبتی مانند "من در آرامش هستم.” یا "من خودم را دوست می‌دارم.” را با خود زمزمه کنید.

یکی از راههای درمان استرس خندیدن است،همیشه موضوعی برای خنده در دست داشته باشید، این موضوع می تواند ، مجموعه ای از تکه های طنز مورد علاقه تان، یا صداهای بامزه ای که فرزندتان یا یک دوست از خودش درمی آورد باشد.

هنگامی که با یک کار دلهره آور مواجه می شوید،به موسیقی گوش فرا دهید این کار به کاهش استرس شما کمک می کند-موسیقی می تواند از نوع کلاسیک، ملی یا جاز باشد - در محل کار هم می توانید از سی دی درایو کامپیوتر خود استفاده کنید تا موسیقی قابل دسترستان باشد.

یکی دیگر از راههایی که میتواند استرس شما را کم کند قدم زدن است.از پشت میز، صندلی در هر موقعیتی که هستید ، بلند شوید و ۱۰ دقیقه راه بروید. بسیاری از مردم این حس درونی را دارند که پیاده روی به آرامششان کمک می کند.

درمان استرس با تغذیه

هر چند بخش بزرگی از استرس، وابسته به روان است، اما عوامل جسمی زیادی هم وجود دارند که منجر به این واکنش طبیعی انسان در برابر خطر می شوند. 

برای تسکین و تخفیف استرس، ابتدا مطمئن شوید که با بدن تان رفتار درستی دارید. بخش زیادی از این مراقبت و توجه ، مربوط به تغذیه است.

هیچ غذای جادویی " ضداسترس " ی وجود ندارد. اما تغذیه قلیایی به جای تغذیه اسیدی برای کاهش استرس توصیه می شود. غذاهایی که خواص قلیایی زیادی دارند مانند: جوش شیرین، لیمو شیرین، عدس، پیاز، آناناس، تخمه کدو، تمشک سیاه، سیب زمینی شیرین، آب سبزیجات و هندوانه است.

مطالب مرتبط

خواندن مطالب زیر به شما پیشنهاد می شود

دانستنی های جنسی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

رابطه جنسی در زمان قاعدگی

سلامت جنسی

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

سکس درمانی و سکس تراپی چیست ؟

زنان

روش های بزرگ کردن سینه ها

روش های بزرگ کردن سینه ها

زنان

افتادگی رحم

افتادگی رحم

سلامت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

بهداشت در مقاربت جنسی

مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

راه های تقویت اسپرم در مردان

مردان

بزرگ کردن آلت تناسلی

بزرگ کردن آلت تناسلی

مردان

انزال زودرس در مردان

انزال زودرس در مردان

مردان

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ چیست؟

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین ها

شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات فاواکو | طراحی سایت